Saman Groep Zierikzee

  1. Home
  2. Zeeland
  3. Zierikzee
  4. Saman Groep Zierikzee

Zonnepanelen installateur Saman Groep Zierikzee

Gouwepoort 1, 4301 RZ Zierikzee, Nederland
Dit is een citaat van Saman Groep Zierikzee zelf:

Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken in Zeeland.

Saman Groep Zierikzee

De superhelden van de Saman Groep werken iedere dag met trots, passie en vol energie aan innovatieve en duurzame oplossingen. Ook geven we vanuit onze specialistische kennis het beste advies, afgestemd op de specifieke situatie. Tot slot blijven we samen groeien, inspelen op marktontwikkelingen en continu innoveren. Voor nu én voor de volgende generatie.

Het bereikbaar maken van duurzame energie, daar gaan we voor! Als sinds 2004 geeft de Saman Groep energie met producten waarmee de samenleving over kan gaan op duurzame energie. In de loop der jaren hebben we hierover veel kennis opgedaan. Onze zonnepanelen leveren jaarlijks aan meer dan 15.000 huishoudens stroom en besparen onze klanten jaarlijks meer dan 1.000.000 m³ aardgas door de inzet van onder andere warmtepompen. Inmiddels zijn wij als totaalinstallateur een duurzame partner voor zowel particuliere als zakelijke klanten en helpen wij hen stappen zetten in de energietransitie.



Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

54 beoordelingen over Saman Groep Zierikzee van Google My Business

image description

Goedemorgen. Vandaag kwam Atef de electro man weer even langs ik was de dag van het aanpassen van mijn meterkast en andere werkzaamheden niet thuis dus geregeld dat Atef gewoon zijn werk kon doen en toegang had tot de woning. Alles helemaal super gedaan en daarnaast stond hij de dag erna keurig weer voor de deur omdat er nog een klein dingetje moest veranderen en dat naast uitleg wat er allemaal gedaan was in de meterkast en op zolder. Keurig keurig super bedankt Atef

image description

Zonnepanelen netjes aangebracht en aangesloten. Alles werkt correct. Bedankt Arthur,Werner en Germain

image description

Op vrijdag 6 januari 2023 is Installatiebedrijf Eppink (per juni 2023 Saman Groep) bij mij thuis geweest om mij te adviseren over een all-electric warmtepomp. Men heeft de gehele woning van binnen en buiten bekeken, en heeft hierbij foto's gemaakt. Vervolgens heb ik op 10 februari 2023 akkoord gegeven op de offerte. Voorafgaand aan de ondertekening van de offerte heb ik op 10 februari 2023 telefonisch contact gehad, waarbij de verwachte lever- en plaatsingstijd zes maanden zou zijn, wat zou betekenen dat medio augustus 2023 de warmtepomp geleverd zou worden. Bij het toesturen van de ondertekende offerte heb ik nogmaals gevraagd om bevestiging van de installatiedatum. Hier is geen reactie op gekomen. Vervolgens heb ik herhaaldelijk, te weten op 22 mei 2023, 6 juni 2023, 13 juni 2023 en 18 juni 2023, navraag gedaan inzake de richtdatum voor het installeren van de warmtepomp. Ook hier heb ik nooit een reactie op mogen ontvangen. Op 31 augustus 2023 heeft men mij per e-mail laten weten dat de warmtepomp op maandag 21 november 2023 met uitloop naar dinsdag 22 november 2023 geplaatst kan worden. Hier ben ik mee akkoord gegaan, ook al was dit veel later dan de opleverdatum van medio augustus 2023 die werd genoemd bij ondertekening van de overeenkomst. Vervolgens kreeg ik op zondag 19 november 2023 een e-mail dat de plaatsing van de warmtepomp niet door kan gaan wegens ziekte van een installateur en dat het niet gelukt is de planning aan te passen. Ik heb naar aanleiding van dit bericht drie achtereenvolgende dagen de klantenservice gebeld en telefonisch gevraagd wat de nieuwe installatiedatum wordt. Telkens kreeg ik geen duidelijkheid en werd mij gezegd dat hier de volgende dag op zou worden teruggekomen. Uiteindelijk werd de nieuwe datum woensdag 24 januari 2024 met uitloop naar 25 januari 2023. Vervolgens werd ik op dinsdag 16 januari 2024 gebeld door Installatiebedrijf Eppink met de mededeling dat de directie van Saman Groep (in juni 2023 heeft Saman Groep Installatiebedrijf Eppink overgenomen) heeft besloten om alle lopende opdracht zo snel en goed mogelijk af te wikkelen. Ze hebben hiervoor monteurs van Eco Green Twente ingeschakeld, maar die willen eerst een schouwing doen voordat zij langs komen om te installeren. Op vrijdag 19 januari 2024 is Eco Green Twente langs geweest voor de schouwing en we hebben toen ook een mogelijke installatiedatum van woensdag 31 januari 2024 afgesproken. Men gaf aan dat dit op maandag 22 januari 2024 aan mij bevestigd zou worden, omdat men nog bepaalde vragen aan de monteurs had. Helaas heb ik maandag niks gehoord en heb toen zélf met EcoGreen gebeld. Men gaf aan dat er een mail aan Eppink is gestuurd met de mededeling dat het qua afmetingen niet past en dat EcoGreen niks kan betekenen. Men heeft mij gezegd dat (Saman/Eppink) dezelfde week contact met mij zou opnemen. Maar helaas heb ik de hele week niks van (Saman/Eppink) gehoord. Uiteindelijk heeft de vestigingsmanager Saman Groep - Tubbergen mij maandag 27 januari gebeld om aan te geven dat hij alles heel vervelend vond en deed hierbij het volgende voorstel: Er komt nogmaals een schouwing om te kijken welke warmtepomp wel zal passen en eventuele meerkosten zal Saman Groep dan voor haar rekening nemen. Conclusie was dat er een EUR 3.500,- goedkoper product kan worden geplaatst (ander type en 8kW ipv 11kW). Echter heeft men hiervoor een nieuwe offerte opgesteld, waarbij de prijs nagenoeg gelijk is gebleven. Zelfs na het indienen van een officiële klacht bij Saman Groep wordt het prijsverschil niet verwerkt in de bestaande offerte. Kortom, ik raad sterk af om bij deze installateur een product te kopen. Wanneer ik de reviews van anderen lees over Installatiebedrijf Eppink nu (Saman Groep), dan blijk ik helaas niet de enige te zijn met deze slechte ervaring.

image description

De cv-ketel moest helaas vervangen worden. Dure grap! Gezien de klachten was snelheid in het offerte- en plannings stadium erg gewenst. Na een langzame start werd het uiteindelijk goed gemaakt door installateur Richard. Met een extra afspraak voor het gebruiksklaar maken van de thermostaat en een duidelijke gebruikersuitleg van de installatie ben ik erg tevreden over het eindresultaat. Met dank aan met name Richard voor snelheid, duidelijkheid en afgeleverd werk. ?

image description

Ik ben zeer tevreden over de techniekers Roberto, Edo en Kylian die vandaag een uitbreiding van mijn PV-installatie zijn komen uitvoeren. Ondanks het slechte weer hebben zij zeer goed en correct werk geleverd. Top ploeg.

image description

Waardeloos, als saman Zierikzee contracteert en ze zadelen je op met de Rotterdamse tak, totale desinteresse geen zin geen oplossingen anderhalf uur te laat half afgewerkt werk afgeleverd en niet weten wanneer ze het af komen maken, en gek vinden aan de telefoon dat je je ongenoegen laat blijken over de Rotterdamse tak en monteurs en werk wat ze doen of juist niet doen

image description

waardeloos, ze komen wel installeren voor heeeel veel geld, maar vandaag hebben wij al meerdere keren gebeld ,want het vriest nu ,het is bij ons nog maar paar graden in huis,,, maar er komt gewoon niemand!! wel zetten dat jullie 24/7 bereikbaar zijn, maar dat zijn jullie niet!! wij bellen al de hele ochtend,, en jullie laten ons letterlijk en figuurlijk gewoon in de kou zitten,, het vriest nu buiten,, we hebben geen warm water,, en geen verwarming! het is vandaag zondag 3 dec,,, en Saman laat je mooi in de kou zitten,, ! op zondag kan je dus via een lijn bellen?!! maar als die niks doorgeven?? ook word er gefilterd of je een onderhoudscontract hebt??!! onze installatie is nog geen 3 jaar oud, en heeft rond de dertig duizend euro gekost,, dus nee, ,je denkt daarbij nog niet aan een contract,, alsof dat ook helpt?? alsof je daarmee iets kan voorkomen? bij ons blijkt dat er sensoren kapot zijn, en nee dat we hadden niet kunnen voorkomen, was het antwoord,,, lang verhaal kort,, als je voor heel veel geld wat aanschaft, vertrouw je erop dat dit niet kapot gaat binnen 3 jaar,, En hoort ook het bedrijf wel garant te staan voor bepaalde storingen of ongemakken,, en schakel je zeker geen 085 nr in, die vervolgens hun werk niet doen! en hoort er gewoon op de installatie een nr te zitten , wat je gelijk kan bellen,, en niet eerst op zondag naar zeer nare muziek te luisteren, eer je een medewerker aan de lijn hebt,, duurt minstens een kwartier! dan tuiten je oren ondertussen aan alle kanten, en ben je nog steeds niet geholpen!, we zitten nu op een noodsysteem, wat de monteur gelukkig heeft kunnen aanzetten,, dus het was weer wat warmer tegen de avond,, , en hij zei dat het ons dus best geld zal kosten, die nieuwe sensoren,,, waarbij mijn man vroeg''. hadden we dat kunnen voorkomen? Het eerlijke antwoord was dus ,,Neee, dat kun je niet voorkomen,, dat is dus pure pech ! ik ben heel benieuwd wat het ons allemaal gaat kosten nu,,, word vervolgt! Het is vandaag 9 jan 2024,, er is tot op heden niks opgelost! begrijp ook het berichtje onder mijn bericht niet?? want ik ben namelijk nooit gebeld,!! en er is niks opgelost! Er lopen hier elke week wel monteurs, die dan de boel resetten, en binnen een uur weer de rekening sturen,, maar de oorzaak van het probleem, is nog steeds niet gevonden, en we zitten echt in de kou! het noodsysteem kan het ook niet aan,! Als ik dit allemaal van te voren had geweten ,waren we er nooooooit aan begonnen! je geeft heel veel geld uit zo rond de dertigduizend euro heeft het ons gekost, nog geen 3 jaar geleden, om er achter te komen dat er maar 2 jaar garantie op zit! Ja je verwacht ook niet met deze bedragen dat het in het derde jaar dan al compleet mis is met de installatie?! Wij hopen alsnog dat de oorzaak van het probleem, zo snel mogelijk word opgelost, en dat Saman ook coulant is naar de klant, want wij zitten nog steeds in de kou! en je sturen maar rekeningen, terwijl er niks word opgelost!

image description

Saman groep heeft bij mijn winkel een plafond erco geplaats ik kreeg goede advies waren nette monteurs werkte snel en netjes Helaas hadden ze op kantoor vergeten om de afdek scherm en meter bij te bestellen . maar een week later kwamen ze het afmonteren. al met al ik ben zeer tevreden.

image description

Zowel de zonnepanelen als de laadpaal door Saman bij ons geplaatst. Alles keurig volgens afspraak . Ook toen er problemen waren met de BTW teruggave heeft Saman creatief meegedacht om snel tot een oplossing te komen. Bij de plaatsing van de laadpaal was er bij de aansluiting iets mis gegaan maar twee dagen later waren ze al weer hier om alles in orde te brengen. Ook doet Saman het onderhoud van ons warmtetoestel. Kortom heel erg tevreden over Saman. Volgend jaar gaan we een hybride warmtepomp plaatsen natuurlijk door Saman. Toine Wevers, Kloetinge

image description

Zonnepanelen besteld echter helaas bij eerste poging werd duidelijk dat het frame niet op dak paste. Alles en iedereen weer weg, maar al snel zelfde dag werden we gebeld voor nieuwe afspraak om op maat gemaakt frame te maken en te plaatsen. Die 2e poging werd helaas zelfde liedje , paste niet ... alles weer eraf en iedereen weg. We bleven allen volledig vriendelijk en meewerkend met alle begrip. ... 3e poging ging perfect 3x scheeprecht ... keurige monteurs alles netjes ... nu sinds 6 oktober draait en werkt alles naar behoren en zoals beloofd. De gemiste opweltijd is ook keurig gecompenseerd. Dik tevreden ...

image description

Na ruim 1,5 jaar wachten uiteindelijk de warmtepomp. Nadat in eerste instantie de warmtepomp verkeerd was geïnstalleerd en wij een heel weekend in de kou hebben gezeten. Het was namelijk geen storing, de warmtepomp verkeerd aansluiten, was er nog steeds een hoog gasverbruik. Gelukkig is mijn man handig en is er via Google achter gekomen dat de instellingen allemaal nog fabrieksinstellingen staan. Uiteindelijk heeft hij iemand van de technische dienst aan de telefoon gehad. Hij gaf inderdaad toe dat de monteur alleen maar zorgt dat het werkt. Een tip voor de Saman groep, wanneer alles werkt stuur dan een technici om alles in te stellen of leer het de monteur. Dat scheelt veel frutraties bij klant. Hopenlijk doen jullie er iets mee. Truus Braun.

image description

waardeloos, ze komen wel installeren voor heeeel veel geld, maar vandaag hebben wij al meerdere keren gebeld ,want het vriest nu ,het is bij ons nog maar paar graden in huis,,, maar er komt gewoon niemand!! wel zetten dat jullie 24/7 bereikbaar zijn, maar dat zijn jullie niet!! wij bellen al de hele ochtend,, en jullie laten ons letterlijk en figuurlijk gewoon in de kou zitten,, het vriest nu buiten,, we hebben geen warm water,, en geen verwarming! het is vandaag zondag 3 dec,,, en Saman laat je mooi in de kou zitten,, ! op zondag kan je dus via een lijn bellen?!! maar als die niks doorgeven?? ook word er gefilterd of je een onderhoudscontract hebt??!! onze installatie is nog geen 3 jaar oud, en heeft rond de dertig duizend euro gekost,, dus nee, ,je denkt daarbij nog niet aan een contract,, alsof dat ook helpt?? alsof je daarmee iets kan voorkomen? bij ons blijkt dat er sensoren kapot zijn, en nee dat we hadden niet kunnen voorkomen, was het antwoord,,, lang verhaal kort,, als je voor heel veel geld wat aanschaft, vertrouw je erop dat dit niet kapot gaat binnen 3 jaar,, En hoort ook het bedrijf wel garant te staan voor bepaalde storingen of ongemakken,, en schakel je zeker geen 085 nr in, die vervolgens hun werk niet doen! en hoort er gewoon op de installatie een nr te zitten , wat je gelijk kan bellen,, en niet eerst op zondag naar zeer nare muziek te luisteren, eer je een medewerker aan de lijn hebt,, duurt minstens een kwartier! dan tuiten je oren ondertussen aan alle kanten, en ben je nog steeds niet geholpen!, we zitten nu op een noodsysteem, wat de monteur gelukkig heeft kunnen aanzetten,, dus het was weer wat warmer tegen de avond,, , en hij zei dat het ons dus best geld zal kosten, die nieuwe sensoren,,, waarbij mijn man vroeg''. hadden we dat kunnen voorkomen? Het eerlijke antwoord was dus ,,Neee, dat kun je niet voorkomen,, dat is dus pure pech ! ik ben heel benieuwd wat het ons allemaal gaat kosten nu,,, word vervolgt! en ja het is uiteindelijk opgelost, en hopen dit idd nooit meer mee te maken,, en het nr wat u me geeft , dat 085 nr, dan krijg je een callcentrum ofzo aan de telefoon,,, en dat was juist ook een onderdeel van het probleem, je kunt jullie niet op een normale manier te pakken krijgen,, we hebben die zondag een keer of 3 moeten bellen, omdat de eerste mensen het gewoon niet hadden doorgegeven??!! dus dat 085 nr, daar zouden zeker in het weekend,, gewoon paar nrs voor alarm moeten bijstaan, dat er mensen wel degelijk iemand kunnen bereiken,, in plaats van een half uur lang aan de lijn voor jan doedel te moeten hangen maar wij zijn blij dat het is opgelost!! dank voor u bericht terug !

image description

Je wordt vriendelijk te woord gestaan, maar dat is ook het enigste dat positief is. Offerte voor zonnepanelen was niet eerlijk. Bij herberekening bleek de terugverdientijd e cht heel veel langer te zijn. Mooie offerte gekregen voor een nieuwe cv ketel, maar uiteindelijk (10 weken na het ondertekenen van de offerte) bleek dat ze het toch niet konden leveren. Klacht gemeld bij Delta die dit bedrijf als partner heeft.

image description

Levering en plaatsing warmtepomp. Richard en Simon hebben een top prestatie geleverd, ze denken mee en gaan voor de betere oplossingen. Ze werken netjes en ruimen alles, als ze klaar zijn, op. Saman zou van mij 5 sterren krijgen als ze ook de interne communicatie beter verzorgen. Eerst was men vergeten om een betonboorder te bestellen zodat een eerdere afspraak niet door kon gaan. Vandaag had men een verkeerde rookkanaal set meegegeven zodat ze nog een keer terug moeten komen. Simon en Richard hebben het nu tijdelijk op de oude rookafvoer aangesloten. Het wordt in ieder geval opgelost .

image description

Nadat wij een hele slechte ervaring hebben gehad met een CV installateur van Saman kregen wij twee nieuwe installateurs, Steven en Nadia, toegewezen, beiden ook van Saman. Zij bekeken de CV installatie en besloten deze te herinstalleren. De CV was dusdanig geïnstalleerd dat de pijp binnen scheef stond en de installatie in de dagen erna lekkage vertoonde. De nieuwe rookgasafvoerpijp buiten stond scheef op het dak. Leek wel op een huis van een heks. De oude rookgasafvoerpijp was dichtgemaakt met een gewone stuk tape ipv waterbestendig dus je kon er op wachten dat het regenwater naar binnen zou stromen. Nah ja genoeg hier over geschreven, gemaild en getelefoneerd met Saman, ik had Steven en Nadia gekregen. Ik had vertrouwen in hen want zij zagen meteen wat er aan de hand was stelden een datum en een plan voor en op die dag op voorgestelde tijdstip stonden ze er ook. Mijn vertrouwen in Saman had een flinke deuk opgelopen maar met deze twee installateurs heeft Saman mij echt weer terug over de streep getrokken. Steven en Nadia op 1 november hebben jullie fantastisch werk afgeleverd. CV installatie heringestalleerd, lekkage hersteld en CV afgeleverd zoals afgesproken. Mijn dank is groot mochten jullie ooit weer in de buurt zijn voor een kop koffie, de deur staat open.

image description

Kwam er na wisselen van installateur achter dat onze ketel niet volgens de voorschriften was aangesloten. Mag nu even 385,- dokken voor herstel. Bedankt Saman!

image description

Via Delta en Saman onze zonnepanelen laten plaatsten. Info gesprek was top! Duidelijke uitleg daarna een wachttijd gekregen, eerder dan verwacht kregen we een datum van plaatsten! Alles geplaatst in 1 dag door een super team! Saman is goed bereikbaar voor vragen en dergelijke! Zeer tevreden en de volgende installatie zal ook Saman zijn

image description

Ik wil best een review schrijven, maar misschien had u dit iets eerder moeten vragen. Het is nu 31-8, de ketel is geplaatst op 7-6. Heb er niet echt actieve herinneringen aan. De CV heeft nog niet hoeven werken, dus daar kan ik ook niets over zeggen.

image description

Prima installatie van zonnepanelen en Daikin warmtepomp. Goede en vakbekwame monteurs. Wel weinig tijd voor uitleg van bediening van verwarming en koeling. Het zou interessant zijn als Saman een telefonische helpdesk, desnoods betaald, zou hebben. Hiervoor hoeft in veel gevallengeen schaars verkrijgbare monteur uit te rukken! Ik heb gehoorapparaten van Oticon en de app om ze te bedienen?.gaat er iets niet naar wens, dan is de helpdesk er. Zo ook bij Apple, dat gaat prima. Saman is tegenwoordig wel goed telefonisch bereikbaar, een hele verbetering!!

image description

Goed bedrijf de monteur was vriendelijk en de omvormer Vande zonnepanelen was zo vervangen wij zijn dik tevreden dat alles weer goed werkt hoor dank voor de snelle afhandeling

image description

Na online een aanvraag voor het vervangen van onze cv ketel te hebben gedaan werden wij gebeld door een medewerker van Saman. Al onze wensen ook met betrekking van wat meerwerk hebben we besproken. Vervolgens kregen we een zeer nette uitgewerkte offerte binnen. Na akkoord werd alles in gang gezet. Onze cv ketel werd op 1 dag geplaatst en de rookgas afvoer (ivm hoogwerker) en meerwerk op een andere dag. De monteurs hebben op beide dagen keihard gewerkt. Zeer vakkundig en netjes werk hebben ze afgeleverd. Hele vriendelijke en nette monteurs. Wij zijn dik tevreden over het eind resultaat. Saman is voor ons daarom zeker een aanrader. Bedankt Saman Fam van den Berg

image description

In 2013 kocht ik hier voor het eerst zonnepanelen. Waar ik tevreden over ben. Onlangs een offerte opgevraagd voor een airco. Kreeg een aanbieding voor een Daikin Perfera 4.2 voor 3750?. Deze werd gepresenteerd met een verwarmingsvermogen van 6 KWH. Het gaat echter om piekvermogen, geen continuevermogen. Toch ook nog maar een tweede offerte opgevraagd. De andere leverancier adviseerde een groter model met een continu vermogen van 6KWH, de Perfera 5.0 en plaatsing op dak ipv gevel. En bood deze aan voor maar liefst 700? goedkoper. Ik vind dat ze een beetje doorslaan bij Saman. Blijkbaar kunnen ze het vragen maar ik vind het bizar.

image description

Slechte service. "Het feit dat er zoveel klanten slechte reviews geven firma Saman moet al genoeg zeggen". En er wat meedoen ho maar!!!! Mijn omvormer is kapot moet je vier weken wachten tot ze het komen maken. Wel maandelijks betalen bij woongoed en geen teruglevering krijgen. In maart ook geen teruglevering gehad dus toen al kapot wat ik niet wist. Dus twee maanden naar de klote. Zal maar hartje zomer zijn.

image description

Wat een waardeloos bedrijf! Verkopen willen ze wel. Maar als je een beroep doet op de gecontracteerde garantieregeling (extra panelen en vergoeden gederfde opbrengst) geven ze niet thuis. Reageren ook niet of pas heel laat na herinneringen van onze rechtsbijstand. We blijven hetzelfde ongefundeerde voorstel krijgen en komen geen stap verder. Wij stevenen op een rechtzaak af!!....wellicht kunnen we u, als lezer van deze review, hiervoor behoeden.

image description

Jammer dat niet minder dan 1 ster gegeven kan worden, man man, wat een ongelooflijk slechte service leveren jullie. Afspraken niet nakomen,niet terug bellen en al helemaal geen oplossingen bieden. Compenseren voor de tijd dat je wacht, meerdere malen bellen is jullie vreemd. De hele organisatie is een bende. Wat mij betreft min 5 sterren.

image description

De ervaring voor en nadat je getekend hebt is nogal verschillend. Er lijkt geen enkele interesse te zijn in klanttevredenheid. Werk wordt niet voorbereid, geen communicatie tussen werkploegen onderling en niet met kantoor. Zelfs als ze zaken beschadigen vinden ze het nog niet nodig om terug te bellen. De verkoper heeft al helemaal geen interesse meer in je na verkoop. Een keer sorry zeggen voor alles wat er misgaat zit er ook al niet in. Eigenlijk ben ik nog genereus met twee sterren?

image description

Wat ellendige service met betrekking tot afspraken voor een onderhoudsbeurt. Nadrukkelijk gevraagd om telefonisch contact op te nemen om onderling af te stemmen, ik ben niet altijd thuis namelijk. Niet gebeld maar wel een mail gehad met een datum. Nu een hele middag wachten op een monteur die niet komt. In de mail zat blijkbaar een bevestigingslink. Daar heb ik overheen gelezen maar het is gewoon ontzettend karig dat je geen telefonisch contact kan opnemen met de planning. Weer een middag naar de knoppen. En in de nieuwe mail staat weer een nieuwe datum die zonder overleg is gepland maar nu zit er weer geen bevestigingslink bij. Zorg er aub nu eens voor dat je als klant direct met de planning kan bellen.

image description

Hallo allemaal. Ik heb een cv installatie ongeveer 13 jaar en is door Saman geinstaleerd en al die tijd keurig onderhouden. Vriendelijke monteurs. Tevens heb ik zonnen panelen,ook geplaats en geleverd door Saman. Redelijke prijzen. Gr. W d G. Vlissingen

image description

Abonnement voor onderhoud aan CV ketel elke twee jaar, na 2,5 jaar staat er eindelijk een afspraak gepland. Al eerder gebeld en gevraagd of ze extra tijd kunnen plannen want de monteur had de vorige keer gevraagd of het niet handig was om een kraantje te laten plaatsen bij de CV zodat vullen makkelijker gaat. Kleine moeite voor de monteur maar moest even geregeld worden. Nu krijg ik de afspraak in de mail, geen tijd gereserveerd voor kraantje en er staat niet bij als je de afspraak wil bevestigen. Wederom gebeld, een en ander uitgelegd, ze gaan het wederom doorzetten naar de planning. 10 minuten later Saman belt over twee "alerts" in mijn Solaredge omvormer, vriendelijk uitgelegd dat ik mijn niet kan herinneren dat ik daarover gebeld had en dat ik een Omnik omvormer heb. Duidelijk is wel dat de dames aan de telefoon aardig zijn maar dat de administratie niet op orde is, en dat ze teveel werk hebben/aan nemen terwijl ze er geen personeel voor hebben. Maar mensen wel maandelijks laten betalen voor een servicecontract maar waar ze zich zelf niet aan houden..... Ik vraag me af wanneer ze nu voor mijn CV en kraantje zullen komen.

image description

Begin dit jaar zonnepanelen laten plaatsen. Het contact vooraf verliep wat stroef en de communicatie is niet top. Het installeren gingen echter goed en de mannen van Samen hebben heel netjes gewerkt. Nu wilde ik echter een offerte voor een ketel, hierbij graag eerst vooraf een adviesgesprek uiteraard. Dit gesprek kan pas over ruim 1,5 maand plaatsvinden. Dat is echt absurd, ik ga wel met de lokale installateur in zee!

image description

Al 8x om een offerte gevraagd in een half jaar nog steeds niks concreets. Ze nemen alleen maar de klanten aan waar zo makkelijk mogelijk aan te verdienen is "cherry-picking" Ze zijn niet meer klantgericht jammer hoor. Geen tijd voor fatsoenlijke offerte Wel voor reviews recht proberen te zetten.?

image description

Wat een zooitje daar bij Saman! Heel veel schade gemaakt, bij het plaatsen van de zonnepanelen! Stukken uit plafond en muren! Scheve kabel goten en niet passend gemaakt op plinten, krassen op de vloer. Rommel niet opruimen, en lege dozen enz op de zonnebank gegooit. Ene monteur zit in de auto, terwijl de andere op het dak zit. Afspraak om de boel op te lossen, komen ze niet opdagen! En staan te liegen, dat ze gebeld hebben en aan de deur gebeld hebben. Terwijl je ze ziet langs rijden. Zonder aan te bellen. Ik hoop dat ze als de gene langs komt na de volgende afspraak, alles fatsoenlijk opgelost word!

image description

Saman is geen communicatief sterk bedrijf. Tevens duurt het een eeuwigheid voordat er gehandeld word. Zal details besparen maar 1 ster is nog te veel. Ga niet met dit bedrijf in zee. Het ziet er naar uit dat ze heel groot zijn geworden maar vergeten zijn dat de organisatie mee moest groeien. Daarbij non-conformiteiten en garantie is SAMAN vreemd. Ondertussen wel opgelost bij mij maar dat neemt het wantrouwen niet weg. Daar is te veel voor gebeurt. Onbetrouwbaar bedrijf.

image description

Over het algemeen lijkt het een goede partij. Echter is administratief een behoorlijke bende. Komen ze de zonnepanelen leggen en nieuwe meterkast plaatsen, vergeten ze de tussenmeter en moeten we daarna nog een maand wachten op de omvormer. Zit de omvormer er tussen, zijn ze een verloop vergeten voor het internet. Wat betreft de facturatie, dat wat helemaal een drama. Offerte bouwen ze op per post inclusief BTW. Factuur ex BTW en weer met hele andere posten. Dat maakt het lastig te controleren. In het werk blijkt dat portrait kan, scheelt 360? met landscape. Maar dat vergeten ze door te rekenen. Hele puzzel, factuur al drie keer terug gestuurd. Nog steeds niet afgerond. Verder lijkt alles wel oké.

image description

Ja, ze hebben hier een nieuw hybride systeem geplaatst , zeer netjes alles gemonteerd en alles netjes opgeruimd.

image description

Er zijn bij ons negen oude panelen (2013) verwijderd en na dakrenovatie weer teruggeplaatst. Geen enkel bedrijf had voor deze klus belangstelling of had geen tijd. Dankzij SAMAN liggen ze weer terug op hun plaats en leveren ze weer volop stroom. Dat ging allemaal vlot en correct. Bovendien zijn nog zes nieuwe panelen erbij gekomen, die pal op het zuiden liggen en die nu zelfs meer energie opwekken dan de negen oude. Ook die aanleg is netjes en helemaal naar wens verlopen. We zijn dus meer dan tevreden!

image description

Ik heb in 2020 zonnepanelen laten installeren door Saman. Destijds was er nog geen internet aansluiting in het gebouwtje waar ze op het dak liggen. Nu pas geleden heeft een monteur van Saman ze aangesloten, zodat ik ze met de app kan monitoren. Normaal kost dat minimaal 150,00 euro, maar omdat ik destijds ook een warmtepomp, en pas geleden happy drops heb genomen kreeg ik een mooie korting!

image description

Prima werk geleverd. Aardig, deskundig personeel. Goede voorbereiding en nazorg

image description

Onze omvormer doet niks. Je staat eerst ik weet niet hoe lang in de wacht, en dan kunnen ze pas over 6 weken komen kijken. En dan nog maar de vraag of het opgelost wordt. Al met al 7 weken zonder de teruglevering van onze zonnepanelen.

image description

Saman groep vind het blijkbaar heel lastig om een belafspraak (voor een warmtepomp) na te komen , afspraak is 2 x verzet en dan ook nog telkens 4 weken verder...en een dag voor de laatst geplande afspraak wordt er weer afgebeld . Geen zeeuwse service in ieder geval.

image description

Ik had gebeld voor een storing aan mijn huur ketel. Maar het was erg druk vanwege de hoge energieprijzen....?!?!? Dus ik heb een email gestuurd en tot op heden (4 dagen verder) nog geen reactie mogen ontvangen.

image description

Let op als u een garantie claim doet bij Samen. Volgen Samen moet je arbeidsloon betalen als iets onder garantie gerepareerd wordt! Let goed op wat er in uw offerte staat en precies wat Samen opneemt in de koopovereenkomst. Communicatief is Samen niet sterk en een reparatie laten verrichten duurt ook lang. Klantenservice is ook telefonisch moeilijk bereikbaar.

image description

Door Jaime en Bart onze grondairco geïnstalleerd. Was een zware bevalling maar de mannen hebben het super opgelost. Kan niet meer tevreden zijn over hun vakmanschap! Nogmaals bedankt. De airco werkt fantastisch.

image description

Helaas aan Saman verbonden, door de huurketel via Delta energie. Saman is geen communicatief sterk bedrijf. Tevens duurt het een eeuwigheid voordat er gehandeld word op mankement aan de cv installatie. 6 januari is er een melding gemaakt na een mankement, paar dagen later was er ineens iemand (dit zonder enig telefoontje gelukkig was er wel iemand thuis). Toen dacht ik nog zo top dit is goed bedrijf snelle behandeling. Deze man was al gauw weer vertrokken, want er moest van alles besteld worden (komt mij bekend voor). Nu zijn we bijna 3 maanden verder en het is nog niet gerepareerd. Nu wil ik best begrijpen met corona en de ellende in Oekraïne dat alles wat vertraging heeft. Maar als ik andere cv-monteurs spreek, valt dat allemaal wel mee. Uiteindelijk heb je een vrije dag genomen want ze zouden eindelijk komen. Krijg je 10 minuten voor de afspraak een mail dat ze niet komen door ziekte. Ik vraag mij af waar prioriteiten liggen, volgens mij zijn er ook storingsmonteurs. Hieruit kan ik alleen maar opmaken dat ze veel te snel willen doorgroeien, prioriteiten op ander vakgebied leggen en als je het werk niet aan kan neem dan niet te veel werk aan! - communicatie is slecht - klantgerichtheid is laag - zin in hun werk, leek het niet op Als je een onderhoudscontract aan ga met een bedrijf, zorg dan voor de mensen er voor. Doe het anders gewoon niet!

image description

Wijnand Vijfvinkel, Lucas en Matheus hebben vandaag werkelijk waar in een ochtend binnen 4 uur perfect uitgevoerd 16 zonnepanelen geplaatst. Wat een vriendelijke vakmensen, aanpakkers en professionals zijn dit. Ik kan ze van harte aanbevelen want ze leveren top kwaliteit. Ik geef ze een 10.

image description

Na goede ervaringen in het verleden weer een offerte aangevraagd bij Saman. Helaas zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst!! Ik wacht al 4 weken op een reactie van een verkoper, heb gebeld en gemaild. U wordt morgen teruggebeld. U krijgt vrijdag een nieuwe offerte. Intussen weer paar weken verder en nog steeds geen reactie. Tijd voor een offerte bij een bedrijf dat wel de moeite neemt om serieus met klanten om te gaan

image description

De nieuwe c.v ketel is netjes geinstaleerd en werkt goed , maar helaas heb ik weken moeten zeuren voordat er een verkeerd aangesloten condens afvoer gemaakt werd , zodat ik eerst met een natte vloer zat , na een week kwam er iemand kijken die zei dat ik er maar een emmer onder moest zetten , en dat het verholpen moest worden , na nog tig keer bellen weer 2 weken verder is het eindelijk netjes afgehandeld ... maar ik heb me niet echt serieus genomen gevoeld ..

image description

lekkend dak, pannen stuk en vogelwering die niet werkt en vervolgens doen ze er niets meer mee

image description

Goed echter naar uw warmtepomp gekeken komt enerzijds goed over maar anderzijds begrijp ik nog steeds niet helemaal dat uw medewerkers mij adviseerden het niet te doen. Daarnaast nog een vraag over de buitenunit. Wij hebben ook door uw bedrijf op de slaapverdieping airco laten plaatsen met ook een buitenunit. Zou deze voor allebei aangesloten kunnen worden en scheelt dat dan in de kosten. Ik hoor dat graag. Mvg P.Maan

image description

Via familie bij Saman terecht gekomen, bleek al lastig te zijn om afspraak regio Rotterdam te realiseren want dat was eigenlijk net buiten het werkgebied. Hierbij te woord gestaan door dhr. P., die uiteindelijk zelf is langs gekomen. Redelijk snel offerte (binnen 2 dagen) ontvangen en akkoord gegeven. Daarna werd de ervaring minder door (te) lange levertijd van 5 maanden. Op de dag van montage zouden monteurs er tussen 07.30 en 08.00 uur zijn, 09.15 waren monteurs er nog niet. Monteurs zijn uiteindelijk rond 09.45 uur begonnen en hebben prima werk geleverd. Waren door goede voorbereidingen onzerzijds binnen 4 uur klaar, terwijl montagekosten voor 8 uur arbeid extreem hoog waren (achteraf bezien). Dit kenbaar gemaakt, niet helemaal naar wens opgelost. Dan de administratieve afhandeling: Ik zou de factuur ontvangen, voorzien van instructie voor teruggave BTW. Tevens zou ik binnen een dag een link krijgen om de panelen via de app te raadplegen. Uiteindelijk kreeg ik alleen de factuur en heb ik diverse mails moeten sturen, welke niet werden beantwoord. Na telefonisch contact kreeg ik dan toch de instructie omtrent de BTW teruggave, zonder begeleidend schrijven van de persoon die ik aan de lijn had. Pas een week later ontving ik de gegevens waarmee ik de status van de panelen kon checken (hier twee keer over gebeld!). Tevens ontving ik nog een offerte die totaal niet voor mij was bestemd, met bedragen en persoonsgegevens. Kortom: Samen neemt teveel aan, komt personeel tekort en is niet accuraat aftersales. Offertes maken gaat daarentegen een stuk sneller, maar als de klant eenmaal binnen is valt die snelheid niet meer te ontdekken. Kortom: Snel de offerte, daarna lange wachttijd, slechte communicatie, monteurs die te laat zijn, zelf overal achteraan moeten, niet meedenken in tegemoetkoming voor de kosten die wij hebben gemaakt om monteurs zo soepel mogelijk hun werk te laten doen. Die monteurs daarentegen hebben dan de tweede ster verdiend voor de baas.

image description

Ben pas bij de saman groep en ben nu al 100% tevreden hoe alles loopt had een klein probleem met het elektriciteit de storingsdienst was snel ter plaatsen en had het redelijk snel gevonden . Er was nog een klein probleempje maar ook die hebben ze netjes verholpen . Dus ben zeer tevreden ??

image description

Saman gaf aan de panelen op vrijdag te leveren, echter er kwam niets. Maandag heb ik gebeld en bleek dat het contactpersoon vrij was, niemand anders kon mij helpen ???!! Ik zou dinsdag teruggebeld worden. Weer niets. Werd dinsdag middag gebeld door een transport bedrijf, niet door Saman zelf, het zou woensdag geleverd worden. Woensdag weer niets. Uiteindelijk donderdags geleverd, echter zonder enige vorm van communicatie van Saman. Oh ja kan je eindelijk beginnen, na 3 dagen voor niets vrij te hebben genomen, zijn ze de rubbers die tussen de beugels en de pannen moeten vergeten. Als je de door hun gevraagde beoordeling negatief invult, staat er ? oeps er is al beoordeeld? , wat niet zo is