Zonnepanelen installateur Feenstra Drachten
De Kiel 17, 9206 BG Drachten, NederlandSamen met Vattenfall heeft Feenstra een online adviestool ontwikkeld. Deze slimme adviestool geeft binnen 2 minuten een schatting van het aantal panelen dat er op uw dak past, de benodigde investering en het rendement.
Feenstra Drachten
Feenstra biedt daarnaast de Zon Prestatie Check. Dit is een periodieke controle van de opwek van zonnepanelen. Hierbij wordt naar verschillende aspecten van de installatie gekeken.
Feenstra voorziet u van techniek die bij u past. Vervolgens kunt u erop rekenen dat die techniek goed blijft functioneren, dankzij regelmatig en betrouwbaar onderhoud. Als het er eÌcht op aankomt, bij een storing of reparatie, is het goed om te weten dat u Feenstra overal in Nederland kunt vinden. Ook bij u in de buurt. Daardoor zijn we snel ter plaatse om u uit de problemen te helpen.
Feenstra houdt het helder. We kunnen u alles vertellen over nieuwe mogelijkheden en innovaties, en dat doen we op een duidelijke en overzichtelijke manier. Het gaat er tenslotte vooral om wat al die techniek u oplevert aan comfort, veiligheid en besparingen. Van Feenstra mag u een eerlijk advies verwachten. Een advies waar uw woning of uw bedrijfspand beter van wordt.
43 beoordelingen over Feenstra Drachten van Google My Business
Via Univé veilig wonen had ik een contract afgesloten voor een jaarlijkse onderhoudscontrole van mijn cv-ketel. Deze controles worden uitgevoerd door Feenstra. Zij zouden op een vrijdag tussen 10:00 en 12:30 langskomen voor een eerste inspectie van mijn cv-ketel. Op diezelfde dag om 09:30 ontving ik via de mail een werkbon met de melding dat ik niet thuis was en verder werden ook de verreden kilometers en een tijdsregistratie vermeld. Toen ik rond 09:45 thuis kwam, mijn mailbox opende en hun e-mail zag met werkbon besloot ik gelijk contact op te nemen. Nadat ik deze situatie aan de telefonisch medewerkster had uitgelegd kreeg ik een excuus en het bericht dat ze contact op zou nemen met de planner. Later die middag toen het inmiddels 12:30 was besloot ik nogmaals contact op te nemen met Feenstra. Weer kreeg ik een excuus en een blijk van begrip. Er zou gekeken worden of ze dezelfde dag toch nog langs zouden kunnen komen. Tot slot beloofde ze mij in ieder geval nog even te bellen om mij op de hoogte te brengen. Uiteindelijk werd ik niet meer terug gebeld. Voor mij meer dan voldoende reden om het abonnement stop te zetten.
Een maand geleden had ik onderhoud laten plegen door jullie. En de monteur had mijn rookgasafvoerpijp los getrokken. En dat zag ik gebeuren. Heb hem nog zeggen dat misschien de pijp los getrokken was. Hij beweert waarschijnlijk niet. Afgelopen weekend ben ik echter achtergekomen dat de pijp echt los zat achter mijn koof. Die was goed nat en warm. Vandaar ging ik open maken. En dit heb ik ook gemeld bij jullie! Gisteren had ik een afspraak met de 2de monteur om te kijken wat er was. Maar tot mijn verbazing werd de monteur weg geroepen!! Hij moest weg van Peter kat!! En mij zo laten zitten. Dat rookgasafvoer pijp waar los zit loopt door mijn dochter slaapkamer. Een maand lang los. Levensgevaarlijk dus!! Ik laat niet hierbij zitten. Een Levensgevaarlijk fout die jullie gemaakt hebben. Mijn jurist is al ingelicht....
VRESELIJK bedrijf!! Belooft van alles maar komt afspraken niet na!! Keer op keer!! En weer dikke ellende!! Vandaag gebeld , ze zouden vandaag terug bellen. Ik zei nog tegen de beste man; ze bellen niet. En inderdaad niet terug gebeld! Keer op keer houden ze zich niet aan de afspraken en gedane beloftes. Een email sturen? Ook dat schiet niet op.
Het onderhoudswerk wat Feenstra Drachten uitgevoerd heeft is op zich wel goed te noemen. Echter, de werktijd wat de monteur uitgeschreven heeft is totaal niet juist. Op de werkbon(nen) staat een totale tijd van 1 uur , terwijl de monteur in totaal 20 minuten bezig is geweest. Dit is 40 minuten teveel qua werktijd gerapporteerd en zou betekenen dat de klant, particulier of een woningbouwcorporatie, teveel in rekening wordt gebracht. De ene monteur is de andere niet natuurlijk, je moet geluk hebben dat je een goede, betrouwbare en accurate monteur treft, die de gedane werktijd wel juist vermeld. Anders krijg je altijd een véél te hoge rekening met onjuiste werktijden.
In 1 woord waardeloos. Dit bedrijf is inmiddels voor zeker de 8ste als het niet de 10de keer is langs geweest voor het zelfde probleem. Onze draadloose thermostaat verliest telkens de verbinding, ooit hadden we er een die op de directe kabel verbonden was, maar door een kabel breuk is deze vervangen. De eerste monteur was 8 uur bezig over 2 dagen, oplossing was een klein kabel breukje bij de cv. Je raad het al, probleem niet opgelost. En toen kwamen er verschillende bezoeken, batterijen vervangen, opnieuw verbinden, thermostaat compleet vervangen. Allemaal niet geholpen. Toen zei ik, jho misschien weer een kabel trekken? Goed idee gaan we doen! Dacht het niet, kwam een monteur foto maken van het probleem, en wij zouden daar zo snel mogelijk over horen. Na een week niks gehoord te hebben, wij in de kouw, zelf gebeld. Afgesproken dat er vandaag 14-2 een kabel getrokken zou worden. Dacht het niet, weer foto's gemaakt meer niet. Echt belachelijk, bij het maken van de afspraak, genoteerd kabel trekken, weer niet gedaan, ik blijf met de ellende zitten. Wie rund deze organisatie, ik vraag af wat mn woningbouw hier van vindt. Als die man uren, rijskosten. Weggegooid geld, en dat in deze tijden. We gaan verder...... Zie de afbeeldingen, wat zijn dit voor mensen? Er is nu nog steeds niet met me gebeld. Ook niet door een leidinggevende. Afspraken maken en totaal niet nakomen!
Keurig werk, nette monteurs en er wordt goed meegedacht. In de loop der jaren zijn ze kwalitatief alleen maar beter geworden. Afspraken komen ze na, ze zijn eerder uren te vroeg dan minuten te laat. En als je vrijdagmiddag zonder kachel zit doen ze oprecht hun best langs te komen. Ze weten wat ze doen en leggen het ook uit, zodat je er zelf ook van leert. Over de prijs kan ik als huurder geen zinnig woord zeggen.
1 ster is nog teveel... 5 en een halve week zonder warmte en warm water gezeten!!!!!!!!! 30 nov reperatieverzoek ingedient , 19 dec kwam feenstra langs onderdeel niet beschikbaar en leverbaar, er werdt gezegd dat wr maar kacheltjes moesten kopen bij de bouwmarkt. Ze hadden geen idee wanneer het onderdeel geleverd zou kunnen worden er werdt ons geen tussen oplossing aangeboden. Op aandringen van accolade werdt een kacheltje geregeld vol met stof en rookgeur een kacheltje wat niet eens in staat is om een woonkamer te verwarmen. wij hebben gehele de feestdagen in de kou gezeten terwijl jullie er warm bijzaten . Pas 27 december uitgezet naar remeha. Feenstra ontkent alles en zegt de installatie werkend te hebben achtergelaten en een nieuwe cv installatie hebben geinstalleerd. Dit is nooit gebeurd en is zelfs bevestigt door remeha. pas op 5 januari werdt het kacheltje gebracht schandalig laat gezien remeha op 8 januari de reperatie kwam uitvoeren..Compleet in de kou gezet door jullie en werkelijk schandalig!!! Er wordt totaal geen verantwoordelijkheid genomen. Na het indienen van een klacht werdt ons verzoek voor vergoeding geweigerd en nemen ze geen verantwoordelijkheid voor de gang van zaken. Wij zijn hier nog niet klaar mee!!!!!!! En zijn bereid verdere stappen te ondernemen.
Week zonder heet water zonder verwarming lekkage en als oplossing dit kacheltje verwacht niet van mensen dat ze die aannemen het voelt als nog een mes in de rug naast de andere messen
Erg tevreden! Monteur kwam snel en was vriendelijk. Het probleem werd in één keer opgelost en ik kreeg uitleg hoe de radiatoren werken. De monteur keek ook naar de temperatuur van de ketel, hij pastte deze aan, dat was nodig voor mijn oude huis, en legde veel uit, waardoor ik andere keuzes heb gemaakt. Na zijn vertrek was mijn huis warmer en aangenamer.
eerst weken erover doen om langs te komen voor een nieuwe ketel dan een kapotte ketel plaatsen weer weken wachten en nachten wakker liggen door het lawaai Daarna hebben ze schade veroorzaakt waardoor er grote schade aan ons huis is gekomen in verloop van tijd na bijna een jaar nog geen schade willen oplossen nadat er wel erkendis dat het door feenstra komt. Interne communicatie is niet aanwezig. Altijd keurig service contract betaald maar geen service ontvangen.
Zeer correct personeel, goede informatie, komen afspraken stipt na. Prima en deskundige werkzaamheden m.b.t. installatie hybride warmtepomp.
Heb een Feenstra onderhoudscontract. Begin van de middag een lekkage in CV ruimte op de vloer geconstateerd zonder het lek te kunnen vinden. Monteur zou initieel pas morgen komen maar kreeg ?s middags een telefoontje dat ze eind van de middag, begin van de avond een monteur met ervaring zouden sturen. Monteur was 2000 binnen, lek snel gevonden en tijdelijk gedicht. Komt later terug om pijp te vervangen. Super service Feenstra. Top!
Had een afspraak voor Apk keuring van mijn CV ketel. Monteur Roberto zou tussen 8- en 10 uur komen. Was 7:55 keurig op tijd. Prima en netjes werk verricht. Ging langer door, dan het ongeveer geplande uur wat er normaal voor staat. Dit omdat hij zelf niet helemaal tevreden was over iets. Duidelijke uitleg en antwoorden op mijn vragen.
kundige monteurs die keurig en precies te werk gaan. Laten alles netjes achter en geven aan wat ze hebben gedaan en wat we zelf in de gaten moeten houden. Top.
Aanmelden is makkelijker dan opzeggen blijkt maar weer eens bij dit bedrijf (Feenstra Beveiliging). Gemaild, gebeld met hele aardige mensen - alles zou geregeld worden, maar niets. Duurt veel te lang voor je überhaubt bericht ontvangt, feedback is superslecht. Het is nog steeds niet geregeld. Ik zal dit bedrijf absoluut niet aanbevelen qua service.
ADMINISTRATIE EN COMMUNICATIE Slechte administratie en interne communicatie (twee keer in twee dagen dezelfde informatie moeten verschaffen). Matige deskundigheid en slordigheid van de monteurs (de een laat gereedschap liggen wat niet door de ander word herkend en daarom bleef ik zitten met piepende apparatuur) welke pas opgehaald werd nadat ik had gedreigd dit weg te gooien. Geïnstalleerde apparaten worden niet geregistreerd; met de nieuwe wetgeving rondom rookmelders kreeg ik het verzoek voor een inspectie om te kijken of er een rookmelder aanwezig was. Deze was al aanwezig, een half jaar eerder ofzo geïnstalleerd door Feenstra.
Mijn moeder van 95 kreeg een melding op haar 2 weken daarvoor geplaatste ketel, dat bleek dat een te lage waterdruk te zijn. Toen ik daarover belde, gaf de niet zo meelevende medewerker aan dat water bijvullen een taak voor de klant was. Ook nadat ik uitlegde dat mijn moeder oud en a-technisch was. Toen ik daarover een klacht indiende, werd ik snel teruggebeld en kwam er dezelfde dag nog iemand langs om het probleem te verhelpen.
In eerste instantie was er een datum door Feenstra gepland wat mij niet uitkwam. Na telefonisch overleg een nieuwe datum afgesproken. De monteur zou tussen 15.00 en 17.00 komen. Klokslag 15.00 uur stond hij voor de deur en heeft netjes en vlot de onderhoudsbeurt gedaan.
Bedrijf komt afspraak voor bezoek niet na Bedrijf komt afspraak voor bezoek niet na. Klantenservice is neerbuigend en suggereert dat ik afspraak zelf geannuleerd zou hebben. Of niet bevestigd. Ik heb het wel bevestigd maar dan had ik van hen een bevestiging van mijn bevestiging moeten hebben. Kennelijk was ik nogal stom omdat ik dat niet wist. Ik moet ?netjes blijven? wanneer ik stel dat ik het niet fijn vind om een middag voor (drieletterwoord met tweemaal een ?l?) thuis te moeten zijn. Klantenservice ?Bevestigt? vervolgens nieuwe afspraak en verbreekt daarna direct de verbinding. Zou de monteur die keer ook mijn woning waarvan de voordeur voor hem open stond voorbij lopen, net als vanmiddag? Kennelijk is het bij dit bedrijf intern een rommeltje en is men gewend aan klanten die als huurder, afhankelijk zijn. ?Klantenservice? mag bij dit bedrijf tussen aanhalingstekens. Ik heb kort na het uploaden van dit review een kopie gemaild naar hun klantenservice. Met al mijn contactgegevens die ik ook al had vermeld in het telefoongesprek. Hun vraag om deze gegevens lijkt mij dus schone schijn bedoeld voor de lezers van dit review. Feenstra had immers het antwoord al voordat hun reactie hier werd geplaatst.
Prima monteur, afdeling planning (Almere) een ramp. Elke afspraak duurt minimaal een maand, en liefst nog langer. Wachten, wachten, nu al 7 weken. Contact of een simpel 'sorry' van deze afdeling, ho maar. En het is pas april. Ik zou zeggen, bespaar jezelf de frustratie.
Waardeloze service, monteur heeft weken lang het onderdeel in zn bus liggen, zelf maar contact gezocht, ook slechte communicatie intern en extern, heb het idee dat de monteurs niet weten waar zij mee bezig zijn, vooral bij warmtepompen en draadloze bedieningen van vloerverwarmingen. Het is dat ik een beetje verstand er van heb, want de ketel ging niet aan bij de thermostaat hoger te zetten, dit zelf maar aangepast Nu weer wachten op 2 thermostaten, deze waren natuurlijk weer niet mee en er ligt ook niets in de auto's, wat een bedrijf.
Slechte tot zeer slechte communicatie intern en extern, inmiddels 3x onduidelijkheid over afspraken, zo blijkt een duidelijk gemaakte afspraak bijvoorbeeld 'niet in het systeem' te staan en zit je dus eindeloos te wachten op monteurs die niet komen, waarvoor ik andere afspraken heb afgezegd. Ook gebeurd: een monteur die in 1x onaangekondigd voor 08.00 aanbelt en geen weet had van verzetten van d r afspraak. Slechte aansturing van personeel waar veel aan te verbeteren valt. Klantenservice moet steeds doorverbinden, omdat men kennelijk niet weet wat er moet gebeuren, wat vervolgens eindeloos duurt.
Als je hier storing krijgt ben je de Sjaak. Ze laten je zo 5 dagen wachten. En een afspraak maken kan ook niet. Zij laten weten wanneer er iemand in buurt is. Je kan dus de hele dag wachten op een sms. ik vindt het een super slecht bedrijf
Cv lekt, gebeld: kan week wachten, laat maar aan. Monteur: kunnen t repareren maar lekkage zorgt wsch voor meer problemen, had m eerder uitgezet. Tsja. En dan vervolgens door misverstanden bij Feenstra zitten we in de winter bijna een week zonder verwarming. En telefonisch "zie ik niet terug". Bureaucraten geworden ipv service bieden. Jammer meer dan 10mjaar abonnement gehad, nooit meer.
Goed werk afgeleverd. Kwam op de afgesproken tijd en was ook op tijd klaar met de werkzaamheden. Of de werkzaamheden goed zijn uitgevoerd weet ik niet. Ik heb geen verstand van cv ketels. Gezien de slechte reviews hou ik mijn hart vast. Omdat Wonen Noordwest Friesland natuurlijk een grote opdrachtgever is houden ze die graag als klant. Logisch natuurlijk. Als particulier zou ik liever naar een plaatselijke installateur gaan. Maar als huurder van Wonen Noordwest Friesland heb ik keuze.
Dubieuze monteurs, amper uitleg, ondermaats werk, zeer slechte nazorg. Ooit de trots van Friesland en Thialf, is nu de weg kwijt.
Waardeloos. Standaard verhaal denken niet mee. Eerst wordt je door een Adm med. het hemd van het lijf gevraagd dan moet er een Adviseur komen en dan pas een Monteur. Dat is onze werkwijze zeggen ze herhaaldelijk.Slechte verkoop training gehad vermoed ik. Maar goed dan gaan we gewoon naar een ander.
Zeer slechte ervaring met Feenstra, ik sluit nooit meer iets af bij dit bedrijf. Ze sturen via de mail een contract met de prijzen, maar de prijzen worden zonder de klant in te lichten zomaar met meer dan 60 Procent. Uiteraard gebeld met Feenstra, lange wachttijden en er worden dingen beloofd, die ze absoluut niet nakomen, of willen nakomen. Één doffe ellende. Zoek een ander bedrijf voor je verwarming, airco etc. Een bespaar jezelf en hoop frustratie. Één ster is eigenlijk nog teveel
Na controle van radiator kranen door hun nu lekkage, nu al 2 dagen geen warm water of kachel. Na bellen zeggen komen vandaag nog helpen hele tijd thuis wachten bellen ze om 16:50 ja sorry hebben geen monteurs meer morgen bent u de eerste. Wat een slechte organisatie
Wat een ontzettend slecht bedrijf. Totaal niet klant vriendelijk en onprofessioneel. Na 7 weken contact te hebben gezocht, kreeg ik steeds het zelfde antwoord waar ik niks mee kon. Afspraken worden niet nagekomen, gegevens worden niet juist genoteerd in het systeem en hebben absoluut geen respect voor de klant!! Tot op heden nog met dit bedrijf in de weer tot een antwoord. Op een klachten formulier reageren ze niet en telefonisch wordt je weggedrukt. Belachelijk!!!
Update: ik kreeg een zeer snelle reactie n.a.v. onze klacht en er is een oplossing aangedragen waarmee wij zeer tevreden zijn! Daarom het aantal sterren aangepast! Ik heb reeds een klacht via jullie website ingediend, ik wacht eerst jullie reactie hierop af..
Monteur op tijd terzake kundig, vriendelijk en geeft goed advies. Gewoon zoals het hoort.
Niet opkomen dagen. Zit 2 dagen te wachten. Bel je er wederom achter aan blijkt dat ze over 11 dagen pas komen. Zit zonder verwarming en warmwater. Schandalig
In mei is monteur langs geweest en heeft geconstateerd dat filters hoognodig vervangen moeten worden. Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds niet gebeurd. Twee maal een verkeerde filter ontvangen welke niet passen in onze installatie. Mag aannemen dat als je een apparaat in onderhoud hebt je weet wat je in onderhoud hebt. Als we bellen is ons al meerdere malen overkomen dat de lijn verbroken wordt en mailingen wordt niet op gereageerd....
Zeer slecht en amateuristisch bedrijf, onderhoudsbeurt staat ingepland en een dag van te voren wordt je gebeld dat het onverwachts niet door kan gaan. Kort daarvoor ook doorbrander thuis gehad, maak ik vervolgens een afspraak om dit op te lossen. Vervolgens neem ik een vrije dag en pas aan het eind van de middag wordt ik gebeld dat de monteur niet langs kan komen vandaag want hij heeft de nodige onderdeel niet bij zich. Als ik 0 sterren kon geven hadden ze die van mij gehad. Zo ga je niet om met mensen, zeer zwak bedrijf.
Goede service. Uitgebreid uitleg gekregen met de verschillende opties waar we uit konden kiezen. Aanrader!
Monteur heeft geen idee waar hij mee bezig is, verder wordt er niet op de klachten formulier gereageerd. Nadat ik op internet het telefoonnummer van CEO van Feenstra te pakken heb gekregen is het opgelost, jammer dat het via die weg moest gaan! Daarnaast kan hij ook niet rijden, bij het achteruitrijden mijn oprit op rijdt hij tegen onze auto aan, wat een sukkel.
De monteur die uiteindelijk is geweest was goed, sympathiek en deskundig, maar het maken van een afspraak was veel gedoe dit keer, met slecht meedenkende mensen. 1) was niet op de hoogte gesteld van een verzette afspraak "omdat u geen voicemail heeft", nog een keer bellen, mail sturen, sms sturen, brief sturen was blijkbaar allemaal teveel moeite. Dus voor Jodokus 2,5 uur zitten wachten op niemand 2) de volgende afspraak belde de monteur dat hij mijn huis niet kon bereiken wegens werkzaamheden. Hem uitgelegd hoe hij wel kon rijden, "was ook niet mogelijk" terwijl er auto's op en neer reden door mijn straat "we bellen u voor een nieuwe afspraak", waarna ik een bericht/factuur ontvang in de mail:"klant belt voor nieuwe afspraak wegens onbereikbaarheid van het huis". Dusss......
Ze kwamen stipt op tijd. Nette fatsoenlijk te woord gestaan. Een cijfer 8 met een gouden griffel. Gr.bewoner anoniem. Het tweede bezoek was ook zorgvuldig. Men kwam keurig op tijd. Er werd duidelijk uitgelegd over de hoed en de rand. Ik kan geen kritisch punt bedenken. Ga zo door op dezelfde voet. Uitstekend. Gr. Bewoner anoniem.
Ze zouden de volgende dag kommen, maar kreeg even later een telefoontje dat ze de zelfde dag nog kwamen , 2 uur later brander de ketel weer.
Sommige monteurs doen echt hun best en zijn vriendelijk en kundig. Echter het bedrijf als geheel en de communicatie en administratie laat te wensen over. Vanmorgen was de maat vol. Na zoveel fouten van hun kant, de arrogantie waarmee je te woord wordt gestaan, wil niks meer met Feenstra te maken hebben. Ik stap over naar een andere maatschappij.
Zie bijgaande foto. Ketel is de ReMeHa Tzerra met automatische watervulling. Op de foto staat de meter in het "rood", maar dit bleek valse informatie, omdat de meter onbetrouwbaar is (en nu is vervangen). Onbegrijpelijk dat ReMeHa dergelijke, onbetrouwbare meters in haar installatie monteert, met alle ongemakken van dien.
Good service and done quickly - quite expensive for 45min work !