Installatiebedrijf Velo-van der Bij B.V.

  1. Home
  2. Overijssel
  3. Enschede
  4. Installatiebedrijf Velo-van der Bij B.V.

Zonnepanelen installateur Installatiebedrijf Velo-van der Bij B.V.

De Reulver 26, 7544 RT Enschede, Nederland
Dit is een citaat van Installatiebedrijf Velo-van der Bij B.V. zelf:

Installatiebedrijf Velo van der Bij B.V. bestaat sinds 1979, is gevestigd aan De Reulver 26 te Enschede en is met ruim 35 medewerkers werkzaam in zowel renovatie, onderhoud als nieuwbouw.

Installatiebedrijf Velo-van der Bij B.V.

Installatiebedrijf Velo van der Bij B.V. bestaat sinds 1979, is gevestigd aan De Reulver 26 te Enschede en is met ruim 35 medewerkers werkzaam in zowel renovatie, onderhoud als nieuwbouw. Ons installatiebedrijf werkt voor woningbouwverenigingen o.a. Welbions, Domijn en de Woonplaats, Medisch Spectrum Twente, diverse Zorgcentra, div. aannemers, gemeentelijke instellingen, Politie Regio Twente, div. scholen, kerken, bedrijven en particulieren. Velo van der Bij B.V. is een erkend leerbedrijf en heeft gemiddeld drie tot vier leerling-installateurs in dienst die vier dagen per week binnen de organisatie de fijne kneepjes van het vak leren.

Duurzame energie zoals zonnepanelen, LED verlichting, warmtepompen, zonneboilers zijn een specialisme binnen onze organisatie.  Wij heeft jarenlange ervaring en alle benodigde kennis in huis op het gebied van duurzame energie. Met de jaargegevens van het energieverbruik (gas en elektra) van u kan worden bekeken of het zinvol is om te investeren in duurzame energie, en welke mogelijkheden het meest geschikt zijn. De investering kan en behoort in een aantal jaren te zijn terugverdiend. Natuurlijk kunt u ook om andere redenen kiezen voor duurzame energie, zoals bijvoorbeeld vanwege milieu overwegingen.

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

20 beoordelingen over Installatiebedrijf Velo-van der Bij B.V. van Google My Business

image description

Ze zeggen het ene en schrijven iets anders op de factuur. Dit bedrijf was gestuurd door woonbedrijf. Mijn klacht van lek in systeem door druk verlies was gelukkig niet geconstateerd. Wel heeft de installateur kapotte knop bij warmte verdeler constateert die zorgt dat ik 50 graden C in vloer leidingen met laminaatvloer aan warm water krijg wat eigendoom is van verhuurder. Vervanging ervan zou te veel werk zijn dus onderdeel is niet vervangen. Inmiddels factuur van woonbedrijf doorgekregen :? Uit de werkbon/factuur van onze leverancier is gebleken dat het door u gemelde reparatieverzoek een huurdersaangelegenheid betrof. Om die reden belasten wij deze hierbij aan u door.? Niet eerlijk want ander gevonden defect staat bij factuur niet vermeld: Uitgevoerde werkzaamheden: ?Storing vloerverwarming nagezien; geen problemen geconstateerd (angst bewoners). ? En bedankt

image description

Waardeloos bedrijf! Telefonist kan geen afspraken inplannen. Installateur is drie keer hier geweest, zonder iets op te lossen. Is de tweede of derde keer nog een uur weggeweest voor een onderdeel. Uiteindelijk heb ik zelf een los snoertje ontdekt waarmee het was opgelost. Vervolgens wel het gore lef hebben een rekening van ruim ?600,- te sturen . Longlijers.

image description

Gebeld met de koude dagen dat de verwarming niet aansloeg en geen warm water. Monteur moest tot 3 x terug komen, waaronder 1 keer voor een schroefje waarvan de monteur de dag van te voren al wist deze nodig te hebben. Deze uren werden uiteraard gewoon op de factuur gezet...... na het 3e bezoek gaat de monteur weg zonder het probleem opgelost te hebben. We moesten maar een draadloze cv aanschaffen was het advies. Uiteindelijk bleek het om een los snoertje te gaan die de monteur over het hoofd gezien heeft. ?600 euro betalen en het zelf kunnen oplossen....zo kan ik ook een bedrijf bestaande houden!

image description

Gisteravond storing in de meterkast(aardlek) stroomstoring. Vanochtend Velo van der bij gebeld en de situatie uitgelegd. Ook vermeld dat wij een gehandicapte zoon hebben die gebruik maakt van de traplift, wie het ook niet meer deed. Er werd een spoedmelding gemaakt en om 11.00uur stond Bas voor de deur en even later kwam Dinand erbij. Fantastische mensen die vakkundig te werk gingen en er alles aan gedaan om het probleem te vinden en het vervolgens op te lossen. Velo van der Bij, dankjewel hiervoor. Groet Willem, Sherita en Senna.

image description

Heb al jaren Velo diverse werkzaamheden laten uitvoeren maar heb nu iemand gehad die niet weet wat service is. Veel te duur, heb online prijzen gecheckt van een vloerverwarming pomp >200% duurder en vragen hoe dat kan? Krijg je een grote mond..... ook onduidelijke offerte. Ik had de buren aangeraden dakgoten bij Velo te laten doen,.. Toch maar niet gedaan. Echt jammer....gelukkig zijn de jongens van zonnepanelen wel goed.

image description

Top bedrijf. Netjes een mooie airco geïnstalleerd door twee erg vriendelijke monteurs. Alles was binnen een dag afgerond en netjes weggewerkt.

image description

Fijne installateur! Met onze oude installateur liep het niet lekker. Het duurde altijd lang voordat er actie ondernomen werd en we moesten overal telkens zelf achteraan. Gesproken met Velo-van der Bij B.V. Zij hadden wat informatie nodig maar al wel toegezegd dat ze een week later konden komen. Ervoor gezorgd dat alle informatie beschikbaar was en telefonisch contact gehad. Een week later, zoals afgesproken, was de installateur er. Hij had in tegenstelling tot de oude installateur de onderdelen gewoon in de auto. Daardoor kon hij onze ketel direct repareren. Prima kerel. Over de prijs kan ik helaas geen uitspraken doen, onze huisbaas betaalt de rekening namelijk. Op basis van mijn ervaring ben ik tevreden!

image description

We hebben de vloerverwarming montage uitbesteed aan velo van der bij. Helaas hebben we geen fijne ervaring met dit bedrijf. Ons akkoord voor de opdracht was in hun spambox beland waardoor ze ons niet hadden ingepland en ze iemand anders hebben ingehuurd om de werkzaamheden uit te voeren. Niet onze keuze. Dit werd vervolgens slecht uitgevoerd. Daarnaast heeft de vloerverwarming verdeler lange tijd niet goed gewerkt doordat bij de montage het retourventiel niet is open gezet. Hierdoor hebben we 2 jaar geen comfort gehad en extra kosten moeten maken om het in huis toch aangenaam warm te krijgen. Na 2 jaar kwamen twee monteurs van velo erachter dat het retourventiel vrijwel geheel dicht zat en hebben ze dit met gereedschap opengedraaid. Ze zagen daarna op een warmtecamera dat er warmte door de buizen in de vloer heen liep. We hebben dit aangegeven bij velo maar er was totaal geen mededogen. Het werd een welles nietes spelletje. Iets waar wij niet op zitten te wachten. We willen een oplossing en wat begrip. We kunnen dit bedrijf dan ook niet aanbevelen.

image description

Velo-van der Bij ja wat moet ik daar nu van zeggen. Het is een dealer van Atag dus kom je bij hun terecht, voor een offerte voor een Hybride systeem. Afspraak gemaakt dit kon pas na ruim 4 weken omdat ze dan in onze woonplaats zijn...... Maar goed vol goede moet de 4 weken afgewacht en had vrij genomen voor de afspraak. Op de dag van de afspraak na ruim een half uur na dat de afspraak was maar eens gebeld waar ze bleven, afspraak loopt uit maar we komen nog zeker langs werd er doorgegeven. Nou mooi wachten dan maar maar niks niet, niemand gezien en ook niet gehoord. je zou zeggen ze bellen wel even op om aan te geven dat het niet meer lukt om langs te komen maar mooi niet. niks gehoord. dag later gebeld maar kreeg daar te horen dat de dame van de planning er niet was en dus maar een dag moest wachten, heb gevraagd of de collega welke zou komen mij dan even kon bellen, dit zou door gegeven worden maar ook door hem niet gebeld. weer een dag later ben ik dan eindelijk gebeld. maar een afspraak moest eerst nog maar 3 weken wachten, na aandringen zou het eerder kunnen maar ja dat ik op die dag dan al afspraken heb staan maakt hun niks uit. dan ben ik lastig hahahha. Het is wel goed ik zoek wel een andere installateur welke wel meewerkt. Dus let op afspraken na komen is bij dit bedrijf niet van zelf sprekend en communiceren al helemaal niet, een belletje is te veel gevraagd.

image description

Velo van der Bij heeft een innovatieve oplossing voor toenemende warmterekeningen: ze repareren simpelweg je verwarming niet.

image description

Deze mensen kennen het woord klantgerichtheid niet. Geen afspraken nakomen, facturen sturen zonder arbeid te verrichten en slechte communicatie. Blijf er aub bij weg!!

image description

Superservice. Komen afspraken na, denken met je mee, niet te duur. Kortom, ik ben heel gelukkig met mijn warmtepompboiler en vooral dat ik deze door dit bedrijf heb laten plaatsen! (Overigens heb ik een paar jaar geleden ook Airco's laten plaatsen door hen, en ook dit was een superervaring.

image description

Ik ben absoluut niet tevreden over de dienstverlening van dit bedrijf: Ik wilde een onderhoudscontract en een keuring/onderhoudsbeurt van mijn ketel, kreeg wel een keuring/onderhoudsbeurt van meer dan 200 euro(!), tijdens die beurt zou gesproken worden overeen contract maar dat gebeurde niet. Een maand na de keuring gaf mijn ketel een foutmelding en kwam er geen warm water meer. We bellen op, oh sorry meneer, we komen meteen om te kijken. De man die komt zegt dat er iets vervangen moet worden, we vragen naar de kosten, 3 tientjes voor een vervangen onderdeel. Akkoord, hij komt het installeren. We krijgen opnieuw een rekening van meer dan 200 euro. Dat is bijna 450 euro in anderhalve maand tijd en geen onderhoudscontract. Ik overweeg verdere stappen en raad mensen in mijn omgeving af zaken met ze te doen.

image description

Firma Velo van der Bij gevraagd langs te komen om naar de pomp te kijken van de vloerverwarming omdat wij hadden aangegeven dat deze defect is. Inclusief fotos aangeleverd van de huidige pomp. Na arriveren was binnen 5 minuten het oordeel idd een defecte pomp. Er moet een nieuwe op. Afgesproken dat het gezien het warme weer geen spoed klus is. Dat dit tzt gedaan wordt als ze een pomp hadden. Verrassend genoeg staat na 1.5 uur de werkbus voor de deur, monteur had meteen een pomp gehaald. Top! (Dacht ik toen) Totdat de nota kwam.. Bijna 4 uur loonkosten om een waterpomp te vervangen... (betreft 2 bouten los en vast draaien) Want naast de voorrij kosten inclusief het 1e arbeidsuur komt de monteur zonder spullen om vervolgens in jouw tijd te gaan "shoppen" voor een pomp. Al deze uren worden vrolijk doorberekend. Als je de spullen niet op voorraad hebt... kom dan niet! Plan dan een afspraak in als je deze wel hebt. Nu voorrijkosten en 1e arbeidsuur betaald a ?80,- voor wat?? Zodat hij mij kon vertellen dat de pomp defect was... zucht!!

image description

Zijn bij ons geweest voor een lekkage bij een aansluiting van een badkamerradiator. Na de 1e keer bleek de lekkage nog niet verholoen, dus weer gebeld. Zijn 2e keer geweest voor reparatie van deze zelfde lekkage. Echter, nog steeds lekkage. Zijn 3e keer geweest. Deze monteur vroeg me even de verwarming aan te zetten zodat hij kon zien waar de lekkage precies zat in de aansluiting. Aangedraaid, en ja...lekkage was verholpen. a. Waarom deed de 1e monteur dat niet gelijk nadat hij de radiator had aangesloten? b. Kreeg ook de voorrijkosten en reparatietijd van de 2e en 3e keer gewoon in rekening (2 1/2 uur)! Na meerder mailcontact wilden ze uiteindelijk (uit coulance?) 1 1/2 uur in mindering brengen.... Oftewel; let op, want ze geven geen garantie op de werkzaamheden van hun eigen monteurs!

image description

Vijf sterren waard voor dit installatiebedrijf. - Meedenkend. - Kostenbesparend. - Vriendelijk.

image description

Heel tevreden over dit bedrijf! Ik heb ze al een paar keer voor kleine klussen laten komen en altijd meer gekregen dan waar ik om vroeg. Bij de laatste klus moest ik een kraantje in mijn toilet laten vervangen, maar het hele fonteintje heeft een onderhoudsbeurt gehad en als bonus vult het reservoir van mijn toilet nu ook 3x zo snel. En dat alles binnen 30 minuten. Ik weet waar ik de volgende keer naartoe ga als ik een soortgelijke klus heb.

image description

Super geholpen. Na spoedklus waren ze er binnen 20 min. Top geholpen door vriendelijke monteur. Wij weten waar we wezen moeten. Heel erg bedankt

image description

Belde vanmorgen met de vraag we hebben geen warmwater zou er een monteur langs kunnen komen Waar op een ontzettende chagrijnige telefoniste zei van we hebben pas medio februari maart volgend jaar tijd Dus ik nogmaals van sorry we hebben geen warm water dus moet ik tot volgend jaar wachten waarop Haar antwoord was ach mevrouw er zijn meer mensen zonder warm water op deze aarde waar heb u het over Hoe klant onvriendelijk ben je dan Dus ik zeg NOOIT dit bedrijf benaderen Belachelijk hoe zij met mensen omgaan

image description

Er wordt niet gereageerd op de mail. De telefoon wordt niet opgenomen en als dat wel gebeurt, wordt de verbinding verbroken. Gaat hem niet worden.