Pure Energie

  1. Home
  2. Overijssel
  3. Enschede
  4. Pure Energie

Zonnepanelen installateur Pure Energie

Hengelosestraat 585, 7521 AG Enschede, Nederland
Dit is een citaat van Pure Energie zelf:

We gaan de Nederlandse energiemarkt verduurzamen. Dat doen we door windmolens en zonnepanelen te plaatsen in Nederland.

Pure Energie

We maken schone energie, lokaal opgewekt en wij verkopen niet meer dan we opwekken. Jij kiest je eigen energiebron dus je weet altijd waar jouw stroom vandaan komt.

En als klant help je om onze missie waar te maken. De energie die je als klant verbruikt helpt ons namelijk weer om nieuwe duurzame energiebronnen te bouwen in Nederland. En daar worden we allemaal beter van.

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

45 beoordelingen over Pure Energie van Google My Business

image description

Eindafrekening klopt niet, betalingsregeling klopt niet. Ter incasso gestuurd terwijl de fout bij Pure Energie ligt. Enorme puinhoop opde financiële administratie bij Pure Energie. Edit: Dus als je een review plaatst kan er ineens binnen ern uur gereageerd worden? Wat een grap.

image description

Al jaren een tevreden klant. Fijne en heldere tarieven. Klantenservice is vriendelijk, behulpzaam en goed bereikbaar.

image description

Ik ben nog nooit een bedrijf tegengekomen die geen klanten wilt: directie kijken jullie mee? Ik heb een spoedaansluiting nodig ivm oplevering van een nieuwbouwwoning - op de website staat neem telefonisch contact op. Ik telefonisch contact opgenomen - geven ze aan dat ze het intern moeten bespreken en dat ze me terugbellen. Wordt teruggebeld dat ze er geen spoedaanvraag van kunnen maken maar dat ze de order wel hebben doorgezet en dat ik deze wel moet cancelen. Wacht even? ik kan geen klant van jullie worden maar moet wel de order cancelen die ik niet geplaatst heb? Ongelofelijk niet klantgericht.

image description

helemaal niet blij met dit bedrijf. Hum prijzen zijn duurder dan die van andere energieleveranciers en ze laten je ook betalen voor de opzeggen als je naar het buitenland verhuist omdat je het energiecontract niet mee kunt nemen. Absoluut niet aan te raden

image description

Al jaren een zeer tevreden klant. Fijne klantenservice, goed werkende app en mooi bedrijf met een heldere missie. Aanrader.

image description

Hier moet je niet wezen. Contract in de bedenktijd herroepen wegens een beter voorstel elders. Dit kan niet per telefoon en alleen per email. Vervolgens reageren ze nooit per email. Na 3 weken een keer contact kunnen krijgen en zeiden ze dat ze alles in orde hebben gemaakt. Tot mijn grote verbazing schrijven ze een week later alsnog een termijnbedrag van de rekening.

image description

Geen goeie energiemaatschappij. Meerdere keren contact gezocht per telefoon en e-mail je kunt ze nooit bereiken. En ze voelen zich ook niet verantwoordelijk voor hun diensten en afnemers ofwel consumenten. Je betaald ondanks dat je een vast contract hebt veel meer dan je had beoogd. Niet intrappen bij hun. Blijf waar je zit, het gras is hier niet letterlijk en figuurlijk groener. Plus klantenservice medewerker Dorien is niet klantvriendelijk, ze stuurt je van het kastje naar de muur

image description

In november overgestapt naar Pure Energie. In november diverse mails ontvangen. Daarna 2 maal een e-mail verstuurd, maar daar wordt niet op gereageerd.

image description

Nette medewerkers aan de telefoon, maar de tarieven die jullie hanteren kloppen niet. Op independer via een vergelijking bij jullie terecht gekomen. Na het afsluiten van een contract is mijn maandpremie verhoogd. Ik heb de nota's gestuurd van onze vorige energieleverancier, hierbij is duidelijk te zien dat de premie bedrag ver onder is dan jullie hanteren, wetende dat energie duurder is geworden ben ik alsnog akkoord gegaan met dit bedrag. Nu hebben jullie weer een berekening gemaakt en hoor ik dat dit bedrag nog te laag is voor wat ik verbruik. Bijna een dubbele meer betalen dus voor een kleine winkel.

image description

Na lang zoeken naar een degelijke energieleverancier waarbij de meesten zeer moeilijk te contacteren zijn of een respons geven die niet voldeed, zijn wij terechtgekomen bij Pure energie. Wij hadden talrijke telefonische contacten met deze firma waarbij de wachttijd verrassend kort was en elke keer met andere medewerker die steeds geduldig en behulpzaam was.Geen vage chatbot. Uitstekende firma !!

image description

Zojuist mijn afrekening gekregen. Hieruit blijkt nu dat salderen bij 2 telwerken gescheiden plaatsvindt. Op basis van totale saldering 585kW verbruikt afgelopen jaar moet wel ? 1700,-- bij betalen!! Pure Energie saldeert terug geleverde energie ( normaaltarief ) niet tegen gebruikte energie ( daltarief ) Na aanleiding van de review contact gehad met Pure Energie. Het kan toch achteraf aangepast worden. Eind goed al goed?

image description

Jarenlang klant geweest maar nu opgestapt om dat ik toch wel flink belazerd ben. 1. Altijd vast contract gehad maar door oorlog ineens niet meer beschikbaar voor vaste klant. 2. Afgelopen jaar per 01-04, na aflopen vast contract, de terugleververgoeding ineens naar ? 0,07 kWh zonder op de hoogte te stellen terwijl de prijzen WEL torenhoog waren en je in deze periode het meeste terugleverd ! Hoe sneaky is dat ! 3. Nu ineens WEL meerjarig contract aanbieden terwijl ze weten dat de prijzen gaan zakken. 4. Prijzen waren altijd 1 van de goedkoopste, helaas zijn ze dat nu niet meer. Blijkbaar te commercieel geworden net als de rest. Jammer, was een mooi, goedkoop en eerlijk bedrijf maar daar is niet veel meer van over. Overgestapt naar Energy Zero, wel eerlijke prijzen daar zonder belazerd te worden. Sterker nog, ik kreeg een aanbieding van pure- energie als vaste klant ? 0,09 kWh terugleververgoeding, nieuwe klanten krijgen ? 0,15 terugleververgoeding. Denk dus goed na en controleer héél goed de bedragen en vaak, je wordt belazerd waar je bij staat. Reactie slaat nergens op. Ze hebben altijd wel weer een antwoord.Trap er niet in mensen je wordt belazerd. Het is écht zo als ik het heb verteld. Waarom zou ik anders weggaan? Betaal nu gemiddeld ? 0,25 kWh incl.alles ! Ook voor terugleveren krijg ik dit bedrag. Ga maar vergelijken mensen. Wie heeft er nu gelijk ? Dag Pure energie?

image description

We hebben met hun goed ervaringen en slechte. De pem meter is vergoed, we hadden hier veel problemen mee. Echter kregen we daarna het aanbod dat we een nieuwe kregen, wellicht een interne vergissing? ons nog steeds niet helder. Voor stroom een prima leverancier. Voor gas geen aanrader, gezien ze dan best lastig doen. Vooral met het maand bedrag. Mocht ik ooit weer een woning met gas krijgen. Dan zou ik bij Pure engerie enkel stroom afnemen en geen gas. Gas doe ik dan wel via een andere gas leverancier. Ik weet dat inmiddels pure energie een nieuwe pem meter op de markt hebben gebracht. We over wegen terug te komen bij pure engerie voor enkel levering van Stroom.

image description

Pure Energie review Pure Energie WAS een goede, goedkope energie leverancier. Tot de Oekraïne oorlog uitbrak en er een energie crisis uitbrak. Pure Energie en aandeelhouders dachten vanaf dat moment alleen aan zichzelf. De verplichte zorgplicht lapten ze aan hun laars. Tariefverhogingen was vanaf dat moment het devies. In ons geval is de (slimme?) gasmeter defect geraakt waardoor er ineens een super hoog verbruik door Pure Energie werd geregistreerd. Pure Energie is kennelijk in de veronderstelling dat klanten de hele dag met hun neus tegen een pc scherm geplakt zitten..... Pure Energie en zijn aandeelhouders moeten , zoals blijkt, bezien worden als een beginnend bedrijf die nog veel leermomenten moet meemaken om uit deze puberteit te komen. Onze meter is inmiddels aan Liander als defect doorgegeven en zal naar verwachting vervangen worden . De betalingen met Pure Energie waren in ieder geval voorlopig opgeschort in afwachting van de resultaten van Liander. Helaas stoort Pure Energie zich nergens aan ook al komen klanten in financiële problemen. Hier laat hun zorgplicht fors te wensen over. Kortom, bezint eer gij begint met Pure Energie.

image description

Wij zijn al jaren lang zeer tevreden. Eerst groene stroom en gas, later zonnepanelen. De telefoon wordt bijna direct opgenomen, de app werkt goed en is overzichtelijk. Wie levert er tegenwoordig nog echt groene stroom van Hollandse bodem? Wij blijven voorlopig klant.

image description

Jarenlang klant geweest maar nu opgestapt om dat ik toch wel flink belazerd ben. 1. Altijd vast contract gehad maar door oorlog ineens niet meer beschikbaar voor vaste klant. 2. Afgelopen jaar per 01-04, na aflopen vast contract, de terugleververgoeding ineens naar ? 0,07 kWh zonder op de hoogte te stellen terwijl de prijzen WEL torenhoog waren en je in deze periode het meeste terugleverd ! Hoe sneaky is dat ! 3. Nu ineens WEL meerjarig contract aanbieden terwijl ze weten dat de prijzen gaan zakken. 4. Prijzen waren altijd 1 van de goedkoopste, helaas zijn ze dat nu niet meer. Blijkbaar te commercieel geworden net als de rest. Jammer, was een mooi, goedkoop en eerlijk bedrijf maar daar is niet veel meer van over. Overgestapt naar Energy Zero, wel eerlijke prijzen daar zonder belazerd te worden. Sterker nog, ik kreeg een aanbieding van pure- energie als vaste klant ? 0,09 kWh terugleververgoeding, nieuwe klanten krijgen ? 0,15 terugleververgoeding. Denk dus goed na en controleer héél goed de bedragen en vaak, je wordt belazerd waar je bij staat.

image description

Het afgelopen jaar stroom en gas afgenomen bij Pure Energie en ben daar zeer tevreden over. De overstap destijds verliep vlekkeloos met zeer duidelijke en correcte informatie over het afgesloten contract. Bij vragen werd ik snel en vriendelijk te woord gestaan door de klantenservice. Het verbruik en de teruglevering van mijn zonnepanelen kon ik perfect inzien via mijn account. De eindafrekening van mijn contract welke afliep per 29-06-23 ontving ik reeds op 12-07-23 en het teveel door mij betaalde bedrag aan voorschotten stond vandaag 21-07-23 op mijn rekening. De eindnota was overzichtelijk en volledig correct. (Ik controleer die altijd zeer minitueus op juistheid van verbruik, tarieven etc.) Jammer dat Pure Energie op moment van afloop jaarcontract net niet de voordeligste was. Dit was voor mij eigenlijk de enige reden om over te stappen naar een andere energieleverancier. Misschien wel 2 verbeterpuntjes om Pure Energie nog aantrekkelijker te maken: 1-Saldering wordt toegepast per teller laag en hoog tarief. Andere leveranciers salderen de terug geleverde stroom eerst met het verbruikte normaal tarief en een restant met het verbruik laag tarief. Dat is net iets gunstiger voor de gebruiker. 2-Op de een na laatste dag van mijn contract kon ik op mijn account mijn verbruiksoverzicht niet meer inzien. Gelukkig hield ik alles ook handmatig bij waarmee ik de afrekening op juistheid kon controleren. Mijn tip is dan ook om die gegevens ook enige tijd na afloopdatum contract voor de klant beschikbaar te houden. Maar samengevat ben ik het afgelopen jaar uiterst tevreden geweest over Pure Energie en ik kom zeker ooit weer terug.

image description

Prima: groen én je kunt bellen i.p.v. 'chatten'. En als je belt, krijg je ook - en vlot - échte mensen te spreken i.p.v. een bandje: "toets 1 als u ..., toets 2 als u ..., ...." die begrijpend zijn en fatsoenlijke en heldere antwoorden geven :-)

image description

Zeer slechte service, na lang wachten op de installatie komen ze naar halve dag werk erachter dat ze niet kunnen installeren. Terwijl het een nieuwbouwwoning is die volgens het bouwbesluit is gebouwd en dus geen bijzonder dak zou mogen zijn en tijdens de offerte fase duidelijk aangegeven dat de dakpannen zeer vast zitten. * Ondertussen ander bedrijf langs geweest die zonder problemen de panelen heeft geplaatst. Verder verhogen ze de prijs weken voor oplevering, dus ga niet af op eerdere afgegeven offertes daar komt zo 20% bij op. Ze komen langs voor een schouw maar ook dat rapport klopt niet, volgens de installateur die toen nog probeerde te installeren. Eindsituatie de woning met schade achter gelaten en Pure energy heeft de opdracht geannuleerd. Bij alle eerder momenten kunnen ze netjes bellen maar voor deze mededeling werd er gemaild. Vriendelijke medewerkers aan de lijn trap er niet in, verkooppraatjes want leveren kunnen ze niet.

image description

De eindafrekening laat veel te lang op zich wachten. En na de eindafrekening binnen is laten ze je in ieder geval minimaal 2 weken wachten op het geld wat je nog tegoed hebt! Daarvoor had ik al een slechte ervaring dat ze nog voor eind contract de verbruiksdata niet meer voor afnemer inzichtelijk was! Als reactie op hun antwoord: Wat een kolder! Net alsof ik na 2 weken geen bezwaar meer mag maken! Geef gewoon mijn geld terug. Jullie hebben nu, zeg gemiddeld een half jaar lang, al lang genoeg van mijn teveel betaalde geld kunnen genieten!

image description

Zojuist de eindafrekening van Pure Energie ontvangen, binnen een week nadat het contract door mij beëindigd is, duidelijk en correct ondanks de complexiteit. Contract per 1 januari beëindigd waardoor ik dit jaar maximaal gebruik kan maken van het prijsplafond, anders was ik zeker bij deze leverancier gebleven. Contact per mail was zakelijk en snel - mijn complimenten daarvoor. Kom zeker weer terug bij deze energieleverancier. bijgewerkt: En op 23 januari het teveel aan voorschot weer bijgeschreven op mijn bankrekening.

image description

Al jaren klant bij Pure Energie naar volle tevredenheid! Destijds gekozen vanwege hun 100% groene energie beleid, maar ondertussen ook ervaren dat de service gewoon top is. Vragen? Er wordt netjes en correct op gereageerd.

image description

Ik ben pas overgestapt naar Pure Energie en dat ging vlekkeloos. In tegenstelling tot mijn vorige leveranciers, kon ik meteen na ingang van mijn contract het verbruik inzien op de overzichtelijke website en in de app.

image description

Omdat Pure-Energie de Groenste energie leverancier van Nederland is heb ik een aantal jaren bewust gekozen voor hun als leverancier. Sinds een tijd ook zonnepanelen laten plaatsen door Pure-Energie. Van begin tot eind perfect geholpen. Vakkundig personeel die weet waar ze over praten. Ik zou ze zo weer inschakelen.

image description

Zeer slechte service, na lang wachten op de installatie komen ze naar halve dag werk erachter dat ze niet kunnen installeren. Terwijl het een nieuwbouwwoning is die volgens het bouwbesluit is gebouwd en dus geen bijzonder dak zou mogen zijn en tijdens de offerte fase duidelijk aangegeven dat de dakpannen zeer vast zitten. Verder verhogen ze de prijs weken voor oplevering, dus ga niet af op eerdere afgegeven offertes daar komt zo 20% bij op. Ze komen langs voor een schouw maar ook dat rapport klopt niet, volgens de installateur die toen nog probeerde te installeren. Eindsituatie de woning met schade achter gelaten en Pure energy heeft de opdracht geannuleerd. Bij alle eerder momenten kunnen ze netjes bellen maar voor deze mededeling werd er gemaild. Vriendelijke medewerkers aan de lijn trap er niet in, verkooppraatjes want leveren kunnen ze niet.

image description

Super fijn klantvriendelijk bedrijf. Aan hen ook de plaatsing van zonnepanelen overgelaten. Super empatisch geholpen door Pure Energie. Keurige aannemer ook.

image description

Wij gingen van Nuon fattenfal blijvend loont naar pure energie in eerste instantie omdat we voor een echt groene maatschappij wilde kiezen. Wij gingen minder betalen. En krijgen elk jaar geld terug.dat was bij Nuon niet Over een jaar contract afgelopen tja wat het dan wordt is afwachten maar dat ligt vooral aan de Mark

image description

In maart ben ik een buurtproject begonnen om met zeven wooneigenaren op onze daken zonnepanelen te gaan plaatsen. Uiteindelijk heb ik samen met mijn bovenbuurvrouw voor 15 zonnepanelen getekend. Na twee schouwen aangezien het contract met de eerste installateur verbroken werd, werden vorige week (augustus) de zonnepanelen geplaatst. Dat dachten we tenminste. Op van de dag van installatie kregen twee buren te horen dat ze een paneel minder kregen terwijl de omvormer al in huis hing. Wij zouden vier zonnepanelen minder krijgen. De reden hiervoor was een ander frame. Uiteindelijk hebben wij de stekker eruit getrokken en is Pure Energie ook niet meer met alternatief aangekomen om toch de getekende 15 te plaatsen. We wilden meedenken en hebben ze de tijd gegeven, maar de oplossingsgerichtheid ontbrak. Een project waar ik trots op was en veel tijd ingestoken heb, kreeg een bittere nasmaak.

image description

Vorig jaar klant geworden met een 5 jarig contract. Kreeg ik ineens eind juli een bericht dat een andere energieleverancier gaat leveren omdat er andere mensen komen wonen op ons adres. Erg vreemd want wij gaan niet verhuizen. Dit gemeld en aangegeven dat dit niet klopt. Meteen opgepakt door Pure Energie! En na 2 weken alles weer keurig hersteld! Snelle behandeling en uitstekende klant seevice!

image description

Fijne club, no-nonsense en duidelijk. Eerlijke communicatie en concurrerende tarieven. Tevreden klant hier.

image description

Prima leverancier met duidelijke maandelijkse overzichten en scherpe prijzen. Bij overstap anderhalf jaar geleden van Essent naar pure energie ben ik niet meer gaan betalen met hetzelfde verbruik. Beide een vast contract. Mooi om de windmolens van pure energie langs de A12 te zien draaien.

image description

Voor mijn contract bij Pure Energie betaalde ik ?35 ongeveer. Ineens ging mijn verbruik dusdanig omhoog dat ik het dubbele moest betalen bij eenzelfde contract als voorheen. Dit aangemeld maar het zou toch echt juist moeten zijn. Kosten ve andere meter zou ik bij een positieve uitkomst v Pure Energie moest ik de kosten zelf betalen. Na drie jaar gelijk overgestapt en wat schets mijn verbazing mijn termijnbedrag gig weer naar 35 Euro. En ik lees dat ik niet de enige ben!

image description

Zeer slecht. Misbruiken hun macht in de energie crisis.

image description

Jullie energy is zo puur dat de bladen van windmolens in Belgie onder de grond wordt bewaaard tot er iets mee gedaan kan worden. Doe mij dan maar een beetje minder stroom van lelijke windmolens. Een nooit klant.

image description

Ooit overgestapt van Eneco naar Pure Energie en dat was de beste keus ooit. Inmiddels al 7 jaar een tevreden klant. Fijn no-nonsense energiebedrijf!

image description

Groene energie, nr 1 in Nl. Ook producent. Top klantenservice, duidelijke uitleg en ontzettend vriendelijk. Nemen de tijd voor je.

image description

Bijzonder gesprek aan de telefoon na offerte. ze willen niet in zee gaan n.a.v. satellietfoto's. vinden het niet rendabel voor mijn dak en doen geen zaken. Nemen niet de moeite om langs te komen en de situatie de bekijken. er zijn namelijk voldoende mogelijkheden. een gemiste kans en ook best brutaal om dit via een telefoontje af te doen.

image description

Prima klantenservice, goed geholpen, goed advies, prettig te woord gestaan. Zijn er blij mee.

image description

als ik nu overstap bij jullie betaal ik 490 euro per maand , dus ben ruim 300 euro meer kwijt per maand schofterig

image description

Contract afgesloten voor veel minder per maand, blijkt dat zij zonder te overleggen het contract 6x duurder maken dan wat zij oorspronkelijk vertelden aan de telefoon en op de gebruiksmeter. Als je dan belt krijg je te horen dat de vorige eigenaar het ook zo hoog had en ze hem dus niet gaan wijzigen. Oplichterspraktijken, niet mee in zee gaan!

image description

Het geeft een goed gevoel om zelf opgewekte groene stroom d.m.v. 15 zonnepanellen te leveren aan een Co2 Neutrale Energie leverancier... Prima Teruglever prijs ook.... tot 1500Kwh 14 Cent.... Daaroverheen wordt ie minder begrijp ik.... Ik ga voor Co2 Neutraal dus geld is secundair. Ik ben net overgestapt en ben benieuwd hoe m,n ervaringen gaan worden..... T Ziet er goed en gunstig uit! ;)

image description

Zeer fijne maatschappij. Uitstekende klantenservice, korte wachttijden en kennis van zaken!

image description

Ben zeer tevreden over Pure Energie. De klantenservice denkt goed mee en is goed op de hoogte van de veranderingen op de markt. Verder werkt het dashboard systeem ook heel erg fijn!

image description

Ik zit nu ruim een jaar bij Pure Energie, en heb voor ze gekozen ivm hun 100% groene energie (voor mij een must), en goede beoordeling bij de consumentenbond. In dit jaar eigenlijk zeer tevreden geweest. Goede, leuke klantenservice, maandelijks op de hoogte van mijn verbruik (mailtje) met leuke bespaartips en extra (gratis) services als zonnepanelen check. Zeker een aanrader! :)

image description

Ik zit nu een jaar bij Pure Energie en ben niet anders dan zeer tevreden over deze partij! In dat jaar een stuk of 4 keer contact gehad met de klantemservice. Altijd snel en goed geholpen en door vriendelijke mensen die de tijd nemen en moeite doen. Top! ?