Energie in Huis

  1. Home
  2. Noord-Holland
  3. Amsterdam
  4. Energie in Huis

Zonnepanelen installateur Energie in Huis

Joan Muyskenweg 22, 1096 CJ Amsterdam, Nederland
Dit is een citaat van Energie in Huis zelf:

Energie in Huis wil zoveel mogelijk woningen in Nederland energezuinig maken voor hetzelfde geld.

Energie in Huis

Energie in Huis biedt een totaalpakket van verduurzamende technologieën: Een hybride warmtepomp, zonneboilers, zonnepanelen, isolatie en HR++ CV-ketels.

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

18 beoordelingen over Energie in Huis van Google My Business

image description

november 2020. met dit bedrijf in zee geweest. Wat een hel! Zonneboiler heeft een jaar geduurd voordat die optimaal draaide. wel 5 keer zijn er werklui bij geweest waarvan 3 keer op het dak om te kijken waar het mis was. Zonnepanelen blijken er nu allemaal weer af te moeten omdat het onveilig is aangelegd. bravo!

image description

Schandalige gang van zaken. Ik raad Energie In Huis (Suniverse/Eneco) ten zeerste af! We gingen akkoord met een offerte voor een cv-ketel en een ventilatiewarmtepomp met een combinatiekorting van 400 euro. De cv-ketel was aanzienlijk duurder dan bij andere installateurs, maar omdat we dan de hele installatie door één bedrijf konden laten doen en vanwege de combinatiekorting zijn we toch overstag gegaan. Er is tweemaal een schouw uitgevoerd (1x voor de cv-ketel en 1x voor de warmtepomp). Alles was in orde en de definitieve offerte was akkoord. Tijdens de eerste afspraak kwam de cv-monteur niet opdagen. Uiteindelijk is in januari de cv-ketel geïnstalleerd. Naderhand is nog gecontroleerd of er nog voldoende ruimte was voor de warmtepomp. Dat was er. Zo'n twee weken later komen er twee Eneco-monteurs voor de installatie van de warmtepomp. Ze waren binnen 10 minuten weer weg, want er was niet genoeg ruimte. Er was zogezegd niet voldoende rekening gehouden met de warmtepomp tijdens de installatie van de nieuwe cv-ketel: de rookgasafvoer en het expansievat zaten in de weg. Pas weken later horen we dat de installatie definitief niet door kan gaan, met de boodschap dat het bedrag voor de warmtepomp (dat we bijna 2 maanden geleden al betaald hebben) wordt teruggestort, maar dat de combinatiekorting komt te vervallen. Kortom: we zitten met een veel te dure cv-ketel en zonder warmtepomp, omdat Suniverse denkt de overeenkomst eenzijdig 'half' te kunnen ontbinden. Nota bene omdat ze ZELF een fout hebben gemaakt.

image description

In december 2021 een nieuwe CV-ketel en warmtepomp laten installeren. Ging allemaal prima, maar .... het is echt installeren-en-wegwezen voor deze jongens. Een warmtepomp moet je écht wel op zn minst een beetje afstellen en iets over vertellen en daar hebben ze hier geen boodschap aan. Ook nooit teruggebeld om te vragen hoe het gaat etc. DAT KAN BETER.

image description

Professionele en klantgerichte benadering. Complimenten aan Vincent. De heldere opbouw van de offerte maakt in de huidige markt (januari 2022) helaas wel pijnlijk duidelijk dat de kale prijs van de warmtepomp aan de te hoge kant is.

image description

Een online afspraak belafspraak gepland en tevergeefs zitten wachten op het telefoontje. Biedt weinig vertrouwen als je deze afspraak al niet nakomt.

image description

Heb zonnen panelen en een warmte pomp laten installeren via dit bedrijf, duurde allemaal lang maar dat ligt ook de huidige situatie. Echter is de warmte pomp verkeerd op het dak geplaatst, op e-mails hier over wordt niet gereageerd. Aan de telefoon doen ze allemaal alsof ze het gaan oplossen om vervolgens niets te laten horen tot de volgende keer dat je er achter aan belt. Mijn opdracht van april 2021 is nog steeds niet afgerond. Tip kies niet voor het monitoringspakket voor de zonnepanelen, werkt namelijk niet. Bij werkzaamheden in de garage waren de zonnenpanelen uitgezet het 24/7 monitoringspakket heeft het 2 weken lang niet gedetecteerd. Mijn vragen hier over zijn ook nog steeds niet beantwoord...

image description

Omdat de informatie omtrent warmtepompen voor mijn gevoel niet onderbouwd was en vrijwel niemand een consistent verhaal vertelde, heb ik de keuze gemaakt een warmtepomp met een klein vermogen (1kW elektrisch) aan te schaffen via Energie in huis. Na wat opstart problemen draait de installatie nu drie jaar probleemloos. Voor een optimaal rendement was een hogere, constante, kamer temperatuur nodig. Dat was misschien nog wel het meeste wennen. De installatie wordt binnenkort uitgebreid met 25m2 vloerverwarming i.p.v. radiatoren, en daar verwacht ik niet alleen nog meer rendement, maar zeer zeker comfort van. Overigens heb ik het verbruik van de warmtepomp elektrisch gecompenseerd met (extra) zonnepanelen. Economisch gezien is verwarmen met warmtepompen (elektrisch) versus gasgestookte ketels in evenwicht. Energetisch is gas nog steeds het verwarmingsmiddel met het beste (hoogste) rendement.

image description

Ik heb via Energie in Huis een nieuwe cv ketel met een warmtepomp aageschaft. Dat is allemaal goed gegaan. Echter nu ervaar ik vreemde storingen. Deze worden door het systeem weergegeven met een Errormelding. De onderhoudsmonteur die recentelijk is geweest kon hier niets mee, omdat volgens hen in de montage fouten zijn gemaakt met kleppen en sensors. Ik begreep van de onderhoudsmonteur dat hij het probleem niet kon oplossen zonder opdracht de installatie te wijzigen. Ziehier de teden van mijn beperkte waardering. N.Verbraak

image description

Onze panelen zijn geplaatst op de kortse dag in 2018. Niet echt een flitsend begin dus :-), maar de afgelopen jaren hebben ze voor een aanzienlijke verlaging van het energieverbruik gezorgd. Het hele traject van advies tot plaatsing is vrij zorgeloos gegaan dankzij Energie in Huis!

image description

Net met hun gebeld en helaas geen goede ervaring - geen enkeel initiatief om mee te denken, naar oplossingen te zoeken en te kijken wat wel kan. Technisch was de adviseur niet op de hoogte en kond mijn vragen over systeem efficiëntie niet beantwoord

image description

Via Solvari heb ik een offerte verzoek ingediend en na enkele dagen werd ik gebeld door deze partij. Verkoper leek geïnteresseerd en noteerde al onze wensen, zou de volgende dag een offerte opsturen. Helaas zijn er sindsdien enkele weken verstreken en hebben we niets meer gehoord. Ik snap dat het in de winter en in de corona crisis niet op 1 dag moet aankomen maar ik had wel enige reactie verwacht. Weet niet of ik van deze club afhankelijk zou willen zijn als mijn ketel in storing schiet.

image description

Energie in Huis heeft ons bijzonder goed geholpen. Onze ervaring met dit bedrijf is dan ook zeer positief. Duidelijke antwoorden op vragen die wij hadden en wat we vooral als prettig hebben ervaren is dat de medewerkers van Energie in Huis vanuit onze situatie hebben meegedacht. De daadwerkelijke plaatsing van de zonnepanelen en het aanpassen van de meterkast verliepen zeer professioneel. Ik geef dit bedrijf 5 sterren omdat dit bedrijf dat waard is!! Klasse!! Henriëtte Wassenaar

image description

Na lange tijd is het uiteindelijhk opgelost daarom wil ik wel dar ik het ergste eraf haal en daarom terug ga van 1 naar 3 sterren Ik ben inmiddels 8 weken bezig om een probleem opgelost te zien worden. Nu heb ik het kastje in huis en nu word er een monteur ingepland die misschien vandaag zou bellen om misschien met een paar weken een afspraak in te plannen. Wanneer ik dit niet via de woningbouw had zou ik het contract laten ontbinden en op zoek gaan naar een andere leverancier. Het bedrijf hangt van leugens aan elkaar loze beloftes en komen ze niet na het woord misschien is favoriet en misschien bestempelen zij gewoon als niet. Een varken komt afspraken beter na als dit bedrijf.

image description

Eind 2018 is bij ons de zonneboiler geplaatst door een installatieteam van Energie in huis. Zij hebben heel goed werk geleverd en alles netjes afgewerkt in de afgesproken tijd. In de zomer van 2019, tijdens de zonnige periodes, hebben wij natuurlijk het maximale plezier kunnen beleven aan onze nieuwe installatie. Tijdens de zonnige dagen liep de temperatuur in het voorraadvat op tot wel 60°C. Een fijn gezicht dat de CV ketel niet moest bijwarmen tijdens het douchen of warmwater gebruik in de keuken. Wij zijn heel tevreden over de installatie en ook over de begeleiding van het hele proces door Energie in huis die ik zeker wil aanbevelen. Bedankt David.

image description

Keurig offerteproces. Goed bereikbaar voor vragen. Helaas daarna bergafwaarts. Tijdens de installatie moest ik contant afrekenen voor een aanpassing die ik eerder al door had gegeven (en waar ik al voor had betaald). Dit is na veel moeite hersteld. De BTW service is een drama. Ik wacht ondertussen al bijna 10 maanden op de teruggaaf, na 5 maanden had de Belastingdienst nog niets van Energie in Huis gehoord en na veel aandringen van mijn kant heeft Energie in Huis contact met de Belastingdienst opgenomen om het in gang te zetten. Ik had het beter zelf kunnen doen. Bij vragen altijd bellen want antwoord op mails krijg ik telkens pas na meer dan een week en alleen als ik een rappel stuur.

image description

Zeer slechte service!! Apparaten leveren kunnen ze prima maar bij storingen oplossen zijn ze niet thuis. Drie maal lekkage gehad, geen vergoeding voor gekregen. Aantoonbaar slechte montage zou de schuld van anderen zijn. Waardeloos bedrijf!!

image description

2 jaar geleden een Elga laten plaatsen door EIH. Het eerste jaar werkte de Elga maar voor de helft wegens een fout in de firmware. De reden dat ik hier achter kwam is omdat ik mijn verbruik goed in de gaten heb gehouden en de besparing me tegen viel. Daarnaast ging de cv aan op momenten waarvan ik dacht dat de elga het alleen zou moeten kunnen. Daarna begonnen met het meten van de aanvoer temperaturen en na lang googlen kwam ik er achter dat het wsl een fout in de firmware vd elga betrof. Vervolgens duurde het nog even om Energie In Huis ervan te overtuigen dat het aan de Elga lag en niet aan mijn cv installatie. Uiteindelijk is de fabrikant van de Elga langs gekomen en heeft het probleem verholpen. Dit was dus nog duidelijk een kinderziekte. Het 2de jaar heeft de Elga het gelukkig een stuk beter gedaan. Al met al is EIH zeer goed te bereiken en ze lossen eventuele problemen netjes op. De installatie van de elga verliep zeer netjes. Ook met de subsidie regeling ging iets mis, hetgeen niet de schuld van EIH was, maar ook dat hebben ze netjes opgelost. De reden dat ik heb gekozen voor een warmtepomp icm gas gestookte cv is omdat warmtepompen onder de 0 graden niet meer efficient zijn. Op die momenten kun je dus beter gas of iets anders stoken. Voor de rest van het jaar is een warmtepomp de betere optie. Besparing: Gas: 500 kuub MINDER, dit getal gaat wellicht nog een klein beetje omhoog Electriciteit: 1300 kwh MEER. Reken je dit om naar euros dan is de besparing maar een kleine 200 euro per jaar. Echter, het meer verbruik aan electriciteit vangen we op met zonnepanelen. Tip van de dag: de beste investering voor je huis vwb energie beparen in de juiste volgorde: 1) Isoleren, vergeet daarbij de ramen niet en eventueel gordijnen en of rolluiken. 2) Zonnepanelen, liever iets te veel want electriciteit verbruik neemt alleen maar toe. 3) Warmtepomp

image description

?? Vanaf het eerste contact verliep alles zonder enig probleem en bijzonder snel. De medewerkers van Energie in Huis waren bijzonder klantvriendelijk en alle afspraken werden steeds op tijd nagekomen. Vanaf het aanvragen van de offerte voor de warmtepomp was er steeds contact en werd alles duidelijk uitgelegd. Ook over het contact met de installateur en de uiteindelijke installatie waren we zeer tevreden. En na het melden van een kleine (storing) werd deze direct de volgende dag verholpen. We zijn zeer tevreden over het gehele proces en raden Energie in Huis zeker aan!