Energie Service Friesland

  1. Home
  2. Friesland
  3. Heerenveen
  4. Energie Service Friesland

Zonnepanelen installateur Energie Service Friesland

De Werf 1, 8447 GD Heerenveen, Nederland
Dit is een citaat van Energie Service Friesland zelf:

Ruim 30.000 huishoudens kunnen op ons rekenen. Energie Service Friesland is al meer dan 40 jaar de grootste onafhankelijke serviceorganisatie in Friesland op het gebied van verwarming, warm water, koeling en duurzame technieken.

Energie Service Friesland

Meer dan 35.000 huishoudens vertrouwen op de ervaren en vakbekwame servicemonteurs van Energie Service Friesland. Met een 24-uurs servicedienst staan de klimaatmakers altijd voor u klaar, ook in het weekeinde en tijdens feestdagen. Bovendien bepaalt u zelf het tijdstip waarop een monteur of adviseur langskomt.

Het stimuleren van duurzame energie past in onze missie. Als klimaatmakers vinden we het belangrijk om op een goede en duurzame manier met de wereld om te gaan. Daarin staan we niet alleen, steeds meer mensen zijn zich ervan bewust dat ze zélf het verschil kunnen maken. De roep om duurzame energie en energiebesparende producten wordt dan ook steeds luider.


Onze adviseurs en installateurs kunnen u uitstekend adviseren over energiebesparende maatregelen en duurzame installaties. Bovendien werken wij nauw samen met gerenommeerde fabrikanten van CV-ketels, zonnepanelen en warmtepompen.

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

24 beoordelingen over Energie Service Friesland van Google My Business

image description

Tijdje terug is er een nieuwe ketel geplaatst. Maar een later merkten wij dat er veel water uit het rookkanaal liep. Iemand zei ons dat hoort niet zo. Gebeld , en een paar dagen kwam er iemand anders langs. Nieuwe buizen geplaatst zoals het hoort. Een hele vriendelijke meneer uit sneek. Hij lekt niet meer. Maar vertelde ook nog even dat één groen knopje niet hoefde te branden. I.v. n besparing. Bedankt

image description

Had een beste luifel om te kunnen schuilen bij een hoosbui tijdens een lunchwandeling.

image description

Bijna 20 jaar een onderhoudsabonnement gehad maar heb daar nu een stop op gezet. Er kwam eerst jaarlijks een monteur langs voor een check en dat later werd om de 2 jaar. Ik betaal 320 euro per 2 jaar en de monteur is in de regel binnen een (half) uur klaar. Lijkt mij sterk dat een onderhoudsmonteru een uurtarief heeft van 300 euro per uur. Zonde van het geld dus, maar nu presteren ze het ook nog om nog later dan de 2 jaar te komen en moet ik zelf telkens bellen wanneer ze komen. Zonde van het geld en de tijd, ik heb het abonnement per direct stop gezet. Er zijn andere partijen die een betere en goedkopere service bieden.

image description

Cv had een storing, gebeld met ESF, en konden gelijk dezelfde dag nog langs komen, Ruben de CV monteur had snel het probleem opgelost. Verstopte brander. Hij kwam zeer kundig over, en had veel ervaring met de Rameha cv ketels. Nu de monteur er toch was.... gevraagd of hij de andere CV installatie in huis ook gelijk nog even een servicebeurt kon geven. Na een telefoontje met kantoor, was dit geen probleem, scheelt toch 1x voorrijkosten. Ik geef ze een dikke voldoende!

image description

Onkundig advies gekregen waarbij ik nu alsnog met een niet goed functioneerde ketel zit en 700,- euro lichter ben. Als ze mij gelijk hadden verteld dat ik de ketel had moeten vervangen had me dat veel geld bespaart. Ze willen het probleem wat ik nu heb wel verhelpen, maar dan moet ik nog meer uitgeven aan mijn oude ketel. Dat vind ik het ook niet waard.

image description

Dit bedrijf neemt de klant serieus Prettige medewerkers in overleg word de klus geklaard ??

image description

Zeer slechte service. Ze hebben met pijn en moeite een nieuwe combiketel geplaatst (na 3 maanden ipv 2 weken wat beloofd was bij de offerte), waarbij ik veel schade heb gehad. O.a. lekkage van de door hen gemonteerde leidingen. Daarnaast is er schade aan mijn dak (o.a. isolatie materiaal is gescheurd en opening dak is niet gedicht). Oude ophangsysteem is niet van de muur verwijderd (de nieuwe ketel is namelijk op een ander plek gemonteerd). Ze hebben alleen de ketel gemonteerd en de radiatoren zijn niet gevuld/afgesteld (leveren van half werk dus). Veel troep achtergelaten. Het roestig water uit de afvoerbuizen overal op de vloer. De vaste trap naar boven is net een week vooraf geplaatst, deze bevat nu sporen van slijtage door het ruige gebruik. Trap was tevens zeer vies, onder de modder. Verder ook onprofessioneel personeel. Praatten alleen maar fries tegen elkaar, alsof ik het niet kon verstaan. Zeiden o.a. dat er lekkage was en dat ze dat moesten zeggen.. Wanneer ik naar hen toe kwam lopen keken ze elkaar aan en zeiden ze vervolgens niks. Ik had ESF hoog staan maar dat is in 1 klap verdwenen. Bovendien werken de afdelingen verkoop en verhuur ook niet samen. Telefonisch contact gehad om door te geven dat mijn huurfactuur niet meer klopt, omdat ik nu een koop-unit heb. Prima persoon aan de telefoon die zei dat ze hier een aantekening van zou maken. Ik hoefde de factuur niet te betalen en zou een nieuwe (juiste) factuur krijgen. In plaats hiervan krijg ik een herinneringsbrief met dreiging op een aanmaning. Nooit meer iets van ESF.

image description

Drie keer een afspraak gemaakt; Eerste keer telefonisch maar ze kwamen niet, gebeld en men beweerde dat er geen afspraak gemaakt was, Tweede keer afspraak gemaakt; Vriendelijke vrouw, zou alles recht zetten, lang aan de telefoon gehad, verbond mij door naar degene die een afspraak regelden, duidelijk een afspraak gemaakt, ik netjes de dag afgewacht maar er kwam niemand, weer gebeld, dit keer onvriendelijke dame, beweerde dat ik geen afspraak gemaakt had en ze werd zelfs boos, Zij zou weer een afspraak maken maar dan 2 maanden verder omdat ze het druk hadden. Om gek van te worden, conclusie; het is een zootje ongeregeld.

image description

Super vriendelijke monteur, was met een half uur klaar. Ook in voor een praatje. Niks dan lof.

image description

Op de dag van het servicebezoek word ik gebeld met de mededeling dat mijn warmtepomp welke is ingeregeld door dit bedrijf niet meer mag worden onderhouden omdat er geen BRL6000 certificaat bij is. Daar mag je dan een vrije dag voor nemen. Haal het woord SERVICE maar van de bedrijfsnaam af. ZEER KLANTONVRIENDELIJK beschermt zichzelf achter de burocratische regelgeving.

image description

Zij leveren en controleren ook Gas gerelateerde zaken Bij storing of ongewenst rook Komen zij dat heel snel maken.???

image description

Een airco laten plaatsen voor een markt conforme prijs. Nette en snelle afhandeling van de offerte. Uiteindelijke installatie super gedaan in overleg met ons, door 2 hele nette en kundige monteurs. Heel tevreden!

image description

Een airco laten plaatsen voor een markt conforme prijs. Nette en snelle afhandeling van de offerte. Uiteindelijke installatie super gedaan in overleg met ons, door 2 hele nette en kundige monteurs. Heel tevreden!

image description

Duidelijke info af te halen.

image description

Zeer moeizaam een afspraak te maken. Of bellen terug naar het verkeerde nummer of stonden zogenaamd voor een dichte deur, terwijl wij gewoon thuis zijn. Toch nogmaals weer geprobeerd, waarna aan het einde van de dag gebeld wordt met de mededeling :wij komen niet. Monteur heeft het te druk.

image description

Weer hele schone Vriendelijk personeel

image description

Leuke werkgever, leuke collega's

image description

Vorige week onderhoud gepleegd aan de Warmtepompboiler en een dag later geen warm water meer. Gebeld en zouden vrijdags langs komen tussen 12:30 en 16:30. Iemand geregeld die thuis moest wachten. Om 15u nogmaals gebeld hoe laat ze ongeveer aanwezig zouden zijn. We hadden om 17u een andere afspraak namelijk. Er werd uitgelegd wat bij Energie Service Friesland "service" inhoud: Als je een storing doorbelt en de monteur al met een klus bezig is en de buurman van die klus belt dat hij ook een storing heeft gaat de monteur eerst naar de buurman i.p.v. naar een klant die eerder gebeld had. Wel lekker efficiënt maar geen service naar de klant toe die als eerste gebeld had. Kortom in ons geval; 16u werden we gebeld dat het niet meer ging lukken. Hierdoor zouden we in het weekend zonder warm water zitten. Ander bedrijf gebeld, die wel kon, en die heeft het met één druk op de knop gemaakt. Bleek dat de monteur de boiler op "eco" gezet had. Maar met de winter voor de deur kan deze dat niet warm krijgen. Hij moet dus op auto / boost staan. Heel simpel en had ook aan de telefoon opgelost kunnen worden. De afspraak hadden we verzet naar maandag ochtend maar omdat we dus weer warm water hadden hebben we zaterdag gebeld dat ze niet hoefden te komen. Vertelden ze dat we maandag maar moesten bellen want in het weekend kon ze dat niet annuleren. Om een lang verhaal kort te maken. Service zeer slecht. Het is geen ?150,- per jaar waard.

image description

De service gaat hard achteruit. Voor het onderhoudscontract kregen wij een brief met een datum dat ze zouden komen. Hele dag voor thuis gebleven, maar niemand gezien. Na melding daarvan kregen we een nieuwe datum per mail, weer niemand gezien en wederom niet afgebeld. We gaan het zien of ze op de volgende datum afspraak wel komen.

image description

Prima service en vriendelijk en behulpzame monteurs.

image description

Onbeleefd mannelijke monteur, na een discussie van 20 minuten ging hij weer weg en was het nog niet gerepareerd. Uiteindelijk factuur binnengekregen van 75 euros en nog steeds een kapotte cv ketel. Service kan veel beter.

image description

Een vrouwelijke monteur gehad. Super service van haar. Vakkennis en tips die ze deelt. Vakvrouw!!

image description

Super goed geholpen in het weekend met een defecte C.V, vriendelijk en deskundig en bereid om een stap meer te doen ook al viel dit eigenlijk buiten het contract. Thanks