Nefit

  1. Home
  2. Overijssel
  3. Deventer
  4. Nefit

Zonnepanelen installateur Nefit

Zweedsestraat 1, 7418 BG Deventer, Nederland
Dit is een citaat van Nefit zelf:

Wie kiest voor Nefit, mag rekenen op de beste kwaliteit. Nefit maakt per definitie producten zonder compromissen: duurzaamheid, comfort, gebruiksgemak.

Nefit

Alles moet beantwoorden aan de hoogste eisen. De royale garantievoorwaarden en zeer uitgebreide dienstverlening aan installateurs, consumenten, bedrijven en instellingen dragen bij aan Nefit's reputatie van een merk dat zekerheid biedt.

Producent van de slimste thermostaat, de Easy. Tevens duurzame verwarmingsoplossingen en het meest verkochte merk HR-ketels

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

40 beoordelingen over Nefit van Google My Business

image description

Waardeloos product. Nefit CV ketel van 3 jaar oud. Zodra je daarna vloerverwarming aanlegt krijg je continue storingen en koud water. De ketel slaat dagelijks zeker 15x in ou oftewel opstartmodus. Gevolg, is minstens 15x een kwartier lang geen warm water. Geen enkele cv monteur krijgt het opgelost en het antwoord van Nefit? Koop maar een duurder expansievat. Nou dat gedaan dus. Met als gevolg nog vaker storing en koud water. Antwoord van Nefit is daarop dat hun ketel inderdaad gevoelig is i.c.m. vloerverwarming. Maar ja, verkoop het dan niet of los het op zou ik zeggen! In plaats van loze beloftes en mensen op extra kosten jagen die geen zin hebben. Dus beste Nefit. Hoe krijgen we weer warm water uit de ketel? Of is jullie merk helemaal niet geschikt voor vloerverwarming? Dan zijn we dus misleid bij het aanschaffen van het gerenommeerde merk Bosch-Nefit. Tenzij alle 3 de onafhankelijke monteurs het bij het verkeerde eind hebben die het niet opgelost krijgen.

image description

erg consumenten onvriendelijk dmv vaagheid in online en offline communicatie mbt garantie warmtewisselaar. wellicht intergas proberen mensen. krijg antwoord door leverancier van mijn product: alles via de installateur, terwijl online staat 15 jaar onder consumenten recht, moet alles via installateur lopen. hoe werkt als naar consumenten wordt gecommuniceerd garantie warmtewisselaar 15jr.

image description

?Heb lang moeten wachten op een onderdeel waardoor ik de airco niet kon gebruiken maar eea is later erg netjes opgelost door Nefit Bosch. Zeer goede ervaring met de klantenservice. Eerlijk en begripvol.?

image description

Bezint eer ge begint. Vroeger stond Nefit bekend als een goed, betrouwbaar en innovatief bedrijf. Mijn ervaringen van de laatste jaren zijn helaas niet meer zo positief. CV ketel 8 jaar oud en 2x kapot geweest. Beide de stromingssensor defect (waarvan bij Nefit al lang bekend is dat dit een erg slecht onderdeel is wat vaak kapot gaat). Eindelijk is er sinds begin 2023 een vervanging van die sensor gekomen (waarvan dan nog moet blijken wat de levensduur van deze sensor is). De eerste sensor was binnen de garantieperiode kapot gegaan, maar vergoeden ho maar omdat deze niet via de installateur was aangeschaft. De tweede sensor viel buiten de garantieperiode en dus zelf moeten betalen (inclusief de montagekosten uiteraard, want mijn installateur werkt ook niet voor niets). Daarnaast heeft Nefit eigen systemen met eigen protocollen, zoals de Nefit Easy thermostaat. Een thermostaat van een ander merk aansluiten (met een open therm protocol) is er dus niet bij, tenzij je een converter van 70 euro aanschaft. Ongeveer 7 jaar geleden is er Apple Watch ondersteuning op de thermostaat gekomen, maar die ondersteuning is ook snel weer verdwenen en nooit meer terug gekomen. En als Nefit ooit besluit om te stoppen met ondersteuning van de thermostaat zelf en/of failliet gaat, dan werkt de slimme thermostaat dus ook niet meer. Zo ben je erg afhankelijk van Nefit. En dat gecombineerd met de beroerde kwaliteit en de matige service zal ik in de toekomst niet meer voor een Nefit kiezen.....

image description

Wat een rotbedrijf is Nefit Bosch! Geen ster waard! Wij huren een ketel van Nefit Bosch en deze begon eind september 2023 te lekken. 2x sturen mensen die een functie hebben waarin ze kennelijk niks mochten fixen. Er zou iemand gestuurd worden die wel op een trap mag staan: nooit geweest. Ik heb hier meerdere keren over gebeld, en de laatste keer (nov) werd me verteld dat er een onderdeel besteld was en dat die nog geleverd moest worden. Daarna zou er een mannetje komen. Toen ik in december wéér van het kastje naar de muur werd gestuurd, heb ik de laatste huur gestorneerd. We zijn een ketel gaan huren vanwege de service, maar als we geen service krijgen, betalen we niet meer. Uiteraard kregen we een aanmaning. Op 29 december heb ik geprobeerd telefonisch contact te krijgen met contactpersoon Monique van Beek, omdat ik wilde uitleggen waarom we niet betaald hadden. Mevrouw is onbereikbaar. Sterker nog; Mevrouw is intussen al weken onbereikbaar. Ik heb meerdere nummers gebeld, ik heb Monique gemaild, ze geeft niet thuis. Bijzonder genoeg is ze wel in staat een tweede aanmaning te versturen. Dan werkt ze ineens wel! Ik snap werkelijk niet waarom er mensen bij de "klantenservice" werken. Ze zijn niet in staat mij door te verbinden met de juiste persoon en ze kunnen me zelf ook niet helpen. Tevens snap ik niet waarom er een contactpersoon wordt vermeld in de aanmaning, als er 0 contact met die persoon te krijgen is. Hoe kun je als consument nu tot een oplossing komen, als er werkelijk NIEMAND bij Bosch is die kan helpen? En niet 1 dag, niet 1 week, maar weken! Denk dat het tijd wordt om de rechtsbijstand in te schakelen, want ik ben helemaal klaar met die lui!

image description

Eind juli 2023 kwam de Geas(Energiewacht) voor een beurt voor onze CV ketel. De monteur gaf aan dat hij voor een grote beurt dit keer kwam. Na inspectie gaf hij aan dat hij op verzoek van de fabrikant (Nefit) een sensor( koolmonoxide) had geplaatst. Op dat moment had ik nog warm water. 5 minuten later was de monteur weg en wilde mijn jongste zoon douchen. Helaas had hij koud water. Ik heb direct de storingsdienst gebeld en zij gaven aan dat er waarschijnlijk die dag nog wel een monteur langs zou komen. S'Middags kwam er inderdaad een andere monteur die aangaf dat de sensor aansloeg en de CV dus uit omdat er waarschijnlijk koolmonoxide vrijkwam in de ketel. Ik heb gevraagd hoe dat ineens kon na 14 jaar. We hebben nooit problemen gehad met de ketel en de monteur van vorig jaar gaf zelfs aan dat de ketel nog wel een aantal jaren mee kon zo goed zag deze eruit! Energiewacht gaf aan dat zei verder niets konden doen want nu lag de verantwoording bij Nefit en zij zouden daar een spoedmelding naar toesturen. De volgende dag hebben wij Nefit gebeld maar zij hadden helaas geen melding ontvangen. Dus zelf maar gemeld. Nefit gaf aan dat er namens hen zsm via FIX 4 een monteur zou komen kijken. Deze afspraak stond gepland voor een week later 7 augustus. Dus in ieder geval een week niet douchen thuis en geen warm water. Gelukkig was het zomer. Maandagochtend 7 augustus werden wij gebeld door Fix 4 dat de afspraak om de ketel na te kijken niet kon doorgaan ivm ziekte van de monteur. Wij hebben nog gevraagd of er geen andere monteur beschikbaar was maar dit was niet het geval. Een nieuwe afspraak werd gemaakt voor donderdag 10 augustus. Dus weer een aantal dagen langer ergens anders douchen en geen warm water met drie pubers in huis. Donderdagochtend 10 augustus werden wij wederom gebeld dat de afspraak nog steeds niet kon doorgaan wegens ziekte. Wij hebben aangegeven dat we hier niet mee akkoord konden gaan maar er was geen andere oplossing volgens hen. Een nieuwe afspraak werd gemaakt voor maandag 14 augustus. Dit keer kwam er wel een monteur en hij gaf aan dat hij geen fouten kon vinden. De monteur heeft de CV ketel weer gemaakt. Hij gaf aan dat je de ketel wel af en toe kon resetten door de stekker eruit te halen. Dit kon je niet te vaak doen. Tot begin vorige week de CV ketel weer uitslaat en opnieuw de fout 3L aangeeft zoals de keren hiervoor. Dus we hebben op advies de stekker er een paar keer uitgehaald en de CV weer ingeschakeld. Vandaag hield de CV er helemaal mee op. We hebben vandaag inmiddels een andere installateur benaderd om de Ketel na te kijken of om dan toch maar uiteindelijk naar een nieuwe CV ketel uit te kijken? Waar we nog het meest teleurgesteld in zijn is dat iedereen met de vinger naar de ander wijst. Wellicht kan een programma als Radar een oplossing vinden?

image description

Opgelicht! Let op! Door Spoedservice NoordHolland V.O.F., cv-specialist in Haarlem in 2021 mijn CV laten repareren van NEFIT die toen 13 maanden oud was. Onderdelen zouden onder de garantie vallen en zijn destijds naar NEFIT gestuurd. Herhaadelijk via Spoedservice NoordHolland V.O.F., cv-specialist in Haarlem contact gezocht met NEFIT, maar geen reactie. Schade: 500 euro

image description

Wij hebben een warmtepomp van Nefit split systeem met wat problemen tot heden kan niemand deze echt goed krijgen na 5 installateur verder en via een kennis van ons , kwam ik de firma Neerland verwarming tegen deze heeft alternatief software voor uitgelezen het instellen van het warmte pomp,deze Wordt in hun systeem opgenomen (tijdelijk) en via hun zaak in twee dagen optimaal afgesteld op afstand. ipv 46kwh per dag ,Zit in nu op 18kwh en perfect warmte vloer zonder storingen Bravo het kan dus

image description

In juni een hybride warmtepomp van Nefit-Bosch aangeschaft en vanaf dag 1 dat hij zou moeten gaan draaien werkt hij niet. Er komt een monteur langs voor een software update, maar dat kan deze of volgende week zijn. Sinds 3 dagen en nog totdat de monteur komt wordt ons huis met de gewone CV 24/7 tot 20 graden verwarmt omdat ook de thermostaat dezelfde foutcode geeft. Gelukkig zitten we niet in de kou, maar wat een gasverspilling!

image description

na 6 weken nog geen reactie op email. Een herinnering gestuurd, en 2x gebeld. De warmtepomp werkt echt ondermaats, ik zou een andere keer maar een andere merk nemen. Die doen vast niet zomaar ontdooien als er geen ijs is en de buitentemperatuur 15 graden. En de service kan alleen maar beter.

image description

We zijn verhuisd en in ons nieuwe huis zit een Bosch Easy Control thermostaat. Het lukte met niet om deze via de app werkzaam te krijgen. Klantenservice gebeld en zonder wachttijd meteen een vriendelijke mevrouw aan de lijn (zonder 3x doorverbonden te worden) die alle tijd voor mij nam, deskundig was en mijn probleem oploste. Heel fijn.

image description

Twee elektrische boilers gekocht, maar binnen 3 maanden is een boiler kapot. Gebeld voor service, maar zijn niet ingesteld op verkoop via dealers. Zeggen eerst dat ze je niet kennen en daarna hoor je niks meer. Ik wacht nu al 10 dagen. Van ellende maar een nieuwe boiler aangeschaft. Nu maar hopen dat ze de kapotte boiler komen maken want die heb ik hard nodig met deze waardeloze support.

image description

Waardeloze service helaas. Wij hebben een Nefit Enviline warmtepomp en helaas heeft onze installeteur ons in de steek gelaten (zit met een burn out thuis en reageert nergens meer op). Nu draait de pomp nog niet optimaal en willen we zelf een aantal instellingen aanpassen, maar daar heb je een toegangscode voor nodig. Dan bel je heen voor hulp en dan kun je alleen als installateur service ontvangen. Geen enkele wil om te helpen terwijl de warmtepomp toch echt in mijn huis staat. Ik zit met lauw water, het is van de zotte dat je als consument zo behandeld wordt. UPDATE Eerlijk is eerlijk, via mail contact met de klantenservice en kreeg ik een ander telefoonnummer welke me verbond met de installateurs service. Deze heren hebben me verder geholpen en uiteindelijk is het opgelost. Ik zou alleen willen dat als je echt geen ingang hebt, dat je als consument ook support kunt krijgen zonder dat je te woord gestaan wordt. Ik begrijp dat ze geen uitgebreide helpdesk en support kunnen geven aan iedere particulier, maar er moet iets zijn waardoor je verder geholpen moet kunnen worden. Desnoods tegen een vergoeding. Uiteindelijk alsnog tevreden.

image description

Onderdeel besteld, levertijd zou 2 weken zijn. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en is de levering nu voor de 4e keer uitgesteld. Zolang zo'n Bosch-ketel werkt zal het wel goed zijn maar als je later nog iets nodig hebt kun je beter gelijk een nieuwe ketel kopen want Nefit krijgt het blijkbaar niet voor elkaar om reserveonderdelen te maken.

image description

Onze lokale onderhoudsmonteur kwam op maandag langs voor onderhoud. Na een laatste test bleek wat rookgas te ontsnappen en er moest een Nefit monteur aan te pas komen. Ter plekke belde mijn monteur met Nefit om een spoedmelding te maken. Ik zou de volgende ochtend gebeld worden om die dag nog een afspraak te maken. Maar ik werd niet gebeld. Uiteindelijk zelf contact gezocht en na 2x doorverwezen te zijn en dito keer in de wacht te zijn gezet contact gekregen met de afdeling planning. Die doodleuk vertellen dat het pas vrijdag kon. Ik zou donderdag een mail krijgen met een tijd waarop de monteur langs zou komen. Ik krijg geen mail, weer contact gezocht. Blijkbaar sturen ze mails rond half vijf uit. Als ik om kwart voor vijf nog niks ontvangen heb moet ik weer contact opnemen. Uiteraard weer niks. Weer contact opgenomen en deze keer vertellen ze doodleuk dat de monteur van mijn regio zich ziek heeft gemeld. Ik zit hier met 2 kinderen van 3 jaar en 10 maanden zonder verwarming en warm water. Bedankt Nefit.

image description

Flut bedrijf,35 weken geleden warmtepomp besteld maar nog niks te horen gekregen ????? Elk bedrijf heeft last van materiaal te korten maar deze wachttijden zijn wel heel lang beetje meer hop hop gas der op in de werkplaats, kromme met die rugge

image description

Na 3 verschillende monteurs aan huis te hebben gehad i.v.m. een lek, kwam Mark van Knippenberg als een geschenk uit de hemel. Komplete tekst en uitleg, tips enz. enz. wat nog nóóit in bijna 15 jaar is gebeurd. Het is eindelijk, na bijna 4 weken met een emmertje lopen zeulen, opgelost. CHAPEAU MARK!!!! en dankjewel.

image description

Zo installatie van 20k werkt niet naar behoren! Neem je contact op met help desk krijg je discussie met een madameke die met de neus in de lucht loopt. Moet je de storing 3 keer uitleggen niet geluisterd heeft! En als je dat opmerkt mag je dat niet zeggen en dan gooit ze de haak er maar op. Nog even dit installatie is 2 maanden oud.

image description

We hebben een nieuwe ketel gekocht die vanaf het begin al niet goed is. De installateur heeft contact gehad met Nefit en ze moeten mij al een maand bellen voor een afspraak om de ketel te maken. Van mij mag deze er ook wel weer uit voor een ander merk! Wat een waardeloze ketel/service!

image description

Ik had een c8 storing in mijn ketel, mijn installateur was die dag aanwezig maar kon hier niks mee. Er moest een monteur van nefit zelf komen om de storing te verhelpen. die beste man kwam de volgende dag laptop eraan binnen 2 minuten opgelost, toen zei die beste man je gas blok is niet meer goed die moet vervangen worden, die is dus vervangen, alles bij elkaar een half uur geduurd. Toen de rekening van 350 euro voor een half uurtje werk, 100 euro per uur 80 euro voorrij kosten en het gasblok. Als ze alleen de storing verhelpen kost het niks want dat valt onder service, moet er iets vervangen worden dan ga je alles betalen. soort van monopolypositie. Ze zoeken wel iets dat ze moeten vervangen zodat jij kan betalen dat gevoel krijg je erbij, voortaan laat ik hem resetten en mijn eigen installateur het onderdeel laten vervangen. koop geen ketel van nefit bij intergas hebben ze betere service

image description

Bosch Easy Control problemen thermostaatkranen (Wifi) lijken nu helemaal opgelost met hulp van Helpdesk Bosch. Ter zake zeer kundige en rustige medewerker belde mij op en hielp mij vanaf reset Ziggo Wifi, instellen Ziggo Wifi, instellen DECO Home systeem, resetten Bosch wandbediening, ruimtes opnieuw maken, thermostaat kranen Bosch resetten en weer koppelen. Zoals ik het nu zie allemaal super opgelost. Waarvoor grote dank?.

image description

Ik schrijf niet vaak reviews maar nu doe ik dat wel omdat ik bijna niet kan geloven dat een bedrijf zo omgaat met haar klanten. Inconsistentie spat er van. Airco gekocht met een zogenaamde cashback fee (gaat hier nu niet echt om geld maar meer principe 75 euro cashback) voor 31 augustus. Ik kocht de airco op 30 augustus. Factuur geupload via portal. Geen reactie weken lang (blijkt achteraf een mail op 9 September heb ontvangen met de vraag of ik ook de factuur van de erkende installateur kon onverhandigen en gingen ze meteen over tot verwerking. Niet dus, krijg een mailtje dat ik niet meer in aanmerking komen omdat installatiedatum niet voor 31 augustus is. Ja hoe dan als het ding op 30 augustus is gekocht. Vervolgens zeer moeizaam contact, slecht reageren dus kies ik de route via klachtenkompas. Binnen 60 minuten reactie (het kan dus wel he). Reactie "Zoals in de voorwaarden staat vermeld, is de uiterste deelnamedatum (uiterste registratiedatum) 30 September 2022. Het toestel dient gekocht en geïnstalleerd te zijn door een erkende installateur. Indien dit het geval is en als u er voor zorgt dat de installateur voor deze datum uw product registreert en wij een kopie van een geldig aankoopbewijs (scan of foto) hebben ontvangen, kunnen wij het actie bedrag alsnog aan u uitbetalen. Indien er niet is voldaan aan de voorwaarden zoals vermeld op onze site, kan men geen aanspraak maken op de cashback actie" Ik dacht, nou ok. Prima, done deal? Nee helaas. Via de klantenservice krijg ik dat ik nog steeds niet voldoe aan actievoorwaarden. Immers, installatiedatum voor 31 augustus maar dat is precies nu wat er niet staat. Het gaat niet om de 75 euro maar meer hoe ze omgaan met klanten. Het is een beetje elitair gedrag zo van "ja wij zijn Nefit, wij kunnen dit doen. Wij geven niet zoveel om zeurende klanten. Nee, wij denken dat we het allemaal beter weten". Nou ik kan je vertellen, met dit gedrag gaan ze het niet halen. Onbeschoft te noemen. Wat Nefit niet heel goed snapt dat referenties zeer belangrijk zijn anno 2022. De markt respecteert geen historie, maar vernieuwingen en klantervaring en die is 0,0. Je kunt een super airco hebben maar uitendelijk is de ervaring super slecht en zal ik NOOIT meer iets bij Nefit afnemen.

image description

We hebben een 12 jaar oude Nefit Auris E warmtepomp. Het apparaat zou 15-20 jaar mee moeten. Hij wordt trouw onderhouden door de erkende monteur, maar sinds wij hier wonen (2015) hebben we al ?5.000,- verspijkerd aan dit onding. Allemaal reparaties en vervanging van onderdelen. Na maanden wachten eindelijk antwoord en Nefit wijst naar ?externe invloeden?. Overweegt u een warmtepomp? Ver weg blijven van dit merk. 0 coulance en met een houtje het riet in gestuurd. Zéér onbevredigend.

image description

Negen maanden geleden hebben we een warmtepomp besteld. Tot op heden is die niet geleverd. Meermaals gebeld, geappt en gemaild met de vraag om informatie over de levering. We worden afgehouden met standaard antwoorden dat de groothandel wel via de installateur laat weten wanneer er weer voorraden zijn. De winter komt eraan en we willen wel graag stoken in ons nieuwbouwhuis zonder gas! Waarom verkoopt Nefit Bosch die ketels nog als er niet aan de levering kan worden voldaan? En er is een refund actie geweest op je aankoopt. Moet je wel de factuur doorsturen. Grappig!

image description

Mijn eerste werkgever. Leuk om er weet eens te zijn. Ze ontwikkelen mooie producten hier. Jammer dat het grootste gedeelte van de productie weg gaat.

image description

Begin mei hebben wij contact opgenomen met dit bedrijf, omdat bij ons bij een ketel van nog maar net 3 jaar oud...2x een onderdeel moest worden vervangen, wat met dezelfde defect te maken had. Er wordt beweerd dat ze met hoogwaardige, kwalitatieve producten werken!!! Netjes een mail terug ontvangen van Dhr Wessel Elfring met als antwoord...onze facturen van in totaal 70.84 werden terug gestort!!! We moesten daarvoor even onze rekeningnummer doorgeven. Hebben dit netjes gedaan, maar tot op heden...na diverse mails.. waar geen antwoorden op hebben gehad, diverse telefoongesprekken waar werd gezegd als het geregeld was, ze ons terug gingen bellen als ze antwoord hadden dat het geld over werd gemaakt door Dhr Wessel Elfring....weten wij niet meer wat we moeten doen!!! Hoe moeilijk kan het zijn om dit over te maken!!! Als wij als consument onze rekeningen niet betalen, dan weet men ons direct te vinden!!! Uiteindelijk is het vandaag 30 juni 2022 goed gekomen!!

image description

Nieuw laten plaatsen .nu 2 jaar oud...maar alleen maar problemen mee!!....nu voor de tweede maal weer geen warm water.....! Absoluut geen aanrader....

image description

Begin mei hebben wij contact opgenomen met dit bedrijf, omdat bij ons bij een ketel van nog maar net 3 jaar oud...2x een onderdeel moest worden vervangen, wat met dezelfde defect te maken had. Er wordt beweerd dat ze met hoogwaardige, kwalitatieve producten werken!!! Netjes een mail terug ontvangen van Dhr Wessel Elfring met als antwoord...onze facturen van in totaal 70.84 werden terug gestort!!! We moesten daarvoor even onze rekeningnummer doorgeven. Hebben dit netjes gedaan, maar tot op heden...na diverse mails.. waar geen antwoorden op hebben gehad, diverse telefoongesprekken waar werd gezegd als het geregeld was, ze ons terug gingen bellen als ze antwoord hadden dat het geld over werd gemaakt door Dhr Wessel Elfring....weten wij niet meer wat we moeten doen!!! Hoe moeilijk kan het zijn om dit over te maken!!! Als wij als consument onze rekeningen niet betalen, dan weet men ons direct te vinden!!!

image description

Bij een Trendline ketel die nog geen 3 jaar oud is al 2x de (plastic) flowsensor vervangen. Volgens de installateur gaat deze heel vaak stuk. Mijn Remeha Quinta heeft 15 jaar zonder problemen gewerkt.

image description

Nog nooit op de klantenservice zo'n onflexibele mensen meegemaakt, laatste keer dat ik nefit neem, schandalig!

image description

Er werkt wahad chappie daar, mo van de buurt. Hij scroebiet drukweg.

image description

De Bosch Easy Control thermostaat bleek in onze vakantiebungalow als enige apparaat niet met onze router te verbinden, dus niet op afstand te bedienen waarvoor die juist was aangeschaft. Bleek ook nog aan de aanwezigheidsregistratie geregeld te zijn via de smartphone, erg onhandig. Maar gauw onze ICY tthermostaat er weer op gezet. Blijkt helaas op de aan uit aansluiting te moeten via een ICY power converter vanwege gebrek aan uniformiteit in de aansturing van de thermostaat. Hoog tijd voor Europese regelgeving om die fabrikanten te dwingen tot een uniform systeem voor de aansturing van de thermostaat.

image description

Altijd tevreden geweest en veel nefit ketels verkocht aan klanten. Maar laatste tijd de service is ontiegelijk slecht. Laten mensen in de kou zitten als hun moeten komen . Sensor geplaats verplicht door hun in de topline. Gaat hij af. Komen ze over paar weken is. Toestel maar 10x te resetten dan weer nieuwe sensor plaatsen om mensen niet in kou te laten zitten. Zodat ze weer 10x kunnen resetten. Nefit weer gebeld of ze aub niet sneller konden komen. Na uur aan de lijn eindelijk gaan ze afspraak maken. En staat ketel nog op storing gaan ze gewoon weg. Zou onder garantie allemaal vallen ma sturen allemaal met een rot smoes gewoon een rekening. Elke keer wat laatste tijd. Voor mij geen nefit meer. Verkoop alleen nog maar Intergas weinig storingen en super service.

image description

Netjes te woord gestaan door Gerard, Duidelijkheid zoals het hoort

image description

Ik heb van Nefit een brief ontvangen dat het hydroblok van het toestel onder garantie vervangen dient te worden. Het servicenummer gebeld. De dame aan de telefoon kan mijn gegevens op een of andere manier niet in het systeem terugvinden. Ik krijg als antwoord dat het hydroblok dan ook niet vervangen hoeft te worden!!! Ja, zo lust ik ze ook wel.

image description

Gebrek aan professionaliteit. De dame die de telefoon beantwoordt, is niet bevoegd. De website is een grapje. Vloeibaar water uit mijn keetle. Ze kwamen na twee weken aan. Ik raad het niemand aan

image description

Na alle negatieve klachten(ik hoop dat ze er iets meedoen) nu even een positief verhaal: Nadat we onze cv-installatie geleegd hadden en vrij kort daarna weer gevuld hadden, bleek ineens dat de verwarming niet meer werkte (wel het warm water). Toen de installateur gebeld en hun monteur vertelde dat er een nieuwe pomp in moest. Toen we de rekening kregen schrokken we wel even die was nl. ?500.-. Toen ik belde naar Nefit was er in 1e instantie niet over te praten (Maayke), want die vond dat bedrag NIET extreem hoog? Toen nog maar weer een poging gedaan en toen heeft Jacqueline toch een tegemoet komen gedaan door ongeveer de helft te crediteren (bij haar is de klant nog koning). Dus dan zie je maar weer dat je de juiste persoon moet treffen, chapeau en complimenten aan Jacqueline.

image description

We decided for rental CV ketel and it turns out that their service companies have no clue what they are doing. One of them destroyed our wall and installed CV chimney crooked and refused to cover the cost to fix it or come to fix it themselves. When we contact Nefit to complain, they clean their hands of responsibility and blamed it on the contractor. Better to go somewhere else