Zonnepanelen installateur Solease
Jaarbeursplein 22, 3521 AP Utrecht, NederlandSolease verhuurt zonnepanelen aan particulieren. Hiermee voorzie je je eigen huis van groene energie zonder investering, gedoe of risico.
Solease
Solease is gespecialiseerd in het zorgeloos verhuren van zonnepanelen. Je betaalt een vast bedrag per maand en bent meteen voordeliger uit. Dus geen lange terugverdientijden meer. Test het gerust een paar jaar uit, daarna kun je alsnog kiezen voor het gemak en de zekerheid van huren of de zonnepanelen tegen gereduceerde prijs overnemen.
In beide gevallen ben je in ieder geval niet langer de kolencentrale van een grote leverancier aan het afbetalen, maar je eigen zonne-systeem.
Waarom wij zonnepanelen verhuren? Simpel. Wij willen de wereld beter achterlaten voor onze kinderen dan we hem kregen. Schoner vooral. Dat doen wij door schone, duurzame zonne-energie voor iedereen toegankelijk te maken. Als eerste in Nederland (in 2011) zijn we gestart met het verhuren van zonnepanelen en onze droom is om alle geschikte daken vol te krijgen. Alleen zo kunnen we de klimaatverandering tegengaan en de energietransitie versnellen.
41 beoordelingen over Solease van Google My Business
Vanaf de montage tot heden, nu vijf jaar, functioneren de zonnepanelen tot volle tevredenheid. Ons huis staat precies goed. 's morgens vóór en tot laat achter. De tijd dat de zon op de zijkant staat geeft ook in de winter weinig verlies.
1 ster is nog teveel voor dit bedrijf. Pas op! Lease geen panelen hier. Je zit vast aan een wurg contract wat je uiteindelijk duizenden euro?s kost. En als je een klacht hebt kom je op het negeer lijstje te staan. Ze bellen tegen belofte in niet terug, ze mailen niet terug, ze reageren op geen enkele manier op klachten, behalve dan via een advocaat. Onbeschoftere manier van communicatie is er niet!!! Tegen een véél te hoge prijs hebben we ons uitgekocht. Beste solease, klantvriendelijkheid begint bij contact. Óók als er klachten zijn? Nee, juíst als er klachten zijn.
Zelf heb ik pv cellen van Solease. Maar het doorsturen van nieuwe klanten ben ik mee gestopt. Solease komt afspraken niet na. Mensen moeten meer dan een jaar wachten. Offerte ontbinden en dan binnen veertien dagen liggen de pv cellen van collega concurrent er op. Super slecht.
Om een lang verhaal kort te maken, na 1 jaar kwamen ze er achter dat ze niet konden leveren bij mij. Offerte ontbonden en nu heb ik binnen 2 weken nieuwe panelen op mijn dak liggen bij een andere aanbieder van zonnesystemen. Solease doet niet wat het beloofd, communicatie is ver beneden peil. Zijn vriendelijk totdat offerte getekend is daarna laten ze niets meer van zich horen.
Wij hebben sinds iets meer dan een jaar een systeem met 12 panelen. Deze staan in oost/west opstelling o.a. op een plat dak in een stormvaste constructie. Dit werkt prima, bij een flinke storm in de winter, waar bij anderen delen van het dak waren weggewaaid, bleven de panelen rotsvast staan. Er zijn wat materiaal problemen geweest (o.a. omvormer die stuk ging), maar die werden netjes opgelost. Mede door deze installatie is ons huis nu aardgasvrij zonder dat we meer stroom zijn gaan verbruiken.. Update: Het systeem ligt er nu 5 jaar zonder problemen. Dankzij de zonnepanelen van Solease hebben we nauwelijks last van stijgende tarieven en omdat we geen gas meer verbruiken is de energierekening erg laag. Er zijn jaren geweest waar we niks betaalden of maar een tientje per maand. Dat maakt het leasen van zonnepanelen erg aantrekkelijk!
Slecht werknemer. Kreeg een offerte die helemaal niet klopt. Punten aangegeven. Werknemer beweerd beter te weten terwijl wij wij 100% weten dat wat zei zegt niet klopt. Liegt over gebruikte foto dat het 3 weken oud is terwijl we weten dat bijvoorbeeld boom die staat al 1 jaar er niet meer staat. Foto is duidlijk van een winter aan de bladeren van de heg te zien. We zijn nu hartje zomer.
In april 2022 zonnepanelen besteld. Ruim een jaar lang gewacht op installatie na eindeloos bellen en mailen. Installatie een aantal keren geannuleerd en opgeschoven. Uiteindelijk installatie plaatsgevonden in mei 2023. Achteraf bleken onkundige opdrachtnemers de installatie te hebben gedaan. Niets functioneerde en de installatie en bekabeling zagen er niet uit en er waren allerlei manco's. Na interventie van technici werken de panelen weliswaar, maar alsnog talloze manco's aan de installatie. Tot op heden geen indicatie voor een oplossing ondanks dat we hierop blijven aandringen, we willen dit namelijk ook goed opgelost zien en geven Solease nog steeds de kans. Hopelijk kunnen we dit spoedig afronden.
April 2022 een offerte gerekend. 3x afgezegd door Solease. Allemaal moeilijke verhalen. Nieuwe offerte gekregen en laten we maar met de deur in huis vallen, staat in hun mailtje, het is allemaal duurder geworden. En wel bijna 4000 euro.. Na een telefoontje of we ergens midden in kunnen uitkomen, krijg ik wel 537,75 euro exclusief btw korting. Ben niet meer heel netjes geweest. Heb niet meer gereageerd, voor mij is dit een bedrijf die helaas woorden heeft, maar geen daden. De panelen liggen inmiddels via een ander bedrijf. Snel, netjes, beter en goedkoper. @Solease, het kan echt, geloof me?
In juni 2022 heb ik akkoord gegeven op een offerte voor het leveren en plaatsen van zonnepanelen, met afgegeven levertijd van 24 weken. Begin januari 2023 te horen gekregen dat de panelen niet meer leverbaar zijn (al maanden niet) en ik een aangepaste offerte kon krijgen met andere (duurdere) panelen. Akkoord op gegeven, waarbij de belofte werd gedaan dat ik inmiddels vooraan in de wachtrij stond en dat ik snel zou horen wanneer ze geplaatst zouden worden. Inmiddels zijn we weer bijna 5 maanden verder, en worden de vele mailtjes en belletjes steevast beantwoordt met: we zijn druk bezig om het te regelen, maar kunnen helaas nog geen datum geven. Zojuist het excuus te horen gekregen dat het moeilijk is om installateurs in mijn regio (centraal Overijssel) te vinden, en dat er daarom nog steeds geen datum afgegeven kan worden. Kortom, klanten worden zonder pardon in de steek gelaten als het niet goedkoop kan worden opgelost. Het is een schande!
Zelfs 1 ster is te veel. Ik heb meer dan een jaar geleden de offerte getekend. In al die tijd heb ik niks van het bedrijf vernomen, met uitzondering van wat generieke mails dat het langer zou duren. Na een jaar heb ik eindelijk een installatiedatum gekregen. Op de dag van installatie is er niemand komen opdagen. Ik heb met de installatiepartner van SoLease moeten bellen en diegene gaf aan dat het een chaos was met planning. Ik zou binnen 7 werkdagen een nieuwe installatiedatum krijgen. SoLease heeft wederom niks van zich laten horen. Vervolgens zou ik op een vrijdag meer informatie krijgen, maar twee weken later nog niks vernomen van hen, ondanks meerdere mails en telefoontjes. Nou heb ik vandaag een mail gehad waarbij ze aangeven dat de offerte aangepast moet worden omdat ze nieuwe type zonnepanelen gaan gebruiken. Er klopt hier niks van, want ik had al een mail ontvangen van SoLease dat mijn zonnepanelen besteld waren en ik had nota bene al een installatiedatum. Werkelijk waardeloos. Ik heb mijn advocaat op de hoogte gebracht van dit hele dossier en zal hier als het echt moet verdere stappen tegen ondernemen. Hopelijk komen ze snel met een oplossing.
Na 1 jaar heeft is het solease nog steeds niet gelukt om zonnepanelen te plaatsen. Uiteindelijk is het gelukt (1 week nadat ik via de mail gevraagd had om mijn offerte te annuleren maar gebeld, toen was binnen 2 uur de bevestiging gekomen) om mijn offerte te laten annuleren en mijn dossier te laten sluiten. Dit gaat sneller dan zonnepanelen plaatsen. Solease belooft veel maar doet weinig.
Alles kan beter. Solease heeft SolarNRG de installatie laten doen. Eerst waren ze mijn offerte kwijt. Die heeft Solease meerdere malen moeten sturen naar SolarNRG. Na schouw op locatie bleek mijn huis geschikt voor panelen. Tijdens installatie kwamen ze er achter dat mijn huis niet geschikt is voor panelen. Ze hebben wel alles opgehangen en meerdere gaten in mijn nieuwe bitumen dak en Muren gehakt. Ze zijn zelf het plafond door gekomen de woonkamer in. En nog zeggen ook dat ik zelf verantwoordelijk ben of mij dak wel of niet geschikt is. Waarom komen ze dan een schouw doen? Nu afwachten tot ze de stukadoor, schilder sturen en het dak doorvoer verwijderen. Ik mag dan geen panelen hebben nu. Maar ik ben wel een klant en mag hopen ze mijn huis netjes achter zullen laten. Dat is het minste wat ik kan verwachten. Ik zal de review update nadat de schade is afgehandeld. UPDATE 19-05-2023: Ik werd gebeld met de vraag om een bedrag te noemen voor de gemaakte schade. Ik noemde een bedrag maar dat was te hoog. 250 euro was maximaal wat ze konden doen..... Daar kan ik de schade niet voor laten repareren natuurlijk. Volgende stap word radar bellen of een artikel in de krant laten plaatsen.
Ook ik heb vorig jaar april akkoord gegeven op een offerte. Uiteindelijk werd er deze maand gebeld voor een installatiedatum. 22 april zou er geïnstalleerd worden. 18 april zou er een schouw plaatsvinden. Voor de schouw kwam niemand opdagen. Toen er op 19 april gebeld werd om de installatie naar 21 april te verplaatsen werd er aangegeven dat er geen schouw nodig was. Vandaag 21 april stonden de installateurs netjes om 9:00 uur voor de deur. Er waren echter geen zonnepanelen. Navraag leerde dat deze om 13:00 uur geleverd zouden worden. De installateurs hebben tot ruim 14:00 uur gewacht maar zijn uiteindelijk huiswaarts gekeerd. Een verspilde dag voor hen en voor mij. Ik heb begrip voor de hectiek in de markt maar ik ben zeer teleurgesteld in de manier waarop Solease met haar klanten omgaat.
Ik raad het ten zeerste af om met dit bedrijf in zee te gaan. In februari 2022 hebben wij een offerte ondertekend met de belofte dat de panelen binnen 2-3 maanden geïnstalleerd zouden worden. (Het moment van het schrijven van deze review is 9 januari 2023). Na meerdere mails gestuurd te hebben en meerdere malen te hebben gebeld eindelijk in september 2022 een installatiedatum gekregen, 9 november 2022 zouden de zonnepanelen eindelijk geïnstalleerd worden. Begin november hebben wij zelf nog de installateur gebeld om het een en ander door te nemen, in dit telefoongesprek werd vrolijk de mededeling gedaan dan installeren op 9 november niet kan omdat er geen bevestigingsmateriaal zou zijn. Als wij zelf niet gebeld zouden hebben zouden we dus de hele dag thuis hebben zitten wachten op een monteur die nooit zou komen opdagen. Op 14 november stuurt solease wel een factuur naar ons toe met de mededeling dat de zonnepanelen gemonteerd zijn! Iedere keer als je solease belt en je 2 drukt in het keuzemenu (?toets 2 voor als je al klant bent?) krijg je een bandje te horen dat ze je niet te woord kunnen staan en dat je maar een mailtje moet sturen. Bel je hetzelfde nummer nog een keer en 1 toetst in het keuzemenu (?toets 1 als je nog geen klant bent maar wel een offerte wilt?) krijg je wel direct iemand te spreken. Ze willen dus wel graag nieuwe klanten terwijl ze bestaande klanten geen zonnepanelen kunnen leveren. Solease heeft de prioriteiten niet helemaal op orde. Iedere keer, mocht je al iemand aan de lijn krijgen, krijg je een ander verhaal te horen waarom er nog geen zonnepanelen zijn. Wij snappen best dat het druk is en dat er veel vraag is naar zonnepanelen maar een jaar wachttijd en niet kunnen zeggen wanneer de panelen wel komen is schandalig, des te meer aangezien solease geen enkele moeite doet om de klant op de hoogte te houden. Wil je zonnepanelen, zoek alsjeblieft verder en ga niet in zee met solease. (Zie ook meerdere recente reviews over solease)
Op 19 april de offerte ontvangen voor zonnepanelen. We krijgen met regelmaat mailtjes dat het allemaal langer duurt. Wij hebben nog wel wat geduld, maar dat wordt nu wel aardig op de proef gesteld. Ik ga er nog steeds vanuit dat de panelen worden geplaatst en dat deze tegen de toen geldende prijs worden geleverd met de techniek van nu (dus panelen die meer rendement leveren). Wij zijn er immers al een volle zomer qua terugverdientijd bij ingeschoten. Ik hoop nu toch echt snel van Solease een installatie datum door te krijgen.
We zijn inmiddels al sinds mei op onze panelen aan het wachten. In oktober had het hele installatie team corona en toen ik belde bleek iemand van het dak gevallen. Nu afgelopen december kwam er gewoon niemand opdagen en bleek de samenwerking met svea solar gestopt te zijn, tot de dag vandaag nog niks gehoord van Solease. Gaat dit bedrijf failliet? Of willen ze van klanten afkomen die een offerte hadden voor de prijsstijgingen? Ik zou enige uitleg wel prettig vinden, het vertrouwen is in ieder geval weg.
In april al zonnepanelen besteld. Uiteraard zijn lange levertijden en monteurstekorten aan de orde van de dag. Maar tot op de dag van vandaag lijkt het onmogelijk om een installatiedatum te krijgen. Bellen, mailen, geen antwoord of iets waar we concreet mee kunnen. We investeren een fors bedrag maar tot nu toe geen concrete actie vanuit Solease of een installatiedatum. Solease lijkt niet actief mee te willen denken ondanks een getekende offerte van duizenden euro's.. Geen communicatie over de voortgang of actief meedenken in een oplossing, overal zelf achteraan bellen en je komt niet verder dan de klantenservice.
Heel erge slechte ervaring met dit bedrijf. Ik raad niemand aan om met dit bedrijf in zee te gaan. ?in April 2022 vertelden ze aan de telefoon dat het maximaal 3 maanden zou duren tot ik mijn zonnepanelen zou krijgen. Hierdoor besloot ik hun offerte te tekenen. 3 maanden verder en geen contact of wat dan ook besloot ik ze te bellen en te e-mailen. Ze vertelden dat er een foutje was en dat het iets langer zou duren. Niet erg ik kan dit begrijpen (ik werk zelf in de energie sector) maar gaf wel aan dat het fijn zou zijn om ons beter te informeren wanneer het langer zou duren. Na nog 1 maand gewacht te hebben en weer geen contact vanuit Solease besloot ik ze weer te bellen. Ze gaven opeens aan dat het pas in oktober/November mogelijk zou zijn om de zonnepanelen te installeren.. De beloofde 3 maanden waren opeens 7 a 8 maanden geworden. Hierdoor heb ik de offerte ontbonden en ben ik met een ander bedrijf in zee gegaan. ?Het annuleren van de offerte ging ook niet soepel maar ze bevestigden dit per email uiteindelijk. ?Nu is het November, ik heb al zonnepanelen via een ander bedrijf en ben ik op vakantie krijg ik mailtjes van Solease dat de zonnepanelen zijn geïnstalleerd en dat ik mijn factuur mag betalen. Solease heeft niks voor mij gedaan behalve dat het me tijd heeft gekost en nu willen ze dat ik betaal voor zonnepanelen die zij niet op mijn dak hebben gelegd.. Conclusie erg slechte service en ook hebben ze hun zaken niet op orde. Maak niet de fout die ik heb gemaakt. Als ik ze 0 sterren kon geven had ik dat gedaan.
Ze hebben een nieuwe meterkast geplaatst vanwege de zonnepanelen die nooit zijn aangesloten. Echter pas op ze sluiten het zo aan dat het tegen al richt lijnen in is. Daarnaast meterkast deur vernield, kan een nieuwe groepenkast plaatsen etc. Een ster voor dit bedrijf is echt teveel. Wil je een foto van de meterkast geen probleem. Ze hebben het over communicatie maar ze communiceren niet. Email krijg je een ontvangst bevestiging en omdat ze nattigheid voelen zeggen ze we weten niet wat je bedoelt we hebben geen e-mail ontvangen. En die contracten die men probeert af te sluiten mensen tel het na want ze laten je hoge rente betalen voor 20 jaar. Gewoon te gek voor woorden. Grote mond en ze negeren je al klant compleet. Ik heb de meterkast vandaag toegevoegd aan mijn rechtsbijstandsverzekering
Eén ster is nog te veel voor dit 'bedrijf'. Sinds 1 april bezig met het krijgen van zonnepanelen, nota bene via Vattenfall. Die mag zich ook weleens achter de oren krabben waar ze mensen heen verwijzen. Het duurde 6 weken voor ze kwamen schouwen, toen 2 weken voor we de aangepaste offerte kregen, vanaf dat moment werd steeds gezegd 8-12 weken tot installatie. Mits wij met Stedin de driefasen-aansluiting geregeld kregen en een electricien de meterkast lieten ombouwen. Dat is allemaal door ons geregeld. Nu komt puntje bij paaltje en blijken de panelen nooit besteld en geeft men aan eind november te kunnen komen, mits het weer het toe laat. Wij hebben aangegeven het daar niet mee eens te zijn, waarna er werd gezegd 'dat we dan maar een andere partij moeten zoeken, want iedereen heeft deze problemen'. Dat is gelukt, dus we hebben bij Solease aangegeven de overeenkomst te willen annuleren, met als reden het niet nakomen van afspraken (zowel de panelen niet bestellen als de véél langere doorlooptijd). Nu komen ze met annuleringskosten en schouwkosten op de proppen. Wát een tent. Vermijd ze waar je kan. Er zijn véél professionelere en vriendelijkere bedrijven te vinden.
Als je na meermaals contact (met tevredenheid) de offerte accepteert krijg je binnen 1 week een email dat ze niet meer kunnen leveren. Je krijgt wel een nieuwe offerte, maar dan ?1000 duurder. En als je niet binnen 7 dagen reageert dan verlies je jou plek in de rij van installatie. Die overigens al 6 maanden lang is. Maar dat is overal zo. Solease reageert niet op meerdere e-mails. Inmiddels reactie gehad. Er is een kleine korting aangeboden voor het ongemak. Nog steeds niet blij met de situatie, maar in een overspannen zonnepanelen markt krijgt Solease voordeel van de twijfel. We wachten de schouw en installatie af. Als deze naar behoren is pas ik de review aan.
Als je na meermaals contact (met tevredenheid) de offerte accepteert krijg je binnen 1 week een email dat ze niet meer kunnen leveren. Je krijgt wel een nieuwe offerte, maar dan ?1000 duurder. En als je niet binnen 7 dagen reageert dan verlies je jou plek in de rij van installatie. Die overigens al 6 maanden lang is. Maar dat is overal zo. Solease reageert niet op meerdere e-mails.
Hallo, Ik ben vanaf 2017 klant geworden en dat ging heel goed...tot je iets krijgt. Je moet weken wachten tot er iets gebeurt. Weer afhankelijk van derde partijen. Zeggen dat de installateur het druk hebben. We hebben het allemaal druk. . Dit mag voor mij geen excuus zijn om dan weken te wachten. De eerste keer een optimizer vervangen van 15 minuten werk. Zijn ze 4 keer voor terug gekomen. Nu doet de omvormer het niet...wacht nu vanaf begin juli.. Op dit vlak geef ik ze 1 ster! Update....2 dagen verder...weer geen reactie!!!!
Baggerorganisatie! Hoogstwaarschijnlijk onderbezetting, reageren op mails doen ze niet. Heb ondertussen onze aanvraag elders lopen, waarbij we wel direct een vertrouwd gevoel hebben. Als het direct zo begint, dan kan je beter direct distantiëren van zo'n organisatie, wie weet weet voor bagger er uit was gekomen als we met hen in zee waren gegaan.
Ik heb een slechte ervaring gehad met Solease en zou iedereen afraden om bij Solease zonnepanelen te bestellen en te laten plaatsen. Ik heb halverwege april een offerte voor het plaatsen van Solease ontvangen en geaccepteerd. Solease gaf toen aan dat binnen 2 weken iemand zou langskomen om mijn dak te inspecteren en dat de zonnepanelen binnen 10 weken geïnstalleerd zouden worden. Sindsdien heb ik meerdere malen contact opgenomen met Solease om te vragen wat de stand van zaken is, maar daar konden ze geen antwoord op geven. Solease heeft de installatiewerkzaamheden uitbesteed aan Svea Solar, waardoor ze geen zicht hebben op de actuele agenda. Inmiddels zijn er bijna drie maanden verstreken en is er nog geen contact met mij opgenomen voor het inspecteren van mijn dak, laat staan de installatie van de zonnepanelen. In het algemeen geldt dat Solease niet pro-actief communiceert en het aan de klant is om keer-op-keer na te gaan wat de stand van zaken is. Gisteren begreep ik van de klantenservice van Solease dat de installatietermijn inmiddels ruim 20 weken bedraagt. Zojuist heb ik de overeenkomst opgezegd om met een andere aanbieder van zonnepanelen verder te gaan.
Ik heb een slechte ervaring gehad met Solease en zou iedereen afraden om bij Solease zonnepanelen te bestellen en te laten plaatsen. Ik heb halverwege april een offerte voor het plaatsen van Solease ontvangen en geaccepteerd. Solease gaf toen aan dat binnen 2 weken iemand zou langskomen om mijn dak te inspecteren en dat de zonnepanelen binnen 10 weken geïnstalleerd zouden worden. Sindsdien heb ik meerdere malen contact opgenomen met Solease om te vragen wat de stand van zaken is, maar daar konden ze geen antwoord op geven. Solease heeft de installatiewerkzaamheden uitbesteed aan Svea Solar, waardoor ze geen zicht hebben op de actuele agenda. Inmiddels zijn er bijna drie maanden verstreken en is er nog geen contact met mij opgenomen voor het inspecteren van mijn dak, laat staan de installatie van de zonnepanelen. In het algemeen geldt dat Solease niet pro-actief communiceert en het aan de klant is om keer-op-keer na te gaan wat de stand van zaken is. Gisteren begreep ik van de klantenservice van Solease dat de installatietermijn inmiddels ruim 20 weken bedraagt. Zojuist heb ik de overeenkomst opgezegd om met een andere aanbieder van zonnepanelen verder te gaan.
NIET DOEN!! JAMMER DAT JE GEEN 0 STERREN KAN GEVEN. Kijk gewoon verder naar een ander partij! Begin april zonnepanelen geplaatst maar aansluiten is niet gelukt.. electricien loopt weg moet een andere voor komen. Nou kan gebeuren nieuwe afspraak gemaakt 2 weken erna komt een electricien lost het op. Ik checken volgende dag groen lampje knipperd. Vervolgens wachten op een link om een account te kunnen maken voor mysolaredge. Log ik in zie ik dat de zonnepanelen niets opwekken. Ik dus gelijk bellen en er wordt verteld dar er gelijk contact word opgenomen met ze. Ik weer een weekje wachten nog niets gehoord... bel ik ze 23-5 en nog niets en ze moeten nog bellen naar de 2e partij die het uitvoerd. Nogmaals: dat 3de 4de partij een fout maakt boeit mij niet! Ik heb een contract met jullie en een afspraak met jullie! Jullie horen het te regelen voor mij. Ik heb tot nu met 3 verschillende mensen/bedrijven moeten bellen en nog een niet werkend installatie. Het kan fout gaan het kan langer duren begrijp ik. Maar het boeit jullie niet 1 x gebeld en dan maar laten gaan.. waarom moet ik nog 3 x bellen tot dat solease actie gaat ondernemen? Nu moet ik voor de 3 de x vrij nemen om meneertjes binnen te laten. Al 1.5 maand had ik energie kunnen opwekken. Vraag ik om een compensatie word er nog doodleuk verteld dat ze niet aan compenseren doen. Je besteld bij solease: - gaat naar een ander bedrijf - bedrijf huurt weer andere mannen in om de panelen te plaatsen - komt iemand anders voor electra. Blijkt normaal te zijn. Prima maar werk dan met te vertrouwen bedrijven.
Het mag duidelijk zijn dat deze partij in deze tijden van veel vraag en topdrukte kiest voor de snelst mogelijke afhandeling - of afwimpeling - van potentiële klanten. Na een aanvraag voor een offerte kreeg ik zonder enig contact een mail met de mededeling dat er onvoldoende panelen (minder dan 6) op mijn dak kunnen worden geplaatst. Terwijl als ze gewoon langs waren gekomen of op zijn minst meer info hadden opgevraagd dan hadden ze vanzelf gehoord en/of gezien dat er genoeg ruimte is voor minimaal 8 panelen. Iets wat hun concurrenten inmiddels ook bevestigd hebben. Deze review zal waarschijnlijk weinig indruk maken nu de klanten in de rij staan, maar wilde het toch even kwijt voor wie ook aan het orienteren is.
Ik vraag digitaal om een offerte, krijg een mail met prettig u gesproken te hebben en hier is de offerte. We hebben elkaar nooit gesproken en de offerte sluit totaal niet aan op de vraag! Zoals je zal begrijpen zoek ik nog wel even verder naar een betrouwbaar bedrijf.
Aangeschaft bij Solease. Alles tot in de perfectie geregeld, prijs is OK (gekocht), afspraken zijn OK. Geplaatste panelen (10 stuks) zijn erg goed, het is de laatste techniek. Alles is vlot en vakkundig geplaatst. Voor ons een zeer prettige ervaring. Ook de eerste contacten voor de order geplaatst is waren persoonlijk en erg prettig. BTW teruggave is ook kosteloos door hun geregeld. Achteraf betalen geeft ook weer extra vertrouwen. Wij zijn al flink aan het terugverdienen, p.s. binnen een paar weken geplaatst, dat was ook erg prettig.
Solease blijkt te werken met een partner SolarNRG. Deze partij zet monteurs/bedrijven uit heel Nederland in. Vanwege de mooie woorden over service en nazorg deze partij gekozen. Vriendelijk personeel maar er gebeurt niets qua actie. Wacht al meer dan 4 weken op een afspraak voor een loshangend paneel. Eerst moesten we maanden wachten voor plaatsing, op de dag zelf werd afgebeld, nu is er iets mis en geeft niemand thuis. Ik word hier erg verdrietig en boos van.
Er zijn door ervaren vakmensen 8 zonnepanelen op ons dak geplaatst. Zowel binnen als buiten is goed werk afgeleverd. Alles keurig geregeld, netjes gewerkt en duidelijke uitleg.
Kortgeleden 10 panelen laten installeren. Keurige vaklieden hebben in no-time de klus geklaard, de rommel opgeruimd en het werk opgeleverd. De buren kwamen na afloopkijken en ik heb de naam van Solease gelijk aan hen doorgegeven. Dus wie weet Solease....!
Heldere uitleg, vriendelijk personeel. Installatie volgens afspraak en netjes gewerkt. Helaas na een verhuizing wordt het allemaal wat ingewikkelder en kan er opeens een stuk minder of allen tegen hele hoge kosten. Nog steeds vriendelijke klantenservice en goed bereikbaar maar het huren heeft toch meer haken en ogen dan vooraf werd geschetst. Terwijl ik hier wel specifiek naar heb gevraagd toen. Ik zou nu liever zelf kopen dan huren als ik dit eerder geweten had.
we hadden al panelen liggen die onvoldoende opbrengst hadden voor totale energie wat we door de zaak verbruiken. We hebben toen gekozen voor panelen via Solease te nemen omdat we goede reacties kregen, mede doordat leaseprijs van voorschot kon worden getrokken zouden we geen extra onkosten hebben. Ploeg die hier kwam werken waren deskundig, vriendelijk en ruimde alles goed op, we hadden er geen omkijken naar. We hebben geen spijt van onze keuze van Solease en krijgen op einde van het jaar nog een aardig bedrag terug van Energieleverancier
over de leveringen en afspraken van dit bedrijf kan ik niets zeggen immers hier heb ik geen ervaring mee wel kan ik vertellen dat deze mensen bij mijn buren een pv set hebben geplaatst waarbij de gebruikte omvormer een wifi signaal uitzendt dat behoorlijk krachtig is diversen metingen van specialisten geven aan dat dit signaal boven de wettelijke norm zit en hierdoor mijn wifi behoorlijk in de weg zit. Hiervoor een aantal malen contact gehad met deze fa waarbij zij wel begrip tonen en beloven dit uit te zoeken helaas om antwoord moet je vragen en dat is dan nog zo dat zij niet van plan zijn hier iets aan te doen. Kennelijk heeft deze fa geen interesse in het oplossen van klachten over hun geleverde producten. Als zij ook zo omgaan met storingen en of defecten dan vallen zij in de categorie onbetrouwbaar. Jammer maar ik zou niet snel zaken met hun doen.

Vanaf het 1ste contactmoment tot de laatste controle zeer goed contact gehad met Solease. Ze hebben mij op de juiste wijze van advies voorzien. De installateurs hebben al mijn wensen uitgevoerd. 3 dagen hebben mijn zonnepanelen het niet gedaan. Even solease bellen, en er wordt gelijk iemand ingeschakeld om het probleem te verhelpen. Bedankt Solease voor de goede service! Laat de zon nu maar goed gaan schijnen!

Via een Multi media in contact gekomen met Solease na meerdere leveranciers te hebben geraadpleegd toch bij Solease uitgekomen. En tot nu toe hebben we er geen spijt van. Heel goed geïnformeerd over hoe alles in zijn werk gaat. Het bedrijf wat de installatie voor hun rekening nam waren ook nette en goede werknemers die verstand van zaken hadden. In één woord fantastisch.

Wij hadden gekozen voor Solease zonnepanelen en alles liep goed tot dat er iemand kwam om te kijken waar en hoe de installatie geplaatst zou worden.Alles verliep goed de Showman was heel positief en liet ons in de waan dat alles O.K. was Totdat ik een paar weken later het bericht kreeg dat er geen zonnepanelen geplaatst werden om dat ons dak geen geschikte pannen had . Daar hadden we ons dan mee af gevonden maar tot onze verbazing werden we een paar weken later gebeld en hete het na overleg intern was besloten dat er toch zonnepanelen gelegd werden en om een lang verhaal kort te maken hebben we besloten om het dan toch maar te doen en er liggen nu 10 zonnepanelen op ons dak en wachten wij af wat de toekomst ons brengt

Wij hebben sinds iets meer dan een jaar een systeem met 12 panelen. Deze staan in oost/west opstelling o.a. op een plat dak in een stormvaste constructie. Dit werkt prima, bij een flinke storm in de winter, waar bij anderen delen van het dak waren weggewaaid, bleven de panelen rotsvast staan. Er zijn wat materiaal problemen geweest (o.a. omvormer die stuk ging), maar die werden netjes opgelost. Mede door deze installatie is ons huis nu aardgasvrij zonder dat we meer stroom zijn gaan verbruiken..