Energiewacht Group

  1. Home
  2. Overijssel
  3. Zwolle
  4. Energiewacht Group

Zonnepanelen installateur Energiewacht Group

Lippestraat 1, 8028 PS Zwolle, Nederland
Dit is een citaat van Energiewacht Group zelf:

Energiewacht Groep is al jaren actief als serviceorganisatie voor verwarmingstoestellen en warmwatertoestellen. Met meer dan 280 medewerkers staan we dagelijks klaar voor onze 280.000 particuliere en zakelijke klanten.

Energiewacht Group

Maar we doen méér dan alleen de vertrouwde CV-ketel: we ontzorgen onze klanten op het gebied van het hele binnenklimaat. We geven energieadvies, doen veiligheidskeuringen, isoleren woningen en verbeteren woningventilatie. Duurzame producten zoals zonneboilers, zonnepanelen en warmtepompen staan bij ons centraal. Energiewacht Groep is aangesloten bij Techniek Nederland, de ondernemersorganisatie voor de installatiebranche en de technische detailhandel.

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

65 beoordelingen over Energiewacht Group van Google My Business

image description

Ik heb al vanaf september vorig jaar conflict met hun tot opheden hoor ik niks ja dat de claim naar de verzekering is gestuurd wil je weten hoe het er voor staat wordt je een Apeldoorn voor gehouden en je hoort helemaal niks meer wij zijn zo boos Wij hebben lekkage sinds wij een nieuwe cvketel hebben verkeerd gemonteerd via het dag dit speelt al vanaf november vorig jaar er is nog steeds niks ondernomen door energiewacht ja het ligt bij onze verzekering die zal binnen kort kontakt met u opnemen dat heb ik gelukkig zo in bezit maar als je beld wordt je gewoon niet door verbonden naar de klachten coördinator Het is schandalig hoe je wordt behandeld dan verbreken ze gewoon de verbinding

image description

Helaas geen goede ervaring met Energiewacht. Wij hebben een huis gekocht en het huurcontract van de CV overgenomen van Energiewacht. Na de verplichte 2 jaar huur wilden wij graag de CV direct overkopen, zodat wij eigenaar zouden worden van het systeem. Ik denk dat er rond de 5 telefoongesprekken en 7 à 10 mailtjes voor nodig zijn geweest om inzichtelijk te krijgen wat het afkoopbedrag was en het regelen van de overname. Dit allen in een tijdbestek van circa 3(!) maanden. Meermaals te horen gekregen dat het door drukte langer kon duren dan gebruikelijk voordat wij een reactie konden verwachten en zo gingen weer enkele weken voorbij. Daarnaast meermaals standaard mails als terugkoppeling ontvangen, waarin onze vraag niet werd beantwoord. Het lijkt ons echt heel simpel om een overname snel te regelen, maar met Energiewacht een zeer frustrerend en tijdrovend proces. Hierdoor uiteindelijk langer moeten blijven huren dan gewenst.

image description

Wij wilden onze ketel in onderhoud laten nemen. Komt er een man langs, is 5 minuten binnen geweest. De ketel was te oud dat deden ze niet. Daarna werd er een rekening gestuurd van 89,54 Euro!!!! SCHANDALIG!!!! Dit had vantevoren vastgesteld kunnen worden. Wij waren niet op de hoogte gesteld! Een zeer slechte service.

image description

De wachttijd bij de klantenservice is erg lang. De dooddoener "de wachttijd is op dit moment langer dan u van ons gewend bent" mag weggelaten worden. Ik ben niks gewend en wil gewoon te woord gestaan worden. De hele arbeidsmarktproblematiek is echt jullie uitdaging en mag (incidenten daargelaten) niet als excuus gebruikt worden. Inmiddels 2x monteur op bezoek gehad wegens storingsmelding en leeglopen expansievat. bij eerste bezoek is expansievat is vervangen maar heeft probleem niet verholpen (er wordt tevens geadviseerd om ketel te vervangen). Bij 2e bezoek ook wat zaken nagekeken maar is niet opgelost. Nu inmiddels 20 min in de wacht voor het maken van een 3e afspraak. Indien geadviseerd wordt om ketel te vervangen ga ik dit via andere partij laten doen gezien de reviews. Is de energiewacht een geldmachine geworden ipv een servicegericht bedrijf zoals het vast ooit geweest is?

image description

Zeer slecht bedrijf! Ten eerste bel je ze op omdat je geen afspraak bevestiging krijg via de mail dus s ochtends om 11.00 gebeld uiteindelijk kreeg je om 14.00 iemand aan de lijn en bevestigd gekregen dat de afspraak staat Afspraak stond tussen 12.30 en 17.00. 17.15 nog niemand te bekennen dus gebeld en wat blijkt zonder iets te melden hebben ze de afspraak eruit gehaald! Zit je hier met een expansievat die stuk is en een lekkage. Ook een halve dag vrij moeten nemen! 1 ster is nog teveel voor dit bedrijf zodra het kan verbreek is zeker het onderhoudscontract!

image description

Al jaren klant. Krijg je een storing F22, geen warm water (dus ook geen verwarming). Ketel bijgevuld, zou te weinig water in zitten. Helaas dag later weer, wederom bijgevuld halve dag later weer leeg. Gebeld, nr. 5 in de wachtrij, nr. 4, oh nee nr. 5, weer nr.4, nr. 2, of nee toch niet nr. 3. Dan ineens een bandje die verteld dat de wachttijd langer is dan ik gewend zou zijn, na 20 minuten maar opgelegd en nog maar een keer de ketel bijgevuld in de hoop dat hij toch weer werkt. ?s Avonds weer 0,2 bar, opnieuw gevuld, ?s ochtends weer 0,2. Wederom gevuld, ?s middags weer leeg. Toch maar een poging gedaan te bellen en zowaar een mens aan de lijn. Het is niet urgent genoeg, maandag bent u aan de beurt ? Dus weekend in de kou en om de paar uur ketel bijvullen. Maar eens zien hoe ik onder dat contract uit kan komen, wat een wan prestatie. Ben je Energiewacht een keer nodig, krijg je dit. Laten hun vaste klanten letterlijk en figuurlijk in de kou zitten.

image description

We hebben al tientallen jaren een serviceabonnement. Nu verwarming storing. Wel warm water. 2 uur geprobeerd om contact te krijgen. Steeds in de wacht en zelfs eruit gegooid een paar keer. Toen: het is niet mogelijk dat iemand komt want het is al laat in de middag (14:30!). En nog warm water dus u kunt wel 3 dagen wachten. Sorry? Na deze ervaring zeggen wij ons contract op. Klaar mee.

image description

Zee tevreden over de monteur. Hij weet hoe mijn CV werkt. Maakt het grondig schoon, geeft mij een emmer met de rommel zodat ik die kan weggooien. Geeft me nog wat tips. Vult de CV weer mooi vol. Vriendelijk, alles goed

image description

Komen niet opdagen op de afspraak tot 2 keer toe. Je staat 45 min in de wacht als je ze wilt spreken. Onderhoud beurt doen ze niet zoals het hoort en doen het niet zoals het protocol welke ze hebben voor het onderhoud. Ze reageren na 1 week pas op mail en soms ook niet.

image description

Prettige, nette onderhoud monteur op bezoek gehad. Die zeer kundig en structureel het onderhoud heeft uitgevoerd. Duidelijk iemand die het belang ziet van plezier in je werk hebben, en dat weet uit te voeren met passie voor wat je doet. Top.

image description

Zeer slecht georganiseerd! Aangemeld voor een onderhoudscontract maar na 1,5 week nog geen reactie. Daarop gebruik gemaakt van mijn retentierecht en de opdracht ingetrokken. Vervolgens werd er toch een contract opgestuurd en het abonnementsgeld afgeschreven. Na hierover gebeld te hebben zou dat opgelost zijn, maar helaas. Nu meerdere keren gebeld, het zou geregeld zijn, maar tot nu toe wordt er nog gewoon het abonnementsgeld elke maand afgeschreven.

image description

Geen fijne ervaring met deze partij. Kosten ons een bak met energie om een afspraak te maken voor de periodieke onderhoud. Na 2 jaar geen gehoor van Energiewacht dus zelf gebelt voor een afspraak. Monteur is niet kundig en heeft zwarte vlekken gemaakt op onze pas geschilderde muur. "Dat kan ik niet gedaan hebben en moet er al gezeten hebben" is zijn reactie. Daarnaast is plots onze cv vorige week stuk gegaan. Kan toeval zijn, maar het voelt niet helemaal zuiver...

image description

Mijn verwarmingsketel wordt tegenwoordig nog maar 1 x per 2 jaar gecontroleerd. Dat was in het verleden altijd 1 x per jaar en ik heb al 30 jaar hetzelfde abonnement. Heb ik dan al die jaren jaarlijks betaald voor iets wat maar eens per 2 jaar hoeft? of betaal ik nu hetzelfde bedrag maar krijg ik maar de helft van de service die ik vroeger kreeg?

image description

Aan de telefoon heb ik een contract afgesloten voor zonneboiler en mechanische ventilatie. Warmtepomp zou niet kunnen, want de buitenunit staat op een plat dak. Toen de monteur kwam voor acceptatie, zei die dat dit contract nooit afgesloten had mogen worden zonder CV onderhoud. Maar die is gekoppeld aan de warmtepomp... De monteur was trouwens wel de eerste persoon van Energiewacht die ergens verstand had. Daarna 2 weken niets gehoord, maar ik kreeg wel een dikke rekening voor het bezoek, met daarin "Oplossing: Niet uitgevoerd". Als de verkoopafdeling goede instructies zou hebben gehad was dit allemaal niet nodig geweest. Zoiets is natuurlijk te verwachten bij een organisatie van managers die alles uitbesteedt. Update: Na enkele telefoongesprekken hoef ik de rekening niet te betalen. Achteraf was het toch mogelijk geweest om alle apparaten in onderhoud te nemen, maar inmiddels heb ik ergens anders een contract.

image description

Het onderhoud aan mijn verwarmingsketel is netjes uitgevoerd en kundig. Ook goed advies gekregen over het vervangen van de huisdrukregelaar door de Rendo. Zij constateerden echter een gaslek. Is ondertussen verholpen natuurlijk, maar wat ik me afvraag is of er ook door de Energiewacht is gemeten of er gekeken wordt of alles goed fuctioneert, zoals bijvoorbeeld een gaslek of een goed functionerende huisdrukregelaar, toen ik anderhalf jaar geleden mijn nieuwe ketel door hen geplaatst werd of dat zoiets niet gebruikelijk is. Ik mag er toch vanuit gaan van wel, want je wilt toch zeker weten dat alles goed werkt als je zoiets essentieels laat vervangen.

image description

De planning is waardeloos. Tussen 8 en 13.30 zou er een monteur komen voor jaarlijks onderhoud. Er kwam niemand en ook geen bericht gehad. Contact met de klantenservice krijgen lukte me ook niet. Om 14.30 kwam er een monteur die wist van niks en had ons in de middag pas op de route gekregen. Hij was gelukkig vriendelijk en deed zijn werk goed.

image description

Lekkage aan zonneboiler en een probleem met de wtw. Als eerste komt een monteur kijken wat er aan de hand is. Dan duurt het 3 werkdagen voor je gebeld wordt over een vervolg afspraak. Waarbij mij verteld is dat ik dezelfde dag terug gebeld zou worden. Dan duurt het 6 weken voor je een afspraak kan inplannen. Is daar dan eindelijk de dag daar, is er weer wat fout gegaan en is er niet doorgegeven dat de zonneboiler lekkage ook opgelost zou worden. Kan dus nu nog weer wachten totdat ik gebeld wordt. Echt een organisatorische zooitje is het daar. Edit* Helaas ook de monteurs laten steken vallen. 2 jaar na installatie in heel de straat lekkages door slechte afdichting van de buizen die door het dak gaan.

image description

Prima werkt weer beter dan voordien. Een opmerking de monteur had ketel op verwarming gezet. Daardoor was er geen warm water. Na bellen bleek dat er maar tot volgende dag moesten wachten om te kijken of er iemand kom komen wat er mis was. Verbijsterd waren wij. Onderhoud uitgevoerd geen warm water ,wacht maar.... Een slimme buurman keek en zij staat op verkeerde stand en klaar. Maar dat moet je maar weten als leek. De na service was dus slecht.

image description

Onderhoud is prima gedaan door de monteur. Hij moest helemaal de zolder op via de vlizotrap, onder de balken door naar het ketelhok. Was allemaal geen probleem, ging zonder gemopper of zo. Ik ben heel tevreden over de onderhoudsbeurt.

image description

11.06.24 heb ik een aanvraag onderhoudscontract aangevraagd en bevestiging met automatische gegenereerde mail ontvangen. Maar een week later is de aanvraag nog steeds niet verwerkt. Gebeld, maar zonder contract kan er geen monteur ingepland, en krijg je nog vermeld dat een storing tegelijk met de eerste inspectie ook nog eens extra betaald moet worden. Zeer kwalijke zaak voor een redelijk nieuwe ketel, welke door Energiewacht geleverd en gemonteerd is en nog geen 1.5 jaar oud is. Schandalig!!

image description

Lekkage aan zonneboiler en een probleem met de wtw. Als eerste komt een monteur kijken wat er aan de hand is. Dan duurt het 3 werkdagen voor je gebeld wordt over een vervolg afspraak. Waarbij mij verteld is dat ik dezelfde dag terug gebeld zou worden. Dan duurt het 6 weken voor je een afspraak kan inplannen. Is daar dan eindelijk de dag daar, is er weer wat fout gegaan en is er niet doorgegeven dat de zonneboiler lekkage ook opgelost zou worden. Kan dus nu nog weer wachten totdat ik gebeld wordt. Echt een organisatorische zooitje is het daar. De monteurs die langs komen zijn overigens wel bekwaam. Het is echt de organisatie zelf wat steken laat vallen.

image description

Monteur is zeer kundig en legt goed uit wat hij doet. Prima controle beurt. Het enige, en dat staat buiten de monteur, is dat de controle te laat heeft plaatsgevonden daar ik een contact heb om binnen 2 jaar de service uit te voeren. Per slot van rekening heb je een contract getekend en betaald hiervoor.

image description

Gebeld voor een contract cv ketel onderhoud. Was geen probleem, deze ketel namen ze wel in onderhoud. Binnen 4 weken zou een inspectie plaatsvinden. Het duurde 2 maanden voor er iemand kwam en die zei binnen 5 minuten: deze ketel onderhouden we niet. Ondertussen al wel maandelijks betaald. Alles zou netjes teruggestort worden zei de meneer. Ondertussen is dit twee weken geleden en er wordt gewoon nog geld afgeschreven en niks gehoord van de Energiewacht ! Belachelijk

image description

Gewoon slecht. Monteur kwam alleen om CV-ketel onderhoud te doen, terwijl we een contract hebben voor een CV en Warmtepomp. Toen daar naar werd gevraagd zei hij dat hij alleen CV's doet en dat er beter iemand moet komen die beide kan doen. Wij zouden gebeld worden voor een nieuw afspraak. Maar geen gehoor, tot nu toe. Contract is in februari afgesloten, we zijn al bijna in mei en er is niemand geweest nog. Heel slecht

image description

Van het begin tot einde goed geholpen en uiterst tevreden. Waarom dan geen 5 sterren. De cv installateur gaf aan dat de dakdoorvoer wel was geplaatst dus dit hoefde niet. Bij de offerte was hier wel rekening mee gehouden. Na 3 keer gebeld te hebben zou dit gewijzigd worden, echter de rekening die we gisteren kregen bleek er niets veranderd te zijn en het verzoek om toch de kosten te betalen voor de daktoevoer (welke niet zijn uitgevoerd)

image description

Over het algemeen tevreden over de Energiewacht. Wordt altijd vriendelijk te woord gestaan en het contact met de monteurs is ook altijd prima. Wat echter nog altijd niet goed functioneert is de verwarring die blijkbaar bestaat over onder welke regio wij hier vallen; heb je net met iemand uit Assen een afspraak gemaakt, wordt je twee dagen later gebeld door een medewerker uit Zwolle. Dit heeft al een paar maal tot verwarring gezorgd. Met name bij de desbetreffende medewerkers. Ik ben dan steeds degene die moet zeggen hoe het zit.

image description

In oktober 2023 een nieuwe ketel laten plaatsen. Begin dit jaar een storing in de ketel die de ketel zelf niet eens herkende. Nu weer een storing, vorige week een afspraak en ik zou teruggebeld worden voor een tijd!! Dit is niet gebeurd dus vanmorgen maar zelf contact opgenomen. De dame aan te telefoon zei? dat de monteur in de ochtend zou komen. Vanaf 0800 tot 1230. 1230uur geen monteur geweest weer gebeld en nu zei de heer dat het tijdvak tot 1300uur is. Maar om 1400uur nog geen monteur weer bellen en nu is het blijkbaar dat ik de hele dag moet gaan zitten wachten!!!! Wat een organisatie en een leidinggevende krijg je niet te spreken! Want bij Energiewacht kunnen ze hun telefoons nog niet door verbinden. Echt wat een organisatie nooit meer!!!!

image description

Zeer slechte service! Steeds opnieuw afspraken verkeerd inplannen, vergeten,op andere dagen komen dan afgesproken. Telkens opnieuw gaat het fout. Ik krijg steeds weer excuses maar de volgende afspraak gaat gewoon weer opnieuw verkeerd. Ik heb het helemaal gehad met dit bedrijf!

image description

Een jaar geleden nieuwe Nefit ketel en Honeywell thermostaat laten installeren en onderhoud/storingcontract afgesloten. Nu is er een storing met de thermostaat waardoor verwarming niet werkt en daar doen ze niks mee. Staat in de lettertjes van contract dat ze alleen komen voor ketel. Terwijl ik thermosstaat bij hun gekocht hebt en laten installeren (samen met de ketel). En thermosstaat en ketel werken samen om het warm te hebben in huis. Moet ik maar Honeywell bellen of een andere installateur, want zij komen niet langs, succes. Daar betaal je dan voor. Ook nog eens heel onvriendelijke mevrouw aan de telefoon die heel directief en kortaf je te woord staat. Gelijk de boel opgezegd.

image description

Cv onderhoud planning gemaakt door Energiewacht. Niet op komen dagen en niks laten horen. Manager klantenservice (dat je dat zo durft te noemen!) krijg je niet aan de lijn maar staat wel heel stoer onder aan de brief. Dan maar de boel opzeggen. Receptionist beloofd dit te bevestigen maar gebeurt ook niet. Email naar direktie wordt geblokkeerd, idem naar receptie. Tjaaaa. Zo komen berichten nooit goed aan bij de top. Blind en slaap lekker. #energiewachtfail #prutsers #essent

image description

Ga nooit in zee met energiewacht! Slechte installatie warmtepomp. Slechte bereikbaarheid. Monteurs zijn niet kundig. Of hebben hoogtevrees. Of hebben geen ladder bij zich. We zijn schandalig behandeld door energiewacht. En zitten met extreem geluidsoverlast van dure warmtepomp. Na 4 weken van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, vandaag eindelijk chef installatie Tony Braakhuis te pakken gekregen. De verantwoordelijke voor de slechte werkzaamheden van onze warmtepomp. Deze man vindt dit een normale gang van zaken. En laat ons nog even 14 dagen langer zitten. Volgens hem is dit de normale gang van zaken tegenwoordig! Nou volgens ons niet! Wordt vervolgd.

image description

Ik geef Energiewacht 2 sterren die puur en alleen voor de uitgevoerde werkzaamheden van de monteurs zijn. Meer sterren verdient Energiewacht niet omdat ze een contractuele verplichting, t.w. inspectie en onderhoud van mijn Cv-ketel op het eind van de garantieperiode, niet uitgevoerd hebben waardoor schade is ontstaan. Energiewacht stuurt mij echter wel een factuur voor de uren die de monteurs hebben gemaakt om het probleem op te lossen. Na veel correspondentie bleef Energiewacht halsstarrig op zijn strepen staan met als resultaat een 2/3 betaling door mij van de rekening. Dit geeft geen vertrouwen bij toekomstige problemen en daarom sluit ik geen nieuw contract met Energiewacht af.

image description

Echt waardeloze service ! Heb nog nooit zoiets meegemaakt . Contract voor 24/7 service . Heb 5 dagen koud water gehad omdat ze te druk waren . Na 5 dagen zijn ze geweest. Zeer onvriendelijk. Kon na zeggen niet gemaakt worden omdat het een oude ketel was . Nieuwe plaatsen zou minimaal 6 weken duren . Maar nog steeds koud water. Komen niet met andere oplossingen . Andere monteur gebeld. Binnen een dag was onderdeel vervangen en kon de cv nog langer mee. Ze laten je letterlijk in de kou zitten .

image description

Service is bedroevend, mijn moeder (78) wacht 10 dgn. op een pomp t.b.v. vloerverwarming en zit dus letterlijk in de kou. Telkens het excuus dat de bestelde pomp nog niet binnen is. Als je googelt dan vindt je de pomp binnen 3 seconden met dag levertijd. Uiteindelijk maar een lokale installateur gebeld, hij snapt de urgentie en staat binnen 4 uur op de stoep. Energiewacht.. wees transparant naar de klant. Begrip voor drukte is er wel maar er zijn grenzen!

image description

Cv onderhoud planning gemaakt door Energiewacht. Niet op komen dagen en niks laten horen. Manager klantenservice (dat je dat zo durft te noemen!) krijg je niet aan de lijn maar staat wel heel stoer onder aan de brief. Dan maar de boel opzeggen. Receptionist beloofd dit te bevestigen maar gebeurt ook niet. Email naar direktie wordt geblokkeerd, idem naar receptie. Tjaaaa. Zo komen berichten nooit goed aan bij de top. Blind en slaap lekker. #energiewachtfail #prutsers

image description

Waardeloos! Echt een prehistorische toko. Je moet serieus de HELE dag thuisblijven, in een leeg huis en op een werkdag. Hoe bestaat dit anno 2023? Ze geven absoluut niet aan hoe laat ze komen, willen niet eens bellen als ze op weg zijn. Schandalige en asociale service (aan de telefoon). Je kan hier beter niet komen voor een service contract aan je warmtepomp (verplicht via BAM Energy systems, dus je kan ook niet elders heen?).

image description

Voor een (te) fors bedrag een grote warmtepomp installatie gekocht. 5 jaar onderdelen op garantie. Na een storing begon de hel om een monteur te krijgen die het kon oplossen. Over die monteur alle lof maar de meisjes in de callcenters zijn robots. Computer says no. Grote mond, niet meedenken. Verkoopadviseur was in begin erg vriendelijk en behulpzaam maar laat het afweten in de nazorg. Hoofd verkoop binnendienst vindt vooral zichzelf en zijn team belangrijk maar de klant.... die is maar lastig. Juridisch ook totaal niet onderlegd. Mailen kan alleen via een formulier maar op een klacht hoor je niks. Gelukkig een rechtsbijstandverzekering die me helpt en het handelen van deze club finaal afwijst. Toch, erg behulpzame monteur en een medewerker van de serviceafdeling die het wel goed snappen maar overall... eigenlijk maar 1 ster waard. Ik geef mijn geld in de toekomst zeker niet meer uit bij deze club. Mensen ga bij klachten op zoek naar hulp bij bv consumentenzorg e.d. en laat je niet afschepen. We hebben gewoon rechten als consument ook na de garantieperiode!!! ( ondeugdelijke producten)

image description

Ik wil een nieuwe klant worden en een offerte vragen en ik sta 30 minuten als "eerst-wachtende" in de rij. Na de 30 minuten heb ik het opgegeven. Lekker bezig.

image description

Wat een prutsers. Ze hebben mijn meter vervangen door een slimme meter. Mijn huis is bijna afgebrand doordat ze de hoofdzekering hebben gemonteerd met een 5 C muntje ertussen. De stoppenkast stonk en er kwam al rook uit. Ze komen er bij mij nooit meer in.

image description

WAARDELOOS! Mijn oude ketel werkte niet, dus nieuwe besteld bij EW. EW annuleerde echter in dec. '22 mijn bestelling. Ging ik niet mee akkoord want een winter zonder verwarming is niet leuk. EW was mega-ARROGANT en vond dat zij eenzijdig de overeenkomst kon annuleren (want wat kan een kleine consument daar nou tegen doen?!?). Pas nadat EW een kort geding-DAGVAARDING ontving, kwamen ze met een TIJDELIJKE oplossing. Een procedure durfde ze dus kennelijk niet aan. Ik heb daarom een deel van de betaling opgeschort, maar ik krijg na maanden toch een herinnering en ik moet uitleggen waarom ik niet heb betaald. Ik moet dus betalen, maar heb nog steeds niet gekregen wat ik heb besteld en EW wil ook geen kosten vergoeden voor de dagvaarding, de frustratie, de extra dagen zonder verwarming (in december!) of ongemak. Wat een K#%-bedrijf.

image description

Gebeld ivm een te hoge druk in de ketel. Er kon alleen volgens de telefoniste een onderhoudsafspraak gepland worden. Ik vroeg of er een mogelijkheid was of er iemand langs kon komen. Ze reageerde erg geïrriteerd en deed alsof de verbinding was verbroken. Ik werd niet terug gebeld of verder geïnformeerd.

image description

Je hebt een contract, ketel maakt enorme herrie en slaat steeds in storing. Tja dan ga je bellen. Helaas moet je dan 2 x 25 min in de wacht staan voordat je iemand te spreken krijgt. De ene persoon heeft een niet werkend systeem en zegt je te laten terugbellen. dat gebeurt helaas niet. Zelf maar weer gebeld. Toen wel een snelle afspraak gekregen (zelfde dag) en kwam er een prima monteur die het snel gefixt heeft. Het vervelende is dat als je een storing hebt je in onzekerheid zit of je die dag wel warmte hebt. Als de klantenservice dan slecht bereikbaar is, is dat zeer vervelend. Het draait toch om service bij dit soort bedrijven ...... Dat moet echt beter.

image description

Voor een (te) fors bedrag een grote warmtepomp installatie gekocht. 5 jaar onderdelen op garantie. Na een storing begon de hel om een monteur te krijgen die het kon oplossen. Over die monteur alle lof maar de meisjes in de callcenters zijn robots. Computer says no. Grote mond, niet meedenken. Verkoopadviseur was in begin erg vriendelijk en behulpzaam maar laat het afweten in de nazorg. Hoofd verkoop binnendienst vindt vooral zichzelf en zijn team belangrijk maar de klant.... die is maar lastig. Juridisch ook totaal niet onderlegd. Mailen kan alleen via een formulier maar op een klacht hoor je niks. Gelukkig een rechtsbijstandverzekering die me helpt en het handelen van deze club finaal afwijst. Toch, erg behulpzame monteur en een medewerker van de serviceafdeling die het wel goed snappen maar overall... eigenlijk maar 1 ster waard. Ik geef mijn geld in de toekomst zeker niet meer uit bij deze club. Mensen ga bij klachten op zoek naar hulp bij bv consumentenzorg e.d. en laat je niet afschepen. We hebben gewoon rechten als consument ook na de garantieperiode!!! ( ondeugdelijke producten)

image description

Pas geleden verplicht een abonnement moeten afsluiten voor cv onderhoud, monteur kwam langs en ging na 5min weer weg onverrichter zake met de mededeling dat de cv niet aan de eisen voldeed. Stuurde daarna factuur van 60 euro terwijl in de voorwaarden stond dat het eerste bezoek gratis was. Paar keer gebeld met klantenservice maar zeer brutaal antwoord terug. Laat me liever van het gas afsluiten dan nog een keer zaken te moeten doen met dit stelletje oplichters.

image description

Waardeloos bedrijf. Ik heb onlangs een woning gekocht waar een huurgeiser van de Energiewacht in zat. Gezien het feit dat de installatie van de nieuwe CV-ketel nog even duurde zou ik de eerste maanden gebruik maken van deze geiser. Na 2 weken heeft de geiser het begeven. Energiewacht is ruim een week lang onbereikbaar gebleken. Toen ik belde stond ik eerst 20 minuten lang op plek 6 waarna ik ineens op plek 7 belande, blijkbaar kunnen mensen telefonisch ook voorkruipen. Een andere keer dat ik belde waren er nog 34 wachtende voor mij, ja echt 34 mensen.... Inmiddels is de geiser nooit gerepareerd en de CV-ketel met spoed geïnstalleerd. Nu wilde ik contact opnemen om te weten of ze de geiser wilden ophalen of hoe dit ging. Wederom is er geen contact met dit bedrijf te krijgen. Zojuist tot 3 keer toe proberen te bellen (ruim 15 min in de wacht gestaan) maar opnemen doen ze niet aan.

image description

Voor de 2e keer een dagdeel zitten wachten op een monteur en er kwam weer niemand.

image description

Leugenaars, zeggen dat ze niet kunnen leveren maar bij de fabriek opgevraagd die leveren gewoon. Als je geen personeel hebt of wat voor andere eerlijke reden zeg dat dat gewoon.

image description

Let op als bestaande klant!De informatie over de tarieven voor de onderhoudscontracten kloppen niet! Er staat dat een comfort abonnement ? 11,91 bedraagt, maar dit is ondertussen ?13,27 en zal per 2023 waarschijnlijk nog omhoog gaan. Ik heb een Comfort abonnement maar elke keer als een monteur langskomt blijkt er wel iets mis, verkeerde pijp, pijp niet vastgezet, alweer aan nieuwe pakkingen toe. Die pakkingen (die dus als slijtage onderdeel niet onder de dekking van het abonnement vallen) worden er overigens zonder overleg en kostenopgave vooraf in gedaan. Ik had daar liever nog even mee gewacht, omdat deze extra kosten mij in deze tijd niet uitkomen. Maar nee, erin doen, een tablet onder je neus drukken: hier even tekenen mevrouw. Er komt waarschijnlijk toch geen rekening van gezien uw abonnement. Mooi wel dus. En bedankt Energiewacht. Ik ga kijken voor een onderhoudscontract bij de plaatselijke installateur, zo'n reus als Energiewacht blijkt niet de beste keuze.

image description

Zonnepanelen via Energiewacht gedaan. Mooie prijs, maar hoe die prijs tot stand komt is wel duidelijk, ze laten de panelen installeren door onder aannemers en helaas wel die van de buitencategorie slecht. Beste mensen betaal maar iets meer dan in zee gaan met Energiewacht.

image description

Ik had teruggebeld na een gemist oproep van Energiewacht, dat er maandag een monteur langs zou komen voor de kwaliteitscontrole van mijn nieuwe cv-ketel, en of dat paste ja prima. Dus teruggebeld, eerst wist niemand ergens van, 1273x doorverbonden daarna had ik de juiste (vriendelijke, die z?n werk ook oprecht leuk leek te vinden) persoon aan de lijn. Afspraak gepland voor maandag, 22/8 om 15:30u, tot 16:00u niemand langsgekomen. Dus zelfde nummer weer gebeld om te vragen of de desbetreffende monteur nog komt: ja, kan ik ook niet zien: ?Mag je 7428 of 8028 bellen, ik weet ook niet welke je moet hebben maar moet je maar even proberen? Kusjes Energiewacht Met alle respect en zonder jullie echt te trashen, ik denk dat jullie communicatie echt wel een boost kan gebruiken ?

image description

Erg teleurgesteld in Energiewacht. Ruim 2 maanden geleden een onderhoudscontract aangevraagd maar geen reactie of bevestiging hiervan. Na 3 keer bellen hoe het er voor staat telkens doorgekregen dat er direct iemand naar zal kijken en bevestigen, maar helaas weken later nog niks. Bij de laatste keer bellen en doorgeven dat ik de aanvraag wil annuleren, geen excuus oid voor de slechte service. Voor een bedrijf van deze omvang zeer slecht...

image description

Heerlijk kantoor om te werken

image description

Zeer slecht. Niet bereikbaar, niet aanspreekbaar en komen niet op afspraak... onmiddellijk opgezegd!

image description

Ruim een half jaar ben ik bezig geweest met het afsluiten van een contract en dat ze langs zouden komen voor de eerste controle. Na meerdere telefoongesprekken en emails heb ik besloten het contract te beeindigen omdat het hen niet lukt de contractuele verplichtingen te doen nakomen. Ik zou iedereen willen adviseren niet met deze partij in zee te gaan. Zoek aub een andere!

image description

Zouden langs komen voor onderhoud tussen 8 en 1300 uur, niemand gezien/geweest. Bij bellen mijnerzijds is er niks bekend over afspraak, vreemd want de afspraak bevestiging heb ik per email ontvangen. Op hun verzoek de email opgestuurd waarin de afspraak vermeld staat.

image description

Maak je een afspraak omdat de afzuiging niet werkt in de douch en wc,ja meneer aanstaande dinsdag is er een plekje vrij,ze komen langs tussen 8 en 12:30! Sta je dan de hele ochtend te wachten komen ze niet? Ga je bellen ja meneer ze komen pas langs de 15e! Lekkere communicatie bij de servicemedewerkster! Krijg je dan als antwoord dan heeft mijn collega dat niet goed gedaan! Geen ster waard zulke service!

image description

Je maakt een afspraak voor een storing. Word tegen je gezegd de monteur kan tussen 12 en 16:30 langskomen. Om 18:30 nog steeds niemand ze houden Total geen rekening met je. Ze denken dat mensen geen levens hebben en zo een hele dag kunnen opofferen om te wachten. Te gek voor woorden dit

image description

Wat heeft Ewacht een imagoprobleem kijk alleen naar de score hier die haar klant ze geeft. Ik zal proberen kort te zijn om niet in herhaling te vallen. Wij betalen 180,- per jaar voor onderhoud en storingsdienst. Er is geen onderhoud gedaan eens per 18mnd. Als wij een klacht melden wordt er niet teruggebeld. Drie klachten zijn zogenaamd onbekend hoewel ik de bevestiging heb dat de klacht in orde is ontvangen. Waarom er niet tijdig onderhoud is gedaan weet niemand te beantwoorden. Behalve u kunt zelf altijd bellen voor een afspraak. Ook de bevestiging van onze opzegging is onduidelijk hoe en wanneer we deze ontvangen. Als klant is het één en al onduidelijkheid. Ik gun niemand iets toe maar als ewacht failliet gaat dan zal ik ze niet missen. Strijker te schoonebeek

image description

2 weken geleden contact opgenomen via contactformulier op de site en geen reactie op ontvangen. 2 dagen geleden gebeld dat ik niets hoor en krijg te horen dat ik terug gebeld wordt. Ook dat gebeurd niet en zojuist maar weer eens gebeld en krijg te horen dat ik terug gebeld ga worden. Daar heb ik dus eigenlijk niet zo'n vertrouwen meer in. Heeft de energiewacht geld te veel dat ze geen nieuwe klanten willen?

image description

Energiewacht blijft je negatief verbazen!!!!!!!!!!!! Na een kleine 20 jaar klant te zijn geweest hebben we dit abonnement in 2017 opgezegd omdat er een nieuwe ketel was geplaatst, niet door Energiewacht want die was veel duurder dan een installateur. Op 01-11-2021 hebben we een aanvraag gedaan voor een abonnement bij Energiewacht omdat de ketel inmiddels enkele jaren oud is. Na 14 dagen niets gehoord te hebben maar eens gebeld en wat bleek, alles spoorloos en geen aanvraag terug te vinden. Alsnog een abonnement aangevraagd en kregen een mail terug dat er eerst een GRATIS inspectie gedaan moest worden en wel op 03-01-2022. Tot onze verbazing keurde deze "inspecteur" de plaats waar de ketel hangt af omdat de monteur volgens hem er niet goed bij kon om goed te kunnen werken. Mijn opmerking dat dit in verleden nooit een probleem was deed hij af met het antwoord dat de regels voor arbeidsomstandigheden waren veranderd. Tot onze grote verbazing kregen we vandaag voor deze "inspectiebeurt" een rekening van ?60 . Onbegrijpelijk!!!!!!! En inderdaad als je de kleine lettertjes in de algemene voorwaarden leest kunnen ze dat in rekening brengen, dat in tegenstelling wat ze groot aankondigen als een GRATIS inspectiebeurt. Conclusie: Ga nooit in zee met de Energiewacht, slechte organisatie en zijn alleen maar op je centen uit.

image description

Wat een vreselijk bedrijf, te laat komen ketel erin getrapt wegens nog een andere klus al klagend en gehaast. En dat is te zien ook, al mopperend de oude ketel gedemonteerd na bewijs dmv de offerte te laten zien dat dat ook zo afgesproken was. Afvoerpijp op ?t dak staat scheef en in ?t midden van 4 pannen en lekt uiteraard. Terwijl dat normaal gewoon één pan hoort te zijn. Één grote puinhoop van leidingen, alle 5 de leidingen waren nieuw en met overlengte dus heel makkelijk aan te sluiten. Ik heb ze 4 keer uitgelegd welke leiding voor wat was, ?t stond op de leidingen geschreven en nog ging ?t er lastig bij ze in. De thermostaat viel van de muur omdat er geen pluggen gebruikt waren en ?t afvoertje van de ketel kan niet geleegd worden omdat de leidingen ervoor geperst zijn. Ze hebben een tweede kans gekregen om ?t op te knappen maar vertelde me er geen zin in te hebben. De leiding van de Energiewacht benoemde ?t zelf als een zootje maar toch besloten zij een deurwaarder in te schakelen. Nooit meer dit bedrijf. Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was, nog nooit meegemaakt dit.

image description

Matige dienstverlening en slechte communicatie. Na jarenlang klant te zijn geweest vandaag teleurgesteld dienstverlening opgezegd. Facturen die niet kloppen en waardeloze communicatie. Het jaarlijkse onderhoud was prima maar storing afhandeling was waardeloos. Bovendien factureren ze vervolgens uren dat een monteur naar een bouwmarkt moet rijden omdat de benodigde spullen niet op voorraad zijn.

image description

Ze laten mij in koud.staan en zeuren over klanten eerst gaat alleen maar om.geld.kwist dan jaren klant.geweest nood weer zo

image description

Deze maand wilden we een servicecontract afsluiten op onze 10 jaar oude CV ketel omdat we nu de winter in gaan met een jonge baby waardoor de verwarming iets belangrijker is geworden. We werden telefonisch keurig te woord gestaan en we werden verwezen naar de website waar we direct een overeenkomst konden sluiten. Direct nadat we dit formulier hadden ingevuld kregen we een nette bevestigingsbrief waarin stond dat er een inspectie zou plaatsvinden maar dat ze al wel direct zouden helpen als er een probleem zou ontstaan aan de ketel. Dit is dan ook wat er gebeurde. De ketel ging stuk en in de avond hebben we gebeld naar de energiewacht. een monteur is ingeplanned en komt de volgende dag (welliswaar later dan afgesproken) langs om naar de ketel te kijken. Nog voordat hij aan het werk gaat geeft hij aan dat we alle uren en voorrijkosten zelf moeten betalen omdat het contract nog niet is ingegaan. We geven aan dat daar niets over in de brief staat en hij verwijst ons door naar de algemene voorwaarden. Omdat dit wat onduidelijk was hebben we contact opgenomen met het de klantenservice van de energiewacht. Daar geeft men aan dat het 'jammer' was dat we in de avond gebeld hadden. De avond-servicedesk geeft namelijk niet aan dat je geen contract hebt en de kosten zelf moet betalen en verwijzen ons door naar het klachtenforumulier. Na dit telefoontje geeft de monteur aan dat hij de ketel ook niet kan maken en dat we de inspectiebeurt wel af kunnen bellen omdat de ketel defect is. Daarmee laat de erergiewacht je letterlijk in de kou staan. Het advies is om zelf maar een installateur te zoeken voor een nieuwe ketel. We hadden verwacht dat de energiewacht wat klantgerichter zou werken door ons bijvoorbeeld een nieuwe ketel te verkopen maar kennelijk hebben ze het zo druk dat ze momenteel niet op nieuwe klanten zitten te wachten.

image description

unreliable company! Set up an appointment with them and they didn't show up. I called and they told me they came by and no one was here which was not true. Told me they'll come later and called to cancel.