Sungevity Nederland

  1. Home
  2. Noord-Holland
  3. Amsterdam
  4. Sungevity Nederland

Zonnepanelen installateur Sungevity Nederland

Gedempt Hamerkanaal 189, 1021 KP Amsterdam, Nederland
Dit is een citaat van Sungevity Nederland zelf:

Zonnestroom is zo opgewekt met Sungevity. Dankzij onze geavanceerde software maken we betrouwbare ontwerpen en exacte berekeningen. Eenvoudig online en zo nauwkeurig, dat we zelfs je stroomproductie 10 jaar garanderen. Wij regelen alles voor je.

Sungevity Nederland

Van het ontwerp tot de service tijdens de hele levensduur van je zonnesysteem. Zo heb je nergens omkijken naar. Sungevity is onafhankelijk: ze werken met verschillende merken panelen, waardoor ze altijd de juiste prijs-kwaliteitverhouding bieden. Het online advies is daarnaast gratis en vrijblijvend.

Sungevity maakt de overstap naar zonnestroom makkelijk. Gratis en vrijblijvend advies, een dakontwerp op maat én alles wordt voor u geregeld.



Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

48 beoordelingen over Sungevity Nederland van Google My Business

image description

Afspraak ingepland op eigen initiatief Sungevity omdat aansluiting signaal niet correct wordt doorgegeven aan hen (zonnepanelen) Monteur is niet komen opdagen en vervolgens radiostilte na diverse e-mails aan Rianne. Waar de loos.

image description

In 2018 zonnepanelen laten plaatsen door Sungevity. Sinds september 2023 werkt het systeem niet meer. In december is een monteur komen kijken en die heeft vastgesteld dat Sungevity de werkzaamheden in de meterkast niet correct heeft uitgevoerd en dat de omvormer defect is. Daarna na veelvuldig mailen nog 1 een keer een reactie ontvangen dat ze een week later contact op zouden nemen voor het maken van afspraken voor ververvanging van de omvormer. Nu wordt niet meer gereageerd op de mail en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Ik zal hier vervolgstappen gaan nemen. Ongelooflijk dat dit kan bij een onderdeel van Engie.

image description

Ik raad dit bedrijf af. Ik heb zonnepanelen bij ze gekocht in 2017 en vanaf het begin zijn er problemen. Ik heb net als de rest ervaren dat er voor de koop goede toezeggeningen worden gedaan (10 installatiegarantie, "stekkertje los, wij komen het oplossen", 10 jaar productgarantie, 25 jaar actieve en online monitoring, "problemen zien wij direct en lossen wij meteen op", ect.) maar op klachten na de koop wordt de boot afgehouden. Eerst zou ik maar twee jaar installatiegarantie hebben en kost het verhelpen van de problemen ? 210,- excl. BTW kosten en later weigeren ze alsnog om de garanties na te komen. Je kan niet zeggen "ik kom mijn garantieverplichtingen niet na, tenzij u met ons een tweede overeenkomst sluit met anders luidende voorwaarden." Telefonisch is Sungevity niet bereikbaar. Je kan wel bellen, maar niemand beantwoord de telefoon.

image description

Erg slechte eerste indruk. Huis gekocht met door hun geïnstalleerd systeem. Bellen is blijkbaar geen optie bij dit bedrijf. Email is ook geen contact optie totaal geen terug meldingen. Ik vrees dat een probleem waarbij ik hun interactie nodig heb dit niet zal gebeuren. Probeer ons aan te melden als nieuwe eigenaar (lees tekst boven) dus overweeg je zonnepanelen aan te schaffen blijf maar bij deze aanbieder uit de buurt. Ik ga het systeem proberen onder te brengen bij ander bedrijf waar ik wel erg goede ervaringen mee hebt dan hoef ik deze aanbieder niet meer te (onmogelijk) te contacteren. zijn nu paar maanden verder niet g helemaal niks gehoord op mail over inlog gegevens niets over wie, wat,waar we contact mee kunnen krijgen. Echt wat een bedroevend bedrijf is dit . Ik denk dat het b drijfs doel is cashen en daarna diep bedroevend niets doen aan klanten service en contact

image description

Via een collectieve inkoop zonnepanelen aangeschaft. Dit ging erg soepel en snel. Dat zou 5 sterren hebben opgeleverd. Alleen toen er bij mijn buurman zonnepanelen op zijn dak werden gelegd werd ik er opgewezen dat er stekker in de waterstroom hingen. Vervolgens aangekaart bij Sungevity. Dit wouden ze wel komen herstellen voor 210 euro exclu materialen. Dit ging mij te ver. Tevens werd gezegd dat de stekkers waterdicht zijn. Waterdicht is bij mij IP68 wat betekend dat er hars in zit. Dat zit er zeker niet in. Wat betekend dat je een spatwaterdichte stekker is. Dit gaat een paar jaar goed maar dan ga je problemen krijgen. Desondanks deze argumenten welke ik aangegeven had willen ze de boel niet komen oplossen. Zeer slechte en gevaarlijke zaak. Ik zit niet te wachten op brand of andere storingen. Dit verhaal word nu neergelegd bij vereniging eigen huis.

image description

Beste mensen van sungivity We hebben in september 2023 melding gemaakt van omvormer die niet werkt #86847. Op 29 september verwijzen jullie naar afdeling planning, maar nog steeds NIETS vernomen!!!! Graag zsm een reactie. Het valt nu nog binnen de garantie periode...Op mails reageren jullie niet, daarom dan maar via de review....

image description

Andreas(eigenaar) van sungevity is langs geweest om fotos van de deur te maken en stuurt dit op naar de verzekering. Maar ze erkennen niet dat ze de deur hebben stuk gemaakt wat erg vervelend is. Een hele discussie en maar blijven ontkennen e r wordt nu beweert dat de deur al stuk was terwijl voor hun er niks was en toen zij bezig waren de schade ontstond. Ze hebben de deurbalk gesloopt en toen de deur niet goed dichtging gefocreerd een paar keer uiteindelijk hoorde ik het en zei ik er wat van. Toen mijn man ging kijken zat er een barst in de deur. Zeer vervelend om dit mee te maken. Ook stond de zonnepanelen niet eens aan en heeft hij dat zelf net gedaan. Een excuses en oplossing zit er niet in. Fouten kan iedereen maken maar zo iets kleins en simpels te erkennen en oplossen doen ze niet laat staan iets groots. De woonwaard heeft hun ingehuurd en zei het net ook tegen hem dat het nooit mijn keuze zal zijn. Zeer onprofessioneel en amateurisctisch. Reactie: ik heb al een mail over de deur geschreven en zoals in de mail aangegeven weet Andreas(eigenaar) hier al over en ook hij ontkent alles. DE ZONNEPANELEN DOEN HET NIET. EN IK KOM NIET IN CONTACT WANT HET IS DRUK.

image description

Update: Inmiddels stappen ondernomen tegen dit bedrijf. Reden dat ik om 9 uur belde en er vervolgens om 9.25 uur werd uitgegooid. Ben er zo klaar mee!! MENSEN, GA NIET MET DIT BEDRIJF IN ZEE!!!!! Wat een enorm slecht bedrijf!! Echt waardeloos. Wij zijn de nieuwe bewoners van een huis waar zonnepanelen van Sungevity op het dak liggen. We willen informatie over de zonnepanelen, inloggegevens, het aanpassen van de persoonsgegevens en de app om het verbruik te kunnen zien. Sterker nog, we weten niet eens hoe het allemaal werkt. Sinds 28-8 al gemaild, gebeld en minimaal een halfuur in de wacht. Het bandje zegt steeds dat ze te maken hebben met veel zieken, waardoor het langer duurt. Uiteindelijk weer gemaild en gebeld. Vervolgens krijg je op 25-9 een mail dat er een ticket is aangemaakt en de persoon in kwestie contact met mij zou opnemen. Nog steeds niets gehoord. Het is nu 10 oktober en wederom niets gehoord. Ik ga hier werk van maken en hoger op, want ben er helemaal klaar mee. We kunnen helaas geen kant op, omdat we het helaas moeten doen met dit vreselijke bedrijf. De zonnepanelen zijn van 2017, er is nog garantie. Maar ja, zoals ik de reviews lees, laat het bedrijf de klanten als een baksteen vallen en zal er, wanneer er iets kapot gaat, we het zelf mogen oplossen. Hoe dan???? Neem je verantwoordelijkheid en doe iets met deze reviews. Het is geen garantie aan de deur lijkt mij. Schaam je diep!!

image description

Ik heb in 2021 zonnepanelen aangeschaft via Vereniging Eigen Huis. Zelf ben ik tevreden over de zonnepanelen, maar totaal niet over de service. Ik heb tussen 2021 en heden een aantal keer proberen te bellen en te mailen. Als eerste had ik in 2021 gemaild met bewijs van wat voor troep ze hadden achter gelaten na de installatie in de straat. Daarna heb een aantal keer gebeld en gemaild, omdat ik nog steeds geen inzage heb in mijn opbrengst. Uit de app blijkt dat de instalateur je toegang moet geven tot de app, maar iedere communicatie loopt dood, waardoor ik na anderhalf jaar nog steeds geen toegang heb tot de app waar naar is verwezen. Op bellen en mailen wordt niet gereageerd. Ik had een deadline gesteld dat juliie contact met me konden opnemen, maar ook daar is helaas niks mee gedaan. Update: Inmiddels toch inzage gekregen in mijn verbruik. Jammer dat het na een mindere recensie moet, maar fijn dat ik nu inzage heb.

image description

Zonnepanelen laten leggen zonder probleem, echter door schade aan het dak later moesten ze tijdelijk verwijderd worden. Hier ben ik in Februari mee begonnen, uiteindelijk ze eraf laten halen en in de tuin opgeslagen. Op dit moment was ook de datum dat het dak gedaan zou gaan worden bekend en kon dus toen al een terug plaats afspraak gemaakt worden. Ondertussen is mijn dak al 2 maanden klaar heb ik al meerdere keren gebeld en gemaild maar komt er maar geen bericht vanuit Sungevity. Met alleen als verhaal ja we zullen een reminder sturen, je zou toch ondertussen wel door hebben dat die toch niet gelezen worden. Gellukig verassend tegen verwachting in wel binnen 5 dagen iets gehoord. En daarna vrij tijdige reacties op de mails. Helaas toen 2 weken later het instalatie team kwam en zei dat dit een klus was die ze niet konden uitvoeren waren we weer terug bij af. Er zou op korte termijn contact opgenomen worden, ondertussen weer een ruime week stilte. Had graag een goede edit gemaakt dat het netjes opgelost was, maar helaas.

image description

We zitten al een jaar te wachten op onze zonnepanelen. Ik begrijp dat er leverproblemen zijn. Maar ik had verwacht dat dit een betrouwbare partij was met goede service De panelen zouden nu weer op voorraad moeten zijn. En er was een afspraak voor een schouwing. Deze is niet op komen dagen. 2 keer gebeld en iemand gesproken maar geen duidelijkheid. Meedere keren half uur in de wacht gestaan waarna de verbinding wordt verbroken. Op mail wordt niet gereageerd. Begin hier niet aan.. Update: We zijn gebeld om plaatsing dakdoorvoer en plaatsing panelen in te plannen. Afgelopen zaterdag zou de dakdoorvoer geplaatst worden echter niemand is op komen dagen. Ook niks van sungevity gehoord. Meerdere keren gebeld maar geen gehoor. Schande

image description

Erg slechte eerste indruk. Huis gekocht met door hun geïnstalleerd systeem. Bellen is blijkbaar geen optie bij dit bedrijf. Email is ook geen contact optie totaal geen terug meldingen. Ik vrees dat een probleem waarbij ik hun interactie nodig heb dit niet zal gebeuren. Probeer ons aan te melden als nieuwe eigenaar (lees tekst boven) dus overweeg je zonnepanelen aan te schaffen blijf maar bij deze aanbieder uit de buurt. Ik ga het systeem proberen onder te brengen bij ander bedrijf waar ik wel erg goede ervaringen mee hebt dan hoef ik deze aanbieder niet meer te (onmogelijk) te contacteren

image description

Al maanden geen contact te krijgen met dit bedrijf. Onderhoud wordt niet gepleegd ondanks dat hiervoor een jaar geleden betaald is. Zie trustpilot, geen enkele goede ervaring. Er wordt daar automatisch geantwoord op de klachten. Of ze kunnen je niet vinden in hun bestand óf het is excuus voor de slechte ervaring maar niets wordt opgelost. Doe geen zaken met deze lui. Helaas hebben wij dat wel gedaan en zijn we genoodzaakt een juridische procedure op te starten. Nul sterren kan helaas niet, helaas moet ik er dan 1 geven.

image description

Omvormer al na 3 jaar kapot en het duurt een eeuwigheid om deze te vervangen. Kwaliteit van de helpdesk varieerd enorm afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt. "Sommig mensen wachten 4 weken en u pas 3" was het laatste dieptepunt, niet zeuren dus. Inmiddels is de omvormer nog niet eens geleverd, laat staan geïnstalleerd. Wij kunnen er niks aan doen dus gewoon afwachten is de boodschap. 0 indicatie wanneer dit opgelost gaat zijn. Edit: mooi verhaal. Inmiddels hebben jullie al 2 keer de installatie van de omvormer niet uitgevoerd ondanks afspraak. 1 keer niet afgezegd en 1 keer 3 uur van tevoren. Dit loopt nu al 2 maanden en ik heb nog steeds niks. Zelfs geen nieuwe afspraak!!!

image description

Omvormer al na 3 jaar kapot en het duurt een eeuwigheid om deze te vervangen. Kwaliteit van de helpdesk varieerd enorm afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt. "Sommig mensen wachten 4 weken en u pas 3" was het laatste dieptepunt, niet zeuren dus. Inmiddels is de omvormer nog niet eens geleverd, laat staan geïnstalleerd. Wij kunnen er niks aan doen dus gewoon afwachten is de boodschap. 0 indicatie wanneer dit opgelost gaat zijn.

image description

Ik kan alle andere recensies hier op Google van afgelopen maanden alleen maar onderschrijven: - zodra je ze eenmaal binnen hebben gehengeld, zijn ze niet/ nauwelijks bereikbaar - houden je aan het lijntje - komen afspraken niet na En leuk dat jullie hier wel binnen een dag antwoorden. Maar waarom reageren jullie niet op mails? Jullie gaven 4 weken geleden aan, dat jullie mijn aanbetaling binnen 7 werkdagen zouden terugstorten. We zijn vier weken verder en ik heb nog geen aanbetaling ontvangen. Vervolgens stuur ik daar een mail over en zoals gewoonlijk komt hier geen antwoord op ...

image description

Helaas kan ik geen positieve review schrijven over dit bedrijf. Via onze woningbouw kregen we bij de renovatie van onze huurwoning van Sungevity zonnepanelen. Bij de plaatsing zakten een van de ingehuurde monteurs, ik heb ze omgedoopt tot duo Hork en Plork, door het plafond. Daarna nooit meer rechtstreeks wat van ze gehoord. Via de aannemer die de renovatie uitvoerde, is het plafond door iemand anders gerepareerd. Omdat de heren het werk niet opgeleverd hebben, hebben we nu, bijna 5 maanden later nog steeds geen inlog om ons verbruik/opbrengst te kunnen bekijken. Er is iemand komen kijken, wederom ingehuurd door Sungevity, die zich hardop afvroeg of alles wel goed aangesloten is. Vervolgens is het weer doodstil. Gelukkig zit onze woningbouw er inmiddels ook achteraan, maar ik heb nog nooit in mijn hele leven een bedrijf meegemaakt dat zo slecht communiceert en de arme telefonisten mogen niemand doorverbinden, dus je kunt totaal geen contact opnemen. Op mails wordt ook niet gereageerd. Ze hebben mijn inziens veel te veel werk aangenomen en kunnen dit totaal niet aan. Geen aanrader dus!

image description

Helaas een niet al te beste ervaring met dit bedrijf. Via VEH in juni 2022 terecht gekomen bij Sungevity voor de collectieve inkoop van zonnepanelen. Het proces van de offerte verliep verder soepel, maar daarna stokte het. In de offerte werd een meerprijs berekend voor een standaard plat dak wat verder prima te bereiken is. Er is iemand langs geweest van het bedrijf om de situatie te beoordelen ook omdat er al een dakdoorvoer ligt en de offerte zou worden aangepast naar de daadwerkelijke situatie. Hier nooit meer wat van gezien of gehoord ondanks toezeggingen. Daarna om de paar maanden zielige berichtjes over; leveringsproblemen, druk... druk..., wij vinden het allemaal ook heel erg, andere leveranciers hebben ook problemen en zijn heel duur, geen personeel aanwezig. In april 2023 bericht van VEH gekregen dat je kunt overstappen naar een andere installateur. Dit gedaan en de installatiedatum staat inmiddels gepland op korte termijn. Onbegrijpelijk ook dat een vereniging Eigen Huis ooit in zee is gegaan met een bedrijf als Sungevity wat je alleen maar aan het lijntje probeert te houden en verder niet in staat is om te leveren en een simpele offerte niet weet aan te passen als het om wat Euro?s voordeel voor de klant gaat.

image description

Waardeloos bedrijf als het gaat om hulp na de koop. Reageren niet op e-mails en nemen de telefoon gewoon niet op. Naar aanleiding van deze review hebben ze contact op genomen en mij nu naar tevredenheid verder geholpen. Blijft jammer dat het op deze manier wel lukt om contact te krijgen.

image description

Alleen maar slechte ervaringen met Sungevity? In maart 2022 zonnepanelen besteld. Een installatiedatum vastgelegd en toen begon de ellende. Zonder kennisgeving is de installateur niet komen opdagen. Helaas werd de ellende daarna nog groter. Onze bestelde en aan Sungevity geleverde producten zijn gebruikt in een andere opdracht met als gevolg dat de panelen tot op de dag van vandaag niet zijn geleverd. Vele e-mails en telefoontjes verder zijn wij dus nog geen steek verder. De klantenservice is tot niets bereid en wil niet meewerken/meedenken. Ze verschuilen zich achter andere afdelingen die je niet te spreken krijgt.

image description

Uitermate slechte ervaringen met dit bedrijf. Verkoopadvies was correct, maar daarna begon de ellende. Na een flinke aanbetaling kwam de overeengekomen installatiedatum in zicht. Omdat het toch erg stil bleef ben ik een paar dagen ervoor gaan bellen. Het door Sungevity ingeschakelde installatiebedrijf bleek niet meer met hen samen te werken en ik zou zo spoedig benaderd worden voor een nieuwe datum. Zo spoedig mogelijk betekent bij Sungevity dat je er nooit meer iets van hoort. Na bijna een jaar mailen en bellen (reageren doen ze bijna niet) heb ik mijn voorschot teruggevraagd en de opdracht aan een ander bedrijf gegeven, dat binnen 6 weken kon plaatsen. Had ik dat maar eerder gedaan, dat had me een jaar opbrengst van de zonnepanelen gescheeld. Onbegrijpelijk dat een klantvriendelijk en solide bedrijf als ENGIE hier zijn naam aan verbindt.

image description

Slechte service, slecht bereikbaar. Ze mailen niet terug of lezen een mail maar half en je krijgt een antwoord waar je niets aan hebt.... Als je zonnepanelen offline zijn, krijg je maanden later pas bericht. Ook de installatie ging niet al te charmant, niet volgens afspraak; verkeerde panelen leveren terwijl het zo vaak was aangegeven hier goed op te letten. En dan "moet" je weer een maand wachten tot een nieuwe afspraak ingepland wordt voor plaatsing.

image description

Op 10 mei 2022 hebben ze een installatie gedaan van 12 panelen. Toen alle panelen en het kabelwerk ?gedaan? was kwam de monteur om te vertellen dat de installatie niet zou gaan werken vandaag omdat ze leverproblemen met het Q relais. Vandaag zou er een monteur komen om deze te plaatsen: 167 dagen later! Echter het onderdeel is er weer niet? Tevens zijn er nog een aantal zaken fout gegaan: er is schade ontstaan aan de dakgoot door de monteurs van de installatie, 4 panelen aan de achterzijde van het huis zijn in de verkeerde richting geplaatst, stroomkabel is op een plek geplaatst waar een dakkapel geplaatst zou worden. Deze kabel loopt nu door de dakkapel. Dit allemaal zou vandaag verholpen worden( per email bevestigd) vandaag komt de monteur alleen om de panelen aan de achterzijde van het huis te draaien. Ik heb hem vriendelijk verzocht om weer weg te gaan, Sungevity als je afspraken maakt kom deze dan ook na. Bij telefonisch contact wordt je niet als klant behandeld. Toevallig is er nooit een project manager aanwezig of ze zijn ziek. Er is werkelijk niemand bij Sungevity die verantwoordelijkheid neemt. Ik ben erg blij dat ik nog geen cent betaald heb, en dat zal voorlopig ook uitblijven, eerst zal alles naar tevredenheid opgelost moeten worden, en de compensatieregeling zal ook netjes uitgevoerd moeten worden.

image description

Sinds 12 april akkoord gegeven op zonnepanelen via eigenhuis! 7 juli zou er een datum ingepland worden om te plaatsen 2 dagen van te voren afgebeld omdat er geen materiaal zou zijn! toen 18 juli met sungevity een datum gepland om te installeren toen 1 dag van te voren afgebeld door sungevity dat de installatie partner niet meer wou installeren! en laatst weer een mail gehad dat er wereld te korten zouden zijn! maar toch datums inplannen dat ze wouden installeren! Heel apart! Wil graag de zonnepanelen die zouden komen toch nog op het dak willen hebben voor het nieuwe jaar!

image description

heel vervelend, wij proberen al sinds 19 september een afspraak te maken omdat in de meterkast de schakelaar van de groep waar de zonnepanelen /omvormer aan gekoppeld zijn niet meer werkt. inmiddels zijn wij 5 telefoontjes en 3 mailtjes verder met de klantenservice, maar nog steeds geen afspraak kunnen plannen met een servicemonteur. we hebben zelfs ook geen reactie gekregen op onze mailtjes... we hebben inmiddels contact opgenomen met vereniging EigenHuis. zij gaan ook contact opnemen met Sungevity. hopelijk zorgt deze actie op een doorbraak voor ons. melanie en cormne

image description

Had op 19 augustus een afspraak echter is deze zonder enig opgave van reden geannuleerd. Daarna ook niks meer vernomen van Sungevity. Blijkbaar niet interessant genoeg voor hun. Inmiddels maar ergens anders een offerte opgevraagd en getekend bij een partij die wel zijn afspraken nakomt. Update n.a.v. de reactie: Contact opnemen is niet meer nodig, inmiddels bij een andere partij getekend en al een afspraak voor levering. Fijn dat ik ergens anders wel serieus genomen word.

image description

Erg slechte ervaring met Sungivity. Tot drie keer toe afspraken op de dag zelf afgezegd door Sungivity, met als gevolg dat je zelf overal achteraan moet bellen. Want reageren op mails doen ze al helemaal niet. Zou begin maart zonnepanelen krijgen, maar zijn uiteindelijk pas eind mei geïnstalleerd. Kan best begrip opbrengen als een afspraak een keer niet door kan gaan, maar de hele communicatie erachter is gewoon erg teleurstellend. Zou daarom niet snel iemand Sungivity aanbevelen.

image description

Update: 12-7-2022: We zijn 2 weken verder, maar weer helemaal niets gehoord!!! begin mei 2022 zijn er 12 zonnepanelen geplaatst, zonder overleg: niet op het zuiden? (zo konden ze er meer kwijt) Na 3 dagen kregen we een foutmelding en gaven de panelen/omvormer de geest. Ondanks talloze telefoontjes en mails wordt er geen enkele actie ondernomen door Sungevity. WE zijn nu bijna 2 maanden verder, de panelen doen het nog steeds niet.

image description

Zonnepanelen via Vereniging Eigen Huis besteld. Ging al fout bij de schouw, schouwrapport was niet bij de intake medewerker terecht gekomen. Kan gebeuren ?.. In verband met drukte worden de panelen pas vier maanden later geplaatst. Kan gebeuren?? Krijg bericht dat de monteurs op de dag van plaatsing om 13.00 uur zouden komen; staan ? s morgens om half acht al aan de deur. Kan gebeuren?. Willen van mij weten hoe de leidingen en dergelijke moeten lopen (!). Zij hadden het schouwrapport niet gekregen. En, o ja, nog een kleinigheidje: de installatie kon niet worden aangesloten, er moest een extra leiding van schuur naar huis worden getrokken ( deden de monteurs niet). Maar bij de schouw was toch afgesproken dat het zonder extra leiding kon? Beste was om even contact op te nemen met Sungevity. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan, ze zijn namelijk niet bereikbaar. Eind van de dag eindelijk succes, zal worden doorverbonden??. sorry, lukt niet, u wordt teruggebeld. Hoe is dit mogelijk? Waarom gaat de Vereniging Eigen Huis met zo?n slecht bedrijf in zee?

image description

Kies NIET voor dit bedrijf!!!!!!!!! Aanbod in maart dit jaar via Eigen Huis geaccepteerd om zonnepannelen te plaatsen. Eind mei, dus 2 maanden later, werden wij gebeld voor een intake. Dit ging in principe goed. Daarin werd gezegd dat er iemand op dinsdag 7 juni tussen 13.00 uur en 15.00 uur voor de schouw zou komen. Om 16.30 uur hebben wij zelf Sungevity gebeld of er nog iemand kwam. Reactie was dat er zeker voor 18.00 uur iemand kwam, maar het was druk. Tegen 18.00 uur werden wij gebeld dat het niet meer ging lukken en het de volgende dag zou worden. Vervolgens is de volgende dag wel iemand geweest. De plaatsing zou volgende week plaats gaan vinden, maar daar zouden we nog een mail over krijgen. Geen mail ontvangen dus zelf maar weer met Sungevity gebeld. Nu werd ons medegedeeld dat de partner per vandaag gestopt was en het niet geplaatst kon worden. Ook werd er gezegd dat er geen kijk op was wanneer dit dan wel zou gebeuren. Zou maanden kunnen zijn?? Echt te schandalig voor woorden. Wat een bedrijf. *update* Opeens kon er toch een afspraak gemaakt worden en werden de zonnepanelen geplaatst. Het installatiebedrijf wist NIETS ervan dat ze zouden stoppen. De zonnepanelen konden niet verbonden worden aan de omvormer dus daar moest een nieuwe afspraak gemaakt worden?? 2 weken later zou de afspraak plaatsvinden. Dit met Sungevity geregeld. Uiteraard nu, 2 weken later, is er niemand komen opdagen. Gebeld met Sungevity en kregen te horen dat de afspraak was geannuleerd?? Zonder bericht of wat dan ook.

image description

UPDATE: Na mijn review van 06-06 werd er snel contact opgenomen door de erg vriendelijke medewerkers van de klantenservice. Helaas werden mijn inhoudelijke vragen weer niet beantwoord door de afdeling projectmanagement, binnen de termijn die ze hier zelf voor hebben opgegeven. Beloftes blijken niks waard bij dit bedrijf, communicatie is gericht op 'damage control' bij slechte reviews, niet op het daadwerkelijk oplossen van problemen. Zwaar teleurgesteld in dit bedrijf. Review 06-06: Af te raden. Communicatie tot aan installatie was redelijk. Na installatie heb ik echter een aantal inhoudelijke vragen gesteld, Sungevity is er in 6 maanden niet in geslaagd om hier naar tevredenheid op te antwoorden. Heb vele malen gemaild en gebeld met de klantenservice, maar de verantwoordelijke personen zijn onbeschikbaar.

image description

Af te raden. Communicatie tot aan installatie was redelijk. Na installatie heb ik echter een aantal inhoudelijke vragen gesteld, Sungevity is er in 6 maanden niet in geslaagd om hier naar tevredenheid op te antwoorden. Heb vele malen gemaild en gebeld met de klantenservice, maar de verantwoordelijke personen zijn onbeschikbaar.

image description

Ga je akkoord met de offerte. Voor 13.000 euro aan zonnepanelen en 1000 euro aanbetaald, kom je er achter dat je pas over 3 maanden een adviesgesprek kunt inplannen!. Idiotie. Ga de boel annuleren. Zeker nu ik al die slechte reviews lees.

image description

Realisatie en offertetraject ging prima. Maar voor een 2e levering (meer maatwerk gaast het niet passen (ook prima). Maar als je al sinds begin dit jaar je opwekking niet kan zien via het portal en ook geen reactie krijgt bij de klantenservice is echt jammer en teleurstellend. Dus nee zou Sungevity niemand meer aanraden (wat ik vroeger wel deed)

image description

Verkoper zocht de confrontatie met me op nadat ik de overeenkomst wettelijk herroepen ivm een veel beter aanbod. Daarnaast weigert het bedrijf binnen wettelijk termijn aanbetaling terug te storten. Dat de feiten en qua gevoel vertragen ze nu bewust de boel. Gelukkig zijn er instanties als ACM waar ik dit heb gemeld. Sneu hoor. Ik ga nu ook weg bij engie het moederbedrijf als energieleverancier. Zal ze niets interesseren

image description

Echt helemaal ruk, keurig een offerte laten maken. Aanbetaling gedaan en na een zeer moeizame installatie nooit een rekening gekregen. Zelfs niet nadat ik er om gevraagd heb. *Uiteindelijk hebben we een rekening ontvangen. Zonder verdere tekst en uitleg over de moeizame installatie en slechte communicatie achteraf.

image description

Panelen zijn keurig volgens afspraak geplaatst. Begeleiding was uitstekend en ik ben zeer tevreden hoe alles gegaan is.

image description

mei 2021 zonnepanelen geplaats ' veel afspraken kwamen ze 2 half uur te laat had halve dag vrijgenomen voor niks vele afspraken niet komen opdagen om de zonnepanelen aan te sluiten weer vrijj genomen voor niks' 10 maanden veder nog steeds niet aangesloten ' SLECHT

image description

Zoals velen hier onder ook al aangeven NIET DOEN. deze mensen leveren niet ze doen niks ze komen niet opdagen elke keer stellen ze afspraken uit en telefonish zijn ze totaal niet berijkbaar

image description

Zeer goede service, snelle bereikbaarheid en zeer prettige communicatie. Nog even wachten op de dongel voor de monitoring maar dat komt vast snel goed. Tot nu toe zeer aan te raden.

image description

Bedrijf heeft 4 x een afspraak gemaakt om te komen plaatsen. 4x niet opkomen dagen . Maar wel de kosten door berekenen. WAARDELOZE SERVICE

image description

Wij hadden goede ervaringen met hen in ons vorige huis. We hebben dus weer een offerte opgevraagd en 4 keer contact gezocht. Ze nemen geen contact op dus kennelijk hoeven ze ons niet meer als klant...Bizar dat ze klanten mislopen door onoplettendheid.

image description

Sungevity heeft mij wederom uitstekend geholpen met de zonnepanelen. In ons oude huis hebben wij zonnepanelen laten installeren en in het nieuwe huis weer. De service is uitstekend.

image description

Bought 8 high quality solar panels in 2015. In the first year the transformer set itself on fire and the panels were down for six weeks. Up front I had said that I want to have insight into the panel energy production with an app. I received an Omnik Transformer that comes with a chinese app. Over the past 18 months the chinese servers have been down up to multiple times per day and I wouldneed to reset the panels severa times per day to get insight. Since 18 months I do not know what teh panels produce. This is not what I expected. All Sungevity support eMail addresses from 2015 seem to not exist any more.

image description

They just do amazing work

image description

seamless process from offer through operation.