Greenchoice

  1. Home
  2. Zuid-Holland
  3. Rotterdam
  4. Greenchoice

Zonnepanelen installateur Greenchoice

Kruisplein 15, 3014 DB Rotterdam, Nederland
Dit is een citaat van Greenchoice zelf:

Met de zonnepanelen van Greenchoice, ook wel PV-panelen genoemd, wek jij zelf zonne-energie op en verminder je de CO2-uitstoot van jouw huishouden.

Greenchoice

Greenchoice is de versneller en verbinder op weg naar 100% groene energie: duurzaam dichtbij. Samen met onze klanten maken we iedere dag groene keuzes. Wij helpen met besparen en zelf energie opwekken. Dat doen we door slimme producten, diensten en duurzame oplossingen eenvoudig én lokaal beschikbaar te maken.

Als eerste Nederlandse groene energieleverancier leveren wij al onze klanten al 15 jaar duurzame stroom en bosgecompenseerd gas. Hiermee zijn wij de trotse en échte pionier van groene energie. Onze stroom is duurzaam en dichtbij – volledig in Nederland – opgewekt, uit natuurlijke bronnen zoals zon en wind. We zijn niet alleen uitgeroepen als meest duurzame merk van Nederland, maar ook als klantvriendelijkste en beste energieleverancier.



Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

62 beoordelingen over Greenchoice van Google My Business

image description

Zeer slechte ervaring in okt/nov 2023: zonder mijn medeweten heeft een volidioot een kontrakt afgesloten met Essent! Hierdoor kreeg ik een e-mail van Greenchoice dat mijn kontrakt werkt opgeheven, zonder pardon, verzoek voor informatie of enig overleg. De, eerder genoemde, volidioot had een verkeerd adres, het mijne, doorgegeven! Het heeft mij twee maanden telefoontjes, e-mails recherchewerk en gesoebat gekost om de situatie te herstellen. Geen fijne ervaring, geen correcte medewerking, slechte service! Een dikke vette min voor Greenchoice!! Bah.

image description

Eerlijkgezegd schrik ik van al die negatieve recensies die ik als klant vanaf 2014 (1j er tussenuit geweest na beëindiging 3j contract eind 2022). Ik herken al deze klachten echt niet. Eerst zaten we bij een andere energieleverancier (voor het eerst een variabel contract ivm superhoge energieprijzen) omdat we daar de hoogste teruglevering ontvingen maar na dat deze in aug of sept vorig jaar gehalveerd werd weer terug bij Greenchoice (3j contract) met de hoogste teruglevering van 11,5 eurocent. Nooit eerder problemen gehad. Wat ik wel de laatste tijd vaker zie is dat de app vaak doorgeeft dat er problemen zijn waardoor ik regelmatig mijn verbruik even niet kan zien. Dat was voorheen zelden of er werd van te voren een reden aangegeven. Dat is jammer maar verder altijd super tevreden geweest en ook weer blij terug te zijn in onze oude ?stal?

image description

Prima maatschappij werken correct en goede app goede overzichten en instelmogelijkheden, communiceren goed, behalve met server problemen i.p.v. ? oeps er is een technisch probleem? melden dat de server eruit ligt of onderhoud gepleegd word en hoe lang de verwachting is van de duurtijd.

image description

Ik ben 10+ jaar klant bij GreenChoice geweest naar volle tevredenheid (ik zou zeggen 5 sterren) en pas weggegaan toen ze in de afgelopen jaren met de onstuimige energiemarkt zichzelf financieel de markt uit hebben geprijsd. Maar daar geen 1 ster voor, dat was gewoon een keuze van mij. Waarvoor dan wel 1 ster? Omdat ik nu ±2 jaar bij ze weg ben en sindsdien wordt ik 3-4x per jaar gebeld door ze of ik niet terug wil komen, eerste keer nog serieus op ingegaan maar toen ze letterlijk het dubbele aan kWh-prijs boden als ik al had vastgelegd voor meerdere jaren en er geen enkele korting bespreekbaar was, had ik geen interesse meer en heb ik vriendelijk verzocht mij ook uit hun bel database te halen. Daar luisteren ze niet naar want ze blijven bellen, keer op keer. Laatst moest ik haastig iemand bellen, kwam Greenchoice er weer tussendoor en ondanks dat ik ze wegdrukte, bleven ze tot 12x aan toe bellen, waardoor ik niet alleen niet zelf kon bellen, want ik werd elke keer gehinderd door die pop-up van hun, maar ik ze dus heb moeten blokkeren. Vervolgens werd ik niet veel later gebeld zonder nummer, bleken zij het weer te zijn. Streng aangegeven: geen interesse, ik ben geen klant maar, haal mijn gegevens weg voor de zoveelste keer. Ben er nu echt klaar mee. Alle goede ervaringen uit het verleden doen ze hiermee 100% teniet. Dit is gewoon stalking en wat ze nu ook bereikt hebben is dat ook al komen ze komende jaren tot inkeer: ik zal NOOIT meer bij ze terugkeren.

image description

NOOIT KIEZEN VOOR GREENCHOISE!!!!! Ze lichten de hele boel op, wij gaven telefonisch elke maand onze meterstand door (omdat die niet kon via de website die maanden lang foutmeldingen gaf) echter is deze nooit doorgevoerd waardoor wij veel te weinig betaalde en een enorme eindafrekening kregen. We vonden de kosten al laag en hebben hier voor gebeld (als je al contact kan krijgen) om te vragen of alles klopte, iedere keer wert gezecht van wel. Dit bleek dus niet zo te zijn.. Ze zijn niet bereikbaar niet telefonisch en ook niet via de mail. Wij zijn overgestapt naar een goedkopere en een die alles wat beter op heeft.

image description

Zij vertelde mij dat het oude contract afliep en ze zien van mijn alle gegevens van met andere leverantier dat zij mij een nieuw aanbod zou sturen en vroeg mij dit aanbod goed te keuren om te lezen. Mevr S. van Dijk stuurde mij een nieuw contract voor plaats van offerte en als ik het goedkeur, teken ik voor 3 jaar. Ik heb ook mijn oude referenties gebeld. Hij zei dat het contract met hun tot 2026 duurt.Dus niets van wat ze zeiden bleek waar te zijn... Eng

image description

Levering is prima! Alleen......... Er is een contract overgezet zonder dat wij op de hoogte waren, en zonder toestemming. Nu staat ons verbruik op 220 euro, voor 4 dagen !!!!!!! De servicemedewerkers weten van niks! Je wordt letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. Als jij als KLANT met een vraag zit, en de medewerkers weten het niet. Moet de klant het dan uitzoeken of de medewerkers van het bedrijf intern. Super slecht!!

image description

Verschrikkelijk fout bedrijf. Het voorbeeld van graaiflatie. Terwijl de prijzen van gas al maanden dalen, verhogen ze de prijs gewoon met 20 cent. En op de tv, website en reclames maar mooi weer spelen. In maart kan ik salderen en ben ik direct weg.

image description

Klantenservice is heel slecht bereikbaar. Wachttijden van 30-60 minuten zijn helaas de norm hier. Medewerkers zijn incompetent en geven je niet de juiste informatie waardoor je per saldo duurder uit bent. Ben net zonder overleg doorgezet naar een andere medewerker en zit na een uur wachten bij de eerste medewerker nu alweer drie kwartier in de wacht.

image description

Eigenlijk altijd tevreden geweest over Greenchoice. Maar hoe nu de afhandeling van onze kapotte gasmeter is gedaan, valt erg tegen. Doordat de meter van eind augustus t/m oktober het gasverbruik niet kon registreren hebben ze maar geschat dat we in die periode 400-500 m3 extra zouden hebben verbruikt. (1068m3 in plaats van ca. 550-600m3). Consument wordt de dupe, onwijs teleurstellend.

image description

Doordat ik een jaar geleden een bodemwarmtepomp heb laten installeren in mijn netto elektriciteitverbruik over één jaar gedaald naar 400kWh. De totale kosten zijn negatief. Ik wil het voorschotbedrag van enkele honderden euro's terug maar Greenchoice beantwoord mijn emails niet. ?

image description

In oktober 2021 een drie jarig vast contract afgesloten bij Greenchoice. Helaas is dit contract niets waard gebleken want men heeft de leveringsprijs van zowel elektra als gas tussendoor aangepast en niet in ons voordeel zal je begrijpen. Ook is de prijs van de teruglevering van stroom verminderd naar 0,08ct kwh. In het jaar 2024 loopt het contract af, eens rondkijken kan wellicht geen kwaad.

image description

Slecht werkend portaal wat het sowieso niet met linux doet. Waag het ook niet om geen slimme meter te hebben, want dan kunnen ze je verbruik niet in het portaal verwerken en heb je totaal geen inzicht in je verbruik. Ze zeggen iedere keer dat ze het gaan oplossen en ze zullen je op de hoogte houden wat ze vervolgens allebei niet doen. Als je belt wordt iedere keer om de meterstanden op foto gevraagd, maar die heb ik al tig keer ingestuurd. Die hebben ze dan niet meer ofzo. Ook uedere keer weer de melding dat ik te weinig stroom verbruik, ja duh.. dat was toch de bedoeling, bezuinigen op je verbruik? Mijn verbruik is al een jaar heel constant, maar omdat ze de meterstanden niet willen verwerken zeggen ze iedere keer dat ik te weinig verbruik. Als ik niet aan de windvangers vastzat was ik allang weg geweest. Stelletje prutsers

image description

Deze energieleverancier heeft zijn administratie totaal niet op orde. Dat hebben wij bij onze verhuizing gemerkt. Het contract van ons oude huis moest voorlopig doorlopen maar werd gestopt. Het kostte me vele malen (en vele uren) bellen om dit recht te zetten. Vervolgens werden er verkeerde bedragen in rekening gebracht voor beide huizen. Dat rechtzetten koste weer heel veel moeite. Toezeggingen over terugbetaling werden keer er op keer niet nagekomen en dan moesten we er weer achteraan. Nu konden we eindelijk de levering voor het oude huis stopzetten, kregen we onterecht toch opzegboetes, ondanks de toezegging dat dat niet zou gebeuren. Dus maar weer gebeld, eerst bijna half uur in de wacht en daarna weer 20 minuten uitleg geven, vervolgens de toezegging dat we een nieuwe factuur zouden krijgen zonder opzegboetes voor stroom en gas erop. Nu nieuwe factuur gekregen, staat er toch nog weer een opzegboete op. Kan ik morgen weer gaan bellen. Als je tijd je lief is, switch dan niet naar Greenchoice. Scheelt ook een boel ergernis.

image description

Vandaag contract stopgezet en overgestapt. Ze maken zwaar misbruik van de huidige energie situatie. Ik heb een huishouden van twee personen die bijna nooit thuis zijn . Me maandbedrag is naar vele stijgingen inmiddels van 89 per maand naar 183 en dat ik dan nog een eindjaar rekening krijg van 500? is gewoon diefstal! Vooral als je bijna geen gebruik hebt. ik kan moeilijk de koelkast uit de stopcontact halen. Ik voel me echt opgelicht en als je dan contact opneemt krijg je een hoop excuses en schuiven ze het af op de stijgingen van prijzen . Je word gewoon opgelicht waar je bijstaat . Bijna iedereen die ik ken heeft een groot gezin met kinderen die elke dag best veel gebruik hebben en hun eindjaarrekening is niet eens de helft als die van mij terwijl ze een veel lager maandbedrag hebben als ik. Iemand moet eens een controle uitvoeren bij Greenchoice om te kijken of alles wel legaal is want energiestijgingen als excuus gebruiken om maar mensen te bestelen van hun geld is niet OK! wat heb ik een spijt dat ik voor zolang toch bij ze ben gebleven want een trouwe klant verdienen ze niet.

image description

Een contract aangesmeerd en deden net of ze van onze huidige energie leverancier waren. Meteen contract van ontbinding ingevuld en gemaild, geen reactie! Probeer je te bellen; een half uur wachttijd!! Oplichters!!

image description

In maart 2023 een 1/2 jaar contract afgesloten bij GC.Toen ik in juni mijn termijnbedrag wilde aanpassen werd dat geweigerd. Het ½ jaar contract viel in de goedkope periode maar GC hield vast aan het jaargemiddelde gedeeld door 12. Hierdoor heb ik in een ½ jaar 526 euro teveel betaald. Als klap op de vuurpijl geeft GC dit bedrag niet binnen 1 week terug maar pas over 1 maand, op 10 okt! Dit is criminele geldklopperij waarmee energieproviders extra winst maken. Ik noem GC voortaan dan ook de Groene Geldmaffia.

image description

Jarenlang ben ik klant zowel klant zowel zakelijk als privé en nu krijg ik een verlengingsaanbod wat hoger is dan op de vergelijkingssites. Als ik er over mail krijg ik de reactie dat ik maar moet bellen. En als ik bel hang ik 50 minuten in de wacht zonder ook maar iemand te spreken. Ze blijven volhouden dat ze scherpere aanbiedingen wettelijk gezien alleen maar telefonisch mogen doen. Dat lijkt me toch heel erg stug. En nu dat het contract verlopen is, krijg ik helemaal geen aanbod meer. Bizar.

image description

Zeer slecht heb 4 maanden geleden een contract genomen via een derde partij voor 6 maanden nu is echter het over zetten niet goed gegaan door hun en betaal ik aan hun en eneco dus heb ze opgebeld kreeg ik te horen dit is op te lossen door je contract te verlengen maar er was afgesproken eerst kijken hoe duur het zou zijn aan het einde van de rit dus ging daar niet mee akkoord toen zij die dan moet je bij die derde partij zijn waarna ik zij dat moeten jullie weten wie dat is geweest aangezien jantje niet zomaar voor pietje een contract kan tekenen kreeg ik te horen dat ze niets moesten terwijl dat een normale vraag was hij kon me geen antwoord erop geven dat eist hij zogenaamd niet wie dat hebt gedaan deze dodo heeft blijkbaar geen klantvriendelijkheid in zij. Arsenaal zitten heb direct de eneco gebeld en direct me contract daar weer terug genomen waarschuw iedereen ze nemen je in de maling en niet serieus als klant

image description

De idealistische gedachte van deze organisatie is prima: het streven naar een duurzame wereld. Ik ben al een paar jaar klant en over de levering van gas en stroom best tevreden. Maar dan, als je dingen wilt regelen zoals het verduurzamen van je huis via Greenchoice moet je een dikke huid hebben. Administratief is het geen sterke organisatie (na levering zonnepanelen bleek de kortingsvoucher van ?100 niet meegenomen te zijn op de factuur. Ik heb in telefonisch overleg ?100 minder overgemaakt, nu dreigt de ?100 schuld naar de deurwaarder te gaan) Op terugbelverzoeken kan je lang wachten. Mijn verlengingsaanbod klopt ook niet: ?226 p/m / ?3175 p/J. Hierover heb ik de klantenservice gebeld, het hoogste bedrag telt en deze rekenfout zou binnenkort worden aangepast. (226x12 is geen 3175) Nu 3 maanden later is dit nog steeds het aanbod. Pas dit nou toch eens aan GC! Zo moeilijk is het niet! Ik krijg echt het gevoel dat dit consumentjes pesten is. GC: jullie hebben m?n naam en mijn telefoonnummer: bel me gewoon eens. Graag zelfs!

image description

Telefonisch lastig bereikbaar, 40 minuten wachttijden geen uitzondering. Online kan nu eenmaal niet elke specifieke situatie worden opgelost. Daarnaast al maanden gedoe met meterstanden door een communicatiefout in de slimme meter. Waarschijnlijk ligt dit aan Stedin, maar ook die krijgt het na 3 pogingen (!) niet opgelost. Meterwissel (de zoveelste) werkt ook niet. Als wij hier maar niet de dupe van gaan worden. Ik wil niet dat ons maandbedrag wordt aangepast!

image description

Niet tevreden over de communicatie van Greenchoice. Bij aangaan van contract geen enkele duidelijkheid over het type contract (variabel/vast). Via een derde partij bij hen een contract afgesloten, daar stond overduidelijk 'variabel contract', blijkt dat het een vast contract is die ik dus niet 'zomaar' kan opzeggen. Niet aan te raden dus, MITS je de heeeele kleine lettertjes lees, waar het vervolgens ook niet duidelijk in staat. Succes!

image description

Dit is een onmenselijke organisatie meterstanden klopte niet extreem hoge energiekosten in 2010 ik heb ze destijds op de hoogte gesteld van een opstaande executie van twee woningen zijn toch vonnis gaan halen willen nu als nog de hele som na 12 jaar omdat ze vonnis wouwen halen dagvaarding is ook nog is een verkeerd uitgegeven en betekend Hier is een vonnis niet voor bedoeld . Duurt extreem lang voordat je een medewerker aan de lijn krijg

image description

Al twee jaar klant. Ik heb nog niets te klagen gehad. Klantenservice was een tijdje moeilijk te bereiken, maar waar niet. Overal is zo een beetje een tekort aan personeel. Ik ben geheel tevreden.

image description

Op zich ben ik al jaren tevreden met Greenchoice. Alleen nu mijn contract afloopt en ik een nieuw contract nodig heb is dit duidelijk mindere. De manier waarop Greenchoice een nieuw contract aanbiedt vind ik onprettig. Er wordt telefonisch door een medewerker een heleboel informatie op snel tempo voorgelezen. Niet altijd goed te verstaan. Hierop moet je dan ja of nee antwoorden. Daarna heb je dus een contract afgesloten. Vervolgens krijg je dan de gegevens per e-mail opgestuurd waarvoor je ´getekend? hebt. De medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk was die gegevens te mailen zonder het contract eerst af te sluiten. Deze manier vind ik echt onprettig. Ook al is er dan de mogelijkheid binnen teee weken het contract te annuleren.

image description

Waardeloze service. Al 1 jaar!!!! problemen en tig telefoongesprekken en mails ( waarop dan steeds dezelfde geautomatiseerde standaard respons), bij klantenservice en klachtenservice wordt het ook nietvopgepakt, en is dus nog steeds niet opgelost. Ik ga naar een andere leverancier. Dringend af te raden. Daarom ook zo lage beoordelingen en reviews.

image description

Het feit dat ze je proberen een jaar vast contract aan te bieden met prijzen net onder het prijsplafond is schandalig, nog even snel mensen geld afhandig maken voor de prijzen weer zakker zeker. En handmatig je standen doorgeven? Kom op het is geen 2012 meer?

image description

Greenchoice doet NIET wat het belooft. Afgelopen zomer zijn zonnepanelen geinstalleerd met een vertraging van 2 maanden. Installatie is 5 x uitgesteld. Na installatie hebben de panelen 1,5 maand goed gewerkt en daarna 2 maanden weer niet! Uiteindelijk omvormer vervangen. Klantenservice zegt van alles toe maar toegezegde bevestiging via e-mail blijft dan uit. Compensatie is toegezegd voor het niet functioneren van de panelen, maar wordt dan later weer gedaan alsof dat niet zo is. Terugbelverzoeken wordt niets mee gedaan. Jammer dat het zo moet gaan. Kost veel (negatieve) energie, tijd en derving opbrengst dossiernr 7482

image description

Waardeloos bedrijf. Sluit hier nimmer je contract af want communiceren kunnen ze hier niet. Reageren ook niet op meerdere mailtjes zodoende nu hier mijn slechte review. Telefonisch opgezegd maar bleek toch enkele dagen later nog steeds niet in orde gemaakt. Medewerker biedt absoluut niet zijn excuses aan maar zegt zonder schaamte dat ik alsnog leveringskosten moet gaan betalen (terwijl ik zelfs ruim binnen de 14 dagen bedenktijd had opgezegd). Schandalig. Zeker omdat ik had opgezegd omdat ze mijn aansluiting al aan een verkeerd huisnummer hadden gekoppeld en ik niet van plan ben voor de stroom van mijn buren te betalen. Nu krijg ik alsnog de meterstanden van mijn buren ingevuld terwijl er bij mij sprake is van een bouwaansluiting waarbij de bouw nog niet is gestart en de meters nog op 0000000 staan. Zeer onzorgvuldig en ondeskundig personeel.

image description

Sinds de 1e week van dec. 2022 ben ik bezig om 190? minus maandbedrag te krijgen tot op heden niks ontvangen. Van belofte op belofte op belofte die ze maken komt er niks van terecht. Ik heb tot op de dag van vandaag 5x gebeld en niets ontvangen alleen mooie beloftes dat het goed komt en dat het hun spijt. Oude rekeningnummer was opgezegd nieuwe netjes doorgegeven en ook daar is niks meegedaan. Afgelopen maandag nog een keer gebeld doorverbonden met afd. Financiën ook die deed een mooie belofte dat ik dat die dag of de volgende dag ene mailtje zou krijgen wanneer ik dat bedrag zou ontvangen en weer heen mailtje ontvangen. Heb er geen vertrouwen meer in en zeer zeer teleurgesteld degene die wel tevreden is die heeft kleppen voor zn ogen. Het 1e wat ik ga doen als contract verlopen is en het gaat goed met energie gelijk overstappen naar een andere die wel beloftes nakomt. Ik raad GREENCHOICE af voor een ieder.

image description

Ik ben jarenlang klant, maar ik ben dit jaar nogal teleurgesteld in Greenchoice geraakt. De tarieven zijn overal gestegen, maar wat Greenchoice nu rekent (3,44 euro gas/1,04 euro stroom) is wel extreem hoog. Bij navraag is gezegd dat niet alle klanten dit krijgen, maar 8 jaar vaste klant is blijkbaar niet voldoende om dit te voorkomen. Verder is men door de ACM aangesproken over groene claims die men niet kon waar maken. Wat mij verder opvalt is de trage communicatie bijvoorbeeld over de tariefwijziging of waarom juist de tarieven hier zo hoog zijn. Jammer allemaal, want qua administratie is het in orde en ook de app werkt goed met keurig inzicht in je verbruik.

image description

_____Oplossing van Greenchoice was uiteindelijk zonder aankondiging een hoger maand bedrag van 137 naar 171 zonder de beloofde korting. Niet bereikbaar en geen antwoord op vrager per mail. Klantenservice beloofd van alles maar komt beloftes niet na, niemand weet wat ze aan het doen zijn daar bij de klantenservice als je ze belt. Na meerdere mails en belletjes komen er geen bevestigingsmail en kan je 30 min in de wacht staan voor de klantenservice. Zijn net 2 dagen klant gaan naar een andere leverancier zoeken.

image description

Het blijft toch vreemd dat een partij als Greenchoice op dezelfde vrije Europese markt, de TTF markt, zijn gas inkoopt als bijvoorbeeld Vattenfall, Essent of Delta maar hier vervolgens ? 1.5 per kuub (+75%!!!) meer voor vraagt aan de klant per 1/10. Let wel, bij een gemiddeld verbruik hebben we het over ?1800 per jaar. Voor hoeveel mensen is dit het spreekwoordelijke laatste zetje richting de afgrond... En als je dan belt voor een uitleg, kan niemand binnen dit bedrijf dit toelichten.... Hoogst opmerkelijk dat hier niet over is nagedacht ook. Mijn conclusie; de inkopers van Greenchoice hebben koeken zitten bakken terwijl de inkoper bij de concurrent serieus met zijn vak bezig was en hiermee een redelijk goede prijs voor zijn klant heeft kunnen bedingen. Jammer Greenchoice. #reputatieschade

image description

?Energiebedrijven die hun tarieven per 1 oktober willen verhogen hebben dat veel te laat aangekondigd. Die bedrijven, waaronder Essent, Eneco en Greenchoice, moeten consumenten daar wettelijk 30 dagen van tevoren over informeren.? Tsjaaa duidelijke taal lijkt me en heel erg en zeer teleurstellend dat jullie in dit rijtje staan! Svp niet aankomen met algemene voorwaarden? de wet gaat voor algemene voorwaarden! Ik kreeg op 17 sept. (Zaterdag!!) jullie mail met de verhoging per 1 okt.!! En ja ik ga in protest? maar had mijn ?energie? veel liever aan iets anders besteed? jullie ook denk ik

image description

Ze schatten je termijnbedrag heel hoog, waardoor ik nu 260 euro moet gaan betalen per maand voor een 1-persoonshuishouden. Ik gebruik maar ongeveer 50 kwh per maand. Dus dit wil ik dan aanpassen, maar via de telefoon sta je super lang in de wacht of is er storing waardoor ze helemaal niet bereikbaar zijn. De website adviseert om via whatsapp contact op te nemen, ze beantwoorden dan binnen 24 uur je vragen. Nou ik wacht nu al vier dagen en nog steeds nul op het rekest. Ik denk er nu maar aan om over te stappen naar een ander energiebedrijf, mijn vertrouwen is erg aangetast. Zou Greenchoice dus ook niet aanraden aan anderen.

image description

Mijn vader heeft in februari jl. 10 zonnepanelen besteld echter nog steeds niets ontvangen. Na diverse mails, telefoontjes, niet terugbellen en zelfs een soort van "binnen 2 weken belofte" is nu zijn geduld op en gaan wij het van hem overnemen. Het wordt nu toch echt tijd dat er iets concreets afgesproken gaat worden. Graag ons met spoed laten weten hoe we dit gaan oplossen (meneer Frank Knuvers)

image description

Prima service de afgelopen vier jaar! De fijne en heldere communicatie van Greenchoice stel ik zeer op prijs. Via mail word ik altijd netjes op de hoogte gehouden van alle praktische en financiële zaken. Daarnaast zijn de telefonische medewerkers super vriendelijk en professioneel. Ik ben inmiddels verhuisd naar een adres waar de stroomvoorziening al geregeld is, maar mocht ik in de toekomst zelf weer op zoek zijn naar een stroomleverancier dan is Greenchoice voor mij de aangewezen partij!

image description

Nadat ik zeker 3 jaar niet meer bij Greenchoice zit, wordt ik ineens onwijs vaak gebeld (lees meerdere keren per dag) zodat zij mij een aanbieding kunnen doen. Na 1x aangeven bij hen dat ik geen interesse heb, bleven ze toch contact zoeken. Nu weer opnieuw gezegd dat ik niet meer gebeld wil worden. Hopelijk word ik nu niet meer lastig gevallen.

image description

Nooit aan beginnen! Na een jaar bij Greenchoice overgestapt naar een ander, niet om specifieke redenen anders dan dat elders goedkoper was, maar ik was dat jaar tevreden over de service. Echter word ik inmiddels al 3 jaar regelmatig gebeld door telemarketeers om terug te komen. Soms tot 3x per dag. Nummer is geblokkeerd inmiddels maar ze blijven bellen ondanks dat ik in het bel me niet register ben ingeschreven. Extreem ergerlijk en zeer ongepast. Wat een baggerbedrijf, dit soort marketing zorgt alleen maar voor meer afkeer jegens deze amateurs. Bah. Tip: het spam nummer is +31103180940, het is aan te raden om dit nummer te blokkeren. EDIT: n.a.v. de reactie van Greenchoice. Dank voor de reactie, zal ik doen. Maar willen jullie ook kappen met dat getelemarkteer, niet meer van deze tijd en enorm irritant. Ieder bedrijf die dit doet gaat automatisch in de prullenbak bij mij en mijn naasten. Wat mij betreft hebben jullie het permanent verprutst. EDIT 12-7-2022: ondanks dat Greenchoice heeft aangegeven dat ik niet meer gebeld zou worden, is dit vandaag toch nog gebeurd. Ik raad iedereen af om een contract af te sluiten bij Greenchoice, na afloop word je namelijk eindeloos gestalkt. Hopeloos wanhopige organisatie die het gewoonweg niet goed voor elkaar heeft.

image description

Een betere naam is Wachtkamer choice... Waardoor dat kwam? Omdat ze niet zeker wisten of het wel kon. Omdat het te duur voor ze was om even langs te komen. Bij ander bedrijf is het geen probleem. Ze zijn inmiddels besteld. Tip aan Greenchoice: laat jullie panelen niet door een asociaal bedrijf plaatsen. Want ze gebruiken jullie naam, die ze dus kapot maken. Het gevolg is dat wij (ook de familie) na 12 jaar weg gaan bij Greenchoice.

image description

Ben al vele jaren verbonden aan de energie leverancier Greenchoice, komt natuurlijk ook door de windmolen aandelen. We wonen in een 1970 huis en zitten na verduurzaming op een maand voorschot van ?0,- Compleet zonder gas, goed advies van Greenchoice en zij volgen ons voornemen voor accu opslag om nog groener te worden. Zij helpen bij de keus van een warmtepomp alleen, jammer dat het een luchtwarmtepomp is en geen aardwarmtepomp, die kan je alleen bij gecertificeerde installateurs krijgen. Wij hebben het nieuwste type Eco Forest warmtepomp met een aardsonde en buiten lucht unit.

image description

In Maart zouden er zonnepanelen (besteld in november 2021) geïnstalleerd worden. De afspraak is toen afgezegd door de installateur in verband met corona in het team. Daarna heb ik niks meer gehoord. Inmiddels heb ik via de receptie (verder kom ik niet) 4 of 5 keer een terugbel verzoek ingediend, ik heb gemaild naar de planning, geen reactie. Schandalig! Update 16-06: Inmiddels zijn we ruim een maand verder en er is nog steeds geen contact met me opgenomen. Ik denk dat mijn zonnepanelen op het dak van iemand anders liggen, anders vind ik het onverklaarbaar dat er 3 maanden na de afgezegde installatie datum nog geen nieuwe planning is. Ik bel een aantal keer per week Kieszon, een dochter van Greenchoice die de installatie zou uitvoeren en dan wordt me elke keer beloofd dat ik diezelfde dag nog gebeld wordt. Dat geloof ik inmiddels niet meer. En dat advies onder mijn review; op mijn klacht is ook niet gereageerd en de planning stuurt me door naar Kieszon. Kortom na al die tijd ben ik nog geen stap verder

image description

Zonnepanelen aangevraagd via Greenchoice. Beloven van alles, maar komen helemaal NIKS na. Afspraak is wederom 1 dag van de voren weer 6 weken naar achter geplaatst. Geen enkele compensatie. Als je zelf te laat annuleert krijg je opzegboetes en hun is het gewoon: tja overmacht. Wacht maar weer 6 weken. We zien wel of we dan weer eens tijd / zin hebben om langs te komen. Zo niet, tja, wacht je toch weer lekker?

image description

hoi, ik was altijd fan jullie, ik ben de laatste maanden al elke dag met jullie aan het bellen, appen, mijn.greenchoicen, of chatbotten, in totaal al vele uren kwijt. Ik heb in meer dan 15 jaar klant zijn nog nooit een vraag gesteld, ik wil nu mijn verbruik van 1 sept tot 1 april weten, en ik heb jullie gevraagd of ik dat goed berekend heb. Jullie antwoord vandaag (na lange wachtrij) is dat jullie te druk zijn om dit soort vragen van klanten te beantwoorden. Ik merk dat ik hier erg van schrik. En mijn positieve gevoel bij jullie een flinke deuk opgelopen heeft. Kan je die herstellen of wil je slechte reviews en klanten kwijt? ?

image description

Zit nu al 2 maanden op mijn geld te wachten. Meerdere keren contact gelegd met als dieptepunt vandaag. 30 minuten in de wacht bij de helpdesk die uiteindelijk ging informeren hielp uiteindelijk ook niet ("Ik krijg niemand van de betalingsafdeling te pakken die het voor me uit kan zoeken"). De service is gewoon waardeloos. Die klanttevredenheid surveys van Greenchoice zelf geven een vertekend beeld omdat daar gevraagd wordt 'hoe makkelijk was het om over te stappen'. De vraag 'bent u tevreden met Greenchoice' durven ze niet te stellen. Het overstappen gaat gelukkig wel makkelijk (dankzij Delta en niet dankzij Greenchoice) en ik ben blij dat ik hier weg ben. Nu mijn geld nog (?1446,44 dus ook niet echt effe een klein bedrag). Algemeen directeur Coen de Ruiter: ?Geef mensen direct je volle vertrouwen, niet stap voor stap?... Nou daar heb je nog een weg te gaan vriend! UPDATE: Ik heb uiteindelijk na bijna 3 maanden wachten mijn geld.

image description

Recent lid geworden bij Greenchoice. In het begin zeer veel positieve reacties gehoord vanuit mijn omgeving, waardoor ik na een goed gesprek met een vriend besloot om een contract af te sluiten. Op de website las ik over vriendenvoordeel, hiervoor had ik mij aangemeld maar de link werkte niet. Na telefonisch contact hadden ze aangegeven dat dit mogelijk was, maar omdat het nu zo druk was gaven ze aan dat ik over twee weken opnieuw contact moest opnemen. Na twee weken contact opgenomen en nu blijkt dat dit niet meer mogelijk is.. Zeer vreemd aangezien het nog wel op de website staat en het telefonisch was toegekend.. De app is super handig en geeft voldoende inzicht in mijn gas-electriciteit gebruik. Een nadeel: ik heb de app ingesteld om elke 15 minuten mijn slimme meter uit te lezen, maar vaak loopt de app 2 dagen achter.

image description

Ben niet kapot van greenchoice slechte ervaring mee in het verleden al heb er ook niet voor gekozen zijn leverancier is over genomen dus kan geen kant op in januari loop contact af ze hadden nieuw voor stel gedaan?? gaat bijna bubbelen kosten geen haar op hooft aan denken te blijven gelijk op gezecht In middels weer te vreden ze hebben het op gelost wel een hele streid maar goed gekomen de review op 4 sterren gezet

image description

enkele jaren geleden overgestapt vanwege meerdere administratieve fouten (jaarafrekeningen waarbij gemakshalve de vermindering energiebelasting meermaals was vergeten). Aan het einde van de looptijd nog een poging gedaan om inzicht te krijgen in hun prijzen tov concurrenten, maar daar kon de betreffende medewerker niet mee helpen. Dus overgestapt en voor 5 jaar een contract afgesloten bij een andere partij. Begin april 2022 gebeld door GreenChoice met een "mooie" aanbieding om mij als trouwe klant weer te verleiden om terug te komen. Ze konden me een 1 jarig contract aanbieden. Dat is in deze tijden met de huidige prijzen een vreemd aanbod en voor een "trouwe" klant zeker geen "mooie" aanbieding. Ik heb dan ook aangegeven dat ik graag open sta voor een langdurig contract.... toen was het gesprek snel afgelopen. Ik mocht nog blijven hangen voor het bel me niet register... 2 seconden later werd de verbinding verbroken... geen bel me niet register gehoord.

image description

Zit nu al 2 maanden op mijn geld te wachten. Meerdere keren contact gelegd met als dieptepunt vandaag. 30 minuten in de wacht bij de helpdesk die uiteindelijk ging informeren hielp uiteindelijk ook niet ("Ik krijg niemand van de betalingsafdeling te pakken die het voor me uit kan zoeken"). De service is gewoon waardeloos. Die klanttevredenheid surveys van Greenchoice zelf geven een vertekend beeld omdat daar gevraagd wordt 'hoe makkelijk was het om over te stappen'. De vraag 'bent u tevreden met Greenchoice' durven ze niet te stellen. Het overstappen gaat gelukkig wel makkelijk (dankzij Delta en niet dankzij Greenchoice) en ik ben blij dat ik hier weg ben. Nu mijn geld nog (?1446,44 dus ook niet echt effe een klein bedrag). Algemeen directeur Coen de Ruiter: ?Geef mensen direct je volle vertrouwen, niet stap voor stap?... Nou daar heb je nog een weg te gaan vriend!

image description

Past zomaar zonder overleg vooraf de maandelijkse voorschotten aan. En zet deze flink omhoog. Dit terwijl wij ons huis juist enorm verduurzaamd hebben in 2021 en dus ondanks de hogere prijzen juist een lager maandelijks voorschot zouden moeten betalen. Als je hierover contact op wilt nemen zijn ze slecht bereikbaar en reageren ze niet op de whatsapp chatfunctie.

image description

Wij hebben de afspraak met greenchoice gemaakt om zonnepanelen te komen instaleren. Na lang wachten was er eindelijk een afspraak gemaakt voor vorige week. Er zijn 2 mannen geweest die een steiger hebben neergezet maar na een paar uur weer alles hebben ingeladen omdat ze de dakpannen niet los konden krijgen. Een vreemd verhaal... omdat bij vele huizen bij ons in de wijk, met dezelfde dakpannen ook zonnepanelen zijn geplaatst en dat allemaal prima is gegaan zonder moeite. We zouden terug gebeld worden door greenchoice, maar helaas, en wanneer we bellen krijgen we een receptie te spreken die niets voor ons kan doen, alleen een terugbel verzoek. Maar na drie verzoeken in de de afgelopen weken is er nog niet terug gebeld.

image description

Gigantisch irritant bedrijf. 5 jaar geleden een jaar een contract gehad. Toen heel tevreden. Maar ze gooien alles wat ze goed doen stuk door zo ontzettend vaak te bellen. Aan de telefoon, en over de mail klachten hierover ingediend. Maar daar wordt uiteraard niks mee gedaan. Elke werknemer beloofd je nummer uit het systeem te halen. En ik ben al aangemeld in het register. Laat mensen met rust. Dieptriest is het ondertussen.

image description

Fijne leverancier van echt groene stroom en met bosaanleg gecompenseerd gas. Klantenservice is prima bereikbaar, vriendelijk en flexibel, ook toen ik even financieel in zwaar vaarwater zat. Al jaren klant en zo tevreden dat ik afgelopen zomer, op hun advies, een vast contract voor 5 jaar heb afgesloten. En dat advies was dus echt goud waard. Topbedrijf!

image description

administrati bij Greenchoice deugt niet. Je geeft een termijn bedrag via mijngreenchoice, maar zij schrijven vervolgens af wat zij willen. Dan bel je om 10 minuten of langer aan de lijn te angen zonder iemand te spreken. Ten einde raad ga je over op Whatsapp chat.. maar de reactie blijft uit. Je wordt schaamtelos uitgemolken maar je kan je verhaalvniet kwijt. In de loop der jaren is het Greenchoice's respect voor de klant erg afgenomen!

image description

Gisteren gebeld door een telemarketeer voor een voorstel energiecontract. Mijn verbruik werd gevraagd, maar er kon géén tarief worden gegeven vóórdat ik accoord ging met het contract. Dubieuze zaak. Er werd beloofd dat ik binnen vijf dagen een bevestiging zou krijgen via mail en dat ik het dan alsnog kon opzeggen. Ik heb het risico genomen. Toen bleek dat het maandbedrag hoger was dan bij een andere energiemaatschappij. Ik zei dat het voor mij dan geenszins doorging, maar er werd gezegd dat het bedrag minder zou worden bij de eindafrekening als aan het einde van het contract zou blijken dat ik minder zou hebben verbruikt. Wat een abominabel argument. Bij welke energiemaatschappij geldt dat niet? Ik deed een tegenvoorstel voor een lager maandbedrag en daar werd vrijwel direct mee accoord gegaan. Voor de zekerheid vroeg ik of dat zou gelden voor mijn opgegeven verbuik. Nee, als ik daadwerkelijk zou verbruiken als ik had verbruikt zou ik alsnog het oorspronkelijke bedrag moeten betalen. Vuile zaak. Meteen opgezegd. Moest daarvoor ook nog zélf bellen naar een ander nummer.

image description

Wij zijn al zeventien jaar bij Greenchoice. Bij het verwerken van nota?s gaat er wel eens wat mis maar onze ervaring is dat als je hierover in contact gaat er altijd naar een goede oplossing wordt gezocht. Vorig jaar december ging het ook weer eens mis en kregen we een dag voor de kerst een brief met de mededeling dat we in januari zouden worden afgesloten. Toen ik een klacht indiende bij de klantenservice over deze gang van zaken werd ik een paar dagen later gebeld met een excuus en kreeg een bloemetje toegestuurd. Misschien werkt het beter als je rechtstreeks je klacht indient bij Greenchoice i.p.v. slechte reviews te geven. Onze ervaring is dat er altijd bereidheid is om mee te kijken en er naar een oplossing wordt gezocht.

image description

Bij Greenchoice staat de klant zeker niet op nummer 1. De klantenservice zegt de ene keer dit en de andere keer iets totaal anders. En als je in gesprek wil komen om het gezamenlijk een vraag op te lossen, wordt er niet gereageerd op e-mails en doet men alsof eerdere afspraken niet zijn gemaakt. In plaats daarvan stuurt Greenchoice pittige sommaties en wordt er met hoge kosten gedreigd.

image description

This company has a terrible administration and a horrible app. You can't keep track of your monthly payments. I was told that my monthly payment was sufficient each month by the end of the contract I had to pay more than 700 euro's extra. They don't respond to emails only if you refuse to pay because you want to see the final invoice before paying they start sending nasty reminders. I switch every year this is the first time that it was such a mess.

image description

They doesn't answer to the e-mails in English, the application doesn't work, and they send bills for months which have been paid. You could only adjust the amount of energy you want to use in the application - again, doesn't work at all and only Dutch - and because they won't answer to your e-mails, you'll be overcharged without any help.

image description

Every time I try and submit my meter reading it doesn't let me, saying it's lower than my previous reading. What actually happened is two years ago they overestimated my reading by a huge amount (thousands of euros). I found this out by 6000 euros being taken out of my account one day. I was very lucky that I had just been paid and had some savings in my account, and was able to get my bank to take the money back as Greenchoice did not respond to me for months (yes months). I am sure there will be some nonsense response to this review on how it's an estimate - but bear in mind they knew the exact meter reading when I moved in, so how do they go from that to an estimate of 6000 euros usage in a year? Back to my original point - after literal months of emailing them back and forth (because a lot of the time they don't respond to emails at all) it was corrected. However whenever I try and submit a reading, it still thinks my latest reading was the incorrect estimate, thus what I am submitting is too low. So I need to email a meter reading, every time, and wait weeks for them to manually input it into their system. In the meantime I risk being overcharged again. Of course, nobody wants to take the blame or help, and they say it is not possible to fix. I can tell you now of course it is possible to update a value in a database column, as that's literally how software works. I don't care whether it's from the provider or not. I have the right to be charged the correct amount, to be able to submit my readings and it's your responsibility to fix it if that's not possible. God forbid maybe even contact the provider who you're trying to blame and get them to fix it (though I don't really get why it's complicated either way, as it's just updating data). Also, I've been looking at the ridiculous customer service responses to the rest of the reviews, so I've written out a response for you to copy. It will covers all the core customer service concepts that you're not trained in, such as empathy and helpfulness. "Dear X, We're sorry to hear that you are unable to submit meter readings and have been overcharged by 6000 euros. Rest assured this is unacceptable and we are investigating to see what happened. We did get these estimated readings from your provider, but as they are thousands of euros above a reasonable estimate we realise that this should have been prevented. We are now in contact with the provider to see how this is happened, but we also acknowledge that we are also responsible for not overcharging you in this way and aim to prevent this in the future. I can see that you are still blocked from submitting meter readings, as this higher estimate still seems to be incorrectly stored in our system and compared against any future readings that you submit. We will correct this now so you are able to submit meter readings again in the future. Again please accept our apologies and I hope this clears things up for you. In the meantime we have added 50 euros of credit to your account as compensation for the 6000 euros being taken out of your account and any bank chargers that may have occurred. Kind Regards, Greenchoice support "

image description

I recently chose Greenchoice as energy supplier. I had some questions regarding the contract. I asked and got a response after 10 days, why they calculated my fee wrong (double what I was supposed to pay) and they corrected that, but why I cannot use the app without a first receipt number they ignored (so you cannot test the full product within the 14 days cancellation period?) - Good first impression! I already had sent a second question before the first was answered and received an answer 7 days after I asked them to cancel my contract since this is just taking too long. They did not cancel my contract, but instead said that my question was answered so everything is perfect, right? Hm. Meanwhile I received my first receipt, so I was eager to check out the app. Soon I was sobered up, as I could not log in, even with all the required details. Well, too bad. Since I already felt like choosing another company, I told them to cancel my contract for good and I want to stick to that opinion. That was almost 4 weeks ago and I still hadn't had a response, except a new receipt number since they continuously book off my bank account. Well, at least the economy is running! :) I'd recommend choosing a different supplier if this is what customer service looks like.

image description

As a company they are good. I trust their energy that it is really green and you have nice monthly summary on your account available anytime to see. I don't get people that are complaining that at end of year they needed to pay extra a lot of money. Log in every month and check your consumption and then adjust monthly payments to match what you use. I logged every month for first half of year and at end of contract we needed to pay extra only 1? for whole year. So instead of complaining people, be responsible! Its not Greenchoice fault that you couldn't be bothered to adjust your bills