Zelfstroom

  1. Home
  2. Noord-Brabant
  3. S Hertogenbosch
  4. Zelfstroom

Zonnepanelen installateur Zelfstroom

Statenlaan 14, 5223 LA s Hertogenbosch, Nederland
Dit is een citaat van Zelfstroom zelf:

Bij Zelfstroom kun je zonnepanelen huren. Zonder aan je spaargeld te komen, bespaar je direct op je energierekening. En je draagt bij aan een duurzamer Nederland.

Zelfstroom

Zelfstroom helpt je om -zelf- stroom op te wekken met de zon. Daarvoor gebruiken we zonnestroom systemen. Deze kun je bij Zelfstroom kopen, maar ook huren. En als je wilt verzorgen we ook aanvullende groene stroom en gas voor je. Tegen kostprijs, als service. Zo wordt groen eindelijk goedkoop. Wel zo eenvoudig, wel zo voordelig. 

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

50 beoordelingen over Zelfstroom van Google My Business

image description

Wordt ongevraagd een paar keer per jaar reclame gestuurd, rot daar mee op, ik vraag er niet om! Post gaat retour afzender met een paar kilo lood erin. Betalen die portokosten!

image description

Ontzettend blij met de service en hulpvaardigheid van Zelfstroom. Alle medewerkers die ik aan de telefoon gekregen heb en de monteurs waren voortdurend bereid om mee te denken en het probleem uiteindelijk kosteloos op te lossen. Deze vorm van contact maakt de klantgerichtheid meer dan waar

image description

Enthousiast gemaakt per telefoon, duidelijk alles uitgelegd en bevestigd gekregen om welk adres het ging. Daarna per email afgeserveerd dat er niks mogelijk was, zonder enige uitleg. 1x een terugkoppeling gehad per email van 1 zin waarom het niet mogelijk zou zijn (handig om te weten bij evt andere bedrijven). Vraag naar verdere verduidelijking is dus teveel gevraagd, moet nog steeds antwoord krijgen. Jammer dat zelfs NA 3x verificatie van het juiste adres de smoes wordt opgehangen dat er een 'verkeerd adres is ingevoerd'. jammer maar zeer slechte ervaring, bah

image description

Worden bestookt met reklame folders. NIET om gevraagd, geen interesse. Niets zo ergerlijk als dat en niét toegestaan !! Hoef geen antwoord dat wij ons zelf maar moeten afmelden. Volgende keer stop ik envelop vol met zand met retouf afzender. Dan mogen jullie die kosten betalen.

image description

Let op je contract die je tekent, er word je verteld dat je de panelen op elke willekeurige moment kan afhalen. Dat is niet het geval, die moet je kopen plus je moet een boete betalen. Het zijn oplichters, mijn zonnepanelen weken niet op wat ze moet opwekken ik heb hier totaal niets aan. Kijk naar het programma radar, aflevering maandag 23 oktober 2023.

image description

Zelfstroom heeft sinds maart van dit jaar (2023) zonnepanelen op ons bedrijfspand geplaatst. Alleen zijn deze 6 maanden later nog steeds niet aangesloten. Wij worden niet teruggebeld en Zelfstroom communiceert niet. Helaas geef ik geen advies meer om zaken mee te doen!

image description

Het oplossen van de problemen door Zelfstroom zelf na de installatie ging beduidend beter dan de installatie zelf door het door hun ingehuurde bedrijf. Daar ging een en ander goed mis. Gelukkig kon dit financieel goed opgelost worden. Ook de later ontdekte lekkage aan het dak, dat veroorzaakt was door het installatiebedrijf, is goed opgepakt door Zelfstroom en snel en met goede werknemers hersteld.

image description

Installatie is gewoon, weinig aan toe te voegen maar de problemen beginnen bij dit bedrijf vaak voor of na de installatie. Mijn partner heeft het meeste geregeld maar de telefoontjes die het gekost heeft, de extra wachttijd op de zonnepanelen/het systeem. Het is om gek van te worden. Klantenservice is ver beneden niveau als ze geen goed antwoord hebben op de problemen. We zouden teruggebeld worden in een dag, 3 dagen later toch zelf even gebeld... Kijk verder ook uit met de beloftes die gemaakt worden, de verkopers zijn erg slim en in gesprek met ze merk je al snel dat ze bepaalde woorden weglaten waardoor je eerder denkt dat de opbrengst hoger uit zal vallen dan daadwerkelijk het geval is. Pas als je zelf nog even alles gaat narekenen en bekijken zie je de werkelijke getallen. Tja, hebben ze iets fout gezegd? Nee, maar ze laten waarschijnlijk wel expres bepaalde woorden weg om alles mooier eruit te laten zien. Gezien de vele reacties lijkt dit vaker voor te komen en vallen nog te veel mensen voor de verkoop praatjes. Verder misschien nog wel het grootste irritatie puntje: Te veel ongewenste reclame aan huiseigenaren. Een bedrijf dat goed werk levert heeft het niet nodig om zoveel ongewenste reclame te sturen. Je wordt elke 2-3 maanden weer aan dit bedrijf herinnerd. Echt verschrikkelijk. Als ze het geld dat ze in reclame steken nu eens in hun service zouden steken dat zou het misschien nog wat kunnen worden met dit bedrijf.

image description

Wat contact en installatie betreft viel er weinig aan te merken op Zelfstroom. Alleen de verkooppraat met beloftes over hoge opbrengsten per maand kloppen totaal niet. Gewoon stuitend hoe ver het naast de werkelijk ligt. In mijn geval werd er gerekend met de maand juni van hoogste opbrengst. Die werd keer 12 genomen als berekening van de jaaropbrengst in de offerte. Zelfs de opbrengst in juni was te hoog ingeschat. Einde van het verhaal is dat ik sinds de start meer betaal aan huur dan aan opbrengst van de panelen. Als het zover uit elkaar ligt voelt het als oplichting. Laat je geen winst voor de eigen portemonnee aanpraten. Absoluut geen aanbeveling. Omdat Zelfstroom in de reactie op deze review zich van de domme houdt: In de offerte wordt voorgerekend dat er maandelijks ?82,- opbrengst van de panelen te verwachte is. In werkelijkheid komt de opbrengst in de maanden november t/m februari niet boven de ?10,-.

image description

Wij hebben nu een aantal jaar zonnepanelen via Zelfstroom en eigenlijk vrijwel nooit gedoe tot aan deze week (storing in de gegevens overdracht naar de app). Maar dit is keurig, correct en snel opgepakt en afgehandeld. Oftewel nog meer tevreden dan hiervoor.

image description

Spamt me al jaren met post geadresseerd aan 'de bewoners' van ons adres. Kom er maar niet vanaf. Lijkt wel een plaag net als muggen of ongedierte. Stop daar alsjeblieft mee.. commerciële rakkers zijn het ?. Daarbij, ik heb al zonnepanelen die aangemeld zijn. Misschien helpt het om daar een query op te draaien alvorens jullie de spambom gaan versturen. Scheelt een hoop onnodig papier en post.. als jullie toch zo duurzaam zijn lijkt me dat vanzelfsprekend. Zo dat lucht lekker op ?.

image description

voordat je klant bent word er van alles beloofd maar zodra je klant bent is het totaal anders. mensen pas op voor je met deze firma van list en bedrog in zee gaat. als je na 5 jaar wilt wisselen is dat geen enkel probleem maar ben je zelf verantwoordelijk voor eventule schades die dan of later ontstaan aan je dak. klanteservice is bij hun ver te zoeken. terugbel verzoeken worden niet beantwoord en als je iemand wilt spreken is hij of zij altijd in bespreking of niet aanwezig. bellen ze dan ineens wel dan blijkt dat deze persoon WEL aanwezig was op die bewuste dag. MENSEN KIJK UIT VOOR JE MET DEZE FIRMA IN ZEE GAAT.

image description

Wij zijn zeer tevreden over Zelfstroom, panelen snel geleverd. Wat problemen gehad met installatiebedrijf, maar zelfstroom heeft dit perfect opgelost en ter compensatie een mooi boeket bloemen laten bezorgen inclusief vaas. Geweldige service. Aanbeveling waard.

image description

Na het verhuizen naar ons droomhuisje ondervonden we wat issue's met de connectie tussen onze omvormer om inzicht te krijgen in ons huishouden. Na meerdere malen contact te hebben gehad met verschillende medewerkers was daar ineens Danny. Hij nam persoonlijk contact op en na wat contact en zond hij een oplossing en werkt alles naar behoren. Zeer tevreden met deze service.

image description

Zelfstroom heeft huurpanelen geleverd. -Tot nu niet voldaan aan verwachting: incorrecte schouwing ( kunnen meer panelen op dak dan Zelfstroom beweerd). Je kunt niet obv Google Maps correcte inschatting maken, kortom Incompetent personeel ! De berekening van besparing is veel te optimisme en ook de saldering is incorrect- in werkelijkheid haal je financieel maar de helft wat Zelfstroom beweerd ! De overname - er staat geschreven: overkopen tegen Marktconform bedrag. Adviseur Zelfstroom beweerd- afkopen is 15 jaar huurbedrag ! Dit is niet volgens contract en igv afkopen is het wurgcontract constructie! Het is nu 25 juli, maand na installatie: tot op heden geen antwoord of oplossing openstaande vragen. Blijkbaar is Zelfstroom niet in staat om aanschafprijs te bepalen en ook niet in staat om nieuwe schouwing te doen. Geen firma die klantgericht is voor meer ingewikkelde issues, die mij niet heel ingewikkeld lijken !

image description

Vooraf ben ik uitgebreid geinformeerd over de installatie van en de voordelen van zonnepanelen. Eee eerlijk verhaal en een uitgebreid overzicht gekregen hoe de salderingsregeling t.z.t. zal worden afgebouwd.

image description

Na 2 adviesafspraken die ik bevestigd kreeg werd ik niet gebeld op afgesproken tijdstip. Na terugbellen contact! Mij zou offerte worden gestuurd om zonnepanelen te kopen, mijn uitdrukkelijke wens sprak ik uit dat ik niet wil huren. Geen probleem zij mijn behandelaar. Ik ontvang vervolgens een offerte om panelen te huren. Daarna wordt ik lastig gevallen met aanbiedingen terwijl ik heb aangegeven klaar te zijn met Zelfstroom. Probleem ligt hier volgens mij geheel bij slecht inwerken van personeel. Daarom toch nog 2 sterren

image description

Wij zijn zeer tevreden,over de afhandeling en het plaatsen van de zonnepanelen, vriendelijke medewerkers,en het huren van de zonnepanelen is ook een aanrader.

image description

Wat een drama. NIET AAN BEGINNEN. Begin januari akkoord gegeven om de zonnepanelen te plaatsen. Dat proces van binnenhalen liep trouwens prima. Vervolgens duurt het 4 maanden om een schou afspraak te maken (en 5 telefoontjes en niet nagekomen terugbelverzoeken). Op het moment dat er een schou afspraak gemaakt is, staat meneer doodleuk een uur eerder op de stoep dan afgesproken is. Dus ik heb die beste man gemist. Dit is dan na wat aandringen goed opgelost door de monteur zelf, niet door de organisatie. Dan staat er een afspraak voor het installeren, kan het niet doorgaan vanwege ziekte. Kan gebeuren natuurlijk. Wordt via de mail een datum gepland waarop het ons niet past. Vanaf maandag al aan het bellen om die afspraak opnieuw in te plannen. Belofte op belofte dat ik gebeld word en tot vandaag wordt er wederom niks nagekomen. Dagelijk zelf gebeld maar nooit is er iemand die me te woord kan staan. Wat een aanfluiting van een organisatie. Ontzettend ontevreden over de communicatie onderling en voornamelijk over de afdeling planning. Had ik dit van te voren geweten was ik er NOOIT aan begonnen.

image description

Erg lastig bedrijf. Het klonk mooi en simpel: "Doe de Dakcheck Met een eenvoudige online check weet je of jouw dak geschikt is." Maar wanneer je dan vervolgens je privé informatie hebt gedeeld (telefoon, mail, adres) krijg je niet te horen of je dak geschikt is. En je krijgt ook geen voorstel voor zonnepanelen. Nee, er kan enkel een telefonisch adviesgesprek ingepland worden. Vanaf dag 1 ontvang je dan ook e-mail (spam). En zelfs na 4x "unsubscribe-functie" te hebben gebruikt, blijft de mail komen. Wanneer je aangeeft wel interesse te hebben, maar eerst een advies via de mail te willen ontvangen, is dat onmogelijk. En wanneer je dan gebruik wilt maken van je recht op vergetelheid, wordt dat blijkbaar genegeerd, want de spam-mail blijft maar binnenkomen. Gevalletje van "bezint, eer ge begint".

image description

Wij hebben eind januari 15 zonnepanelen laten plaatsen door Zelfstroom en wij zijn zeer tevreden. Ze werken goed in ieder geval. Ze hadden ze alleen wat logischer kunnen plaatsen ( zoveel mogelijk aan de bovenkant) dat is nu niet gebeurd. Na 2 maanden merkte ik dat het behang boven mijn hoofd (wij slapen onder het schuine gedeelte waar de zonnepanelen op liggen) erg nat was. Ik kon het erg heel makkelijk vanaf trekken. De rest er ook afgetrokken om te kijken of daar ook lekkage was. Gelijk mail gestuurd naar Zelfstroom. Na een regenachtige nacht was mijn hele dekbed nat geworden van de lekkage. Toen het bed maar naar de andere hoek geschoven. Na 15 dagen kwamen er 3 monteurs kijken. Ze hebben alle panelen losgehaald om er onder te kijken. Uiteindelijk de boosdoener gevonden?dakpan niet terug gelegd. Afgesproken dat ik een vergoeding krijg om opnieuw mijn kamer te behangen en te schilderen. Uiteindelijk netjes opgelost!!!

image description

Voor de tweede keer set zonnepanelen gekocht ?. Weet niet wat er gebeurd is maar werkelijk een drama schouw verkeerd advies . Installateur 4 x terug moeten komen om de installatie af te ronden . Kabels zitbaar over dakrand en dwars door mijn vooraanzicht geboord. Nee zo blij als ik was met de eerste set nu zo?n beetje alles fout en lelijk

image description

Ik heb door Zelfstroom via vereniging eigen huis 10 panelen laten plaatsen. De bekabeling naar de meterkast had ik zelf gedaan. Verder heb ik niets hoeven doen en de panelen werken, alleen jammer dat je via de app niet elk paneel kan bekijken of deze goed functioneert. Moet wel kunnen via een andere app, eens nagaan hoe dat moet. Inmiddels is de app voor de omvormer verteld. 5 minuten en 1 telefoontje. Prima!

image description

20/6 was het zo ver de paneeltjes liggen er strak op. Maar werkloos. Sinds 20/6 inmiddels 4x contact gezocht, weten jullie al iets over de omvormer. De helpdesk geeft aan dit bij de planning te leggen. Update. 15/7 eindelijk contact geweest. Volgende week zouden we een werkend systeem moeten hebben, 21/7 alles gereed gemaakt. Systeem werkt zoals we mogen verwachten. De extra informatie welke ik opgevraagd had netjes en snel ontvangen. Achteraf nog vragen gehad welk netjes en zorgvuldig zijn beantwoord. 7/9 het systeem werkt zoals het moet, zeer tevreden over de opbrengst.

image description

Goede ervaringen mee gehad. Vorige eigenaar van mijn huis had zonnepanelen gekocht bij Zelfstroom en deze zelf gemonteerd. Hij had ook het platte dak zelf opnieuw aangelegd, en had dat verkeerd gedaan zodat het lekte. Om mijn dak te repareren moesten wel de zonnepanelen eraf. Zelfstroom heeft dit voor mij gedaan tegen een zeer schappelijk tarief, en na de dakreparatie snel alles weer gemonteerd en werkend gekregen. Erg blij dat ik dit zo met hen heb kunnen regelen.

image description

Ik zat met een probleem voor wat betreft de Growatt omvormer. Ik zat met een probleem voor wat betreft de Growatt omvormer die over slechts een RS232 poort beschikt terwijl ik over twee sticks heb (Growatt en Bliq) die beiden moeten worden gevoed met data uit die ene poort. Ik stuurde een mail naar Zelfstroom met de vraag of ik een RS232 splitter kon gebruiken. Een paar uur later werd ik gebeld door Danny van de klantenservice die het een interessante vraag vond en daar graag meer over wilde weten. Wij hadden een zeer verhelderend gesprek en eigenlijk was ik aangenaam verrast. Danny was zeer proactief en hij gaf mij goede tips om het probleem verder op te pakken teneinde dit op te lossen. Fijn dat je op deze interactieve wijze weer verder bent gekomen met de oplossing. Dank Danny

image description

Op 17 aug jl zijn er bij ons 12 panelen geïnstalleerd. Voorafgaand hieraan is er op 28 april jl is er een schouwer geweest voorafgaand aan de installatie van de zonnepanelen. Deze heeft ook naar beide meterkasten gekeken en deze ok bevonden. Nu zijn de panelen geïnstalleerd en heeft de elektricien aangegeven dat de meterkast onveilig is!! Teveel groepen op 1 aardlek en deze moet dus vervangen worden, tegen kosten van rond de 700 euro! Wij hebben Zelfstroom om uitleg gevraagd en aangegeven dat wij niet akkoord gaan met een onveilige situatie en ook niet met het betalen van deze kosten aangezien dit nu juist was waar de schouwing voor bedoeld was! Er hebben sinds de schouwing nl geen wijzigingen plaatsgevonden, dus dit had al geconstateerd moeten zijn tijdens de schouwing. Zelfstroom reageert echter totaal niet wanneer wij contact met hen zoeken.....

image description

Al weken ben ik bezig om een offerte geactiveerd te krijgen en na 4 telefoontjes + toezeggingen is dit eindelijk gelukt. Vervolgens wederom 5 keer moeten bellen voordat ik gebeld werd over mijn vragen om de offerte te wijzigen. Te woord gestaan door een dame genaamd Yunaida die allesbehalve klantvriendelijk en meedenkend was. Aangegeven en foto's via de mail gestuurd van andere partijen die een andere indeling hebben, maar hier had zij geen boodschap aan. Blijkbaar hebben deze partijen het fout en zij adviseert om dan maar met andere partijen in zee te gaan (waar Zelfstroom mijn voorkeur had i.v.m. een eerdere positieve ervaring). Zelfstroom geeft in naam van deze dame overduidelijk een boodschap af klanten niet nodig te hebben, want het is druk genoeg! Jammer! Maak niet de fout zoals jaren geleden gedaan is, er komen altijd weer tijden aan waar je de klanten wél nodig hebt!

image description

Grappig bedrijf dit, na de vele reclame die we gekregen hebben van dit bedrijf ben ik toch maar in contact gekomen omdat we ervoor kozen om zonnepanelen te nemen. Na een offerte te hebben gekregen, was de volgende stap dat er iemand zou komen kijken waar we de omvormers zouden willen hebben (in de offerte stond namelijk dat ons dak geschikt was voor zonnepanelen). Een dag van te voren een sms van morgen komt er iemand langs...we hebben er zin in....Op de dag van werd ik gebeld dat de bezichtiging niet doorging, diegene was ziek en moest weer een maand wachten. Na die maand weer hetzelfde smsje, maar ditmaal kwam er wel iemand die na 2 minuten al weer weg was. Ons dak was toch niet geschikt door de dakpannen die erop lagen, na onderzoek op internet bleek dit niet te kloppen. Elk bedrijf die we naderhand belden konden ze bij ons wel plaatsen. Achteraf na het lezen van alle reviews over dit bedrijf mogen we blij zijn dat ze geen zonnepanelen bij ons konden/wilden plaatsen.

image description

Dit jaar zijn wij verhuist naar een andere woning. De vorige bewoners huurden zonnepanelen via zelfstroom. Wij hebben dit contract overgenomen. Het huren van zonnepanelen levert niks op, het kost je alleen maar geld. Daarnaast is de klantenservice erg slecht te bereiken. Voordat we het contract overnamen hebben we meerdere keren gevraagd over prijsindicaties. We kregen hier iedere keer op een hele vage manier reactie op. Nu we de panelen bijna een jaar huren, merken we dat die indicaties voor geen meter klopten. Wij betalen iedere maand alleen meer extra door dit bedrijf. Ik zou niemand aanraden om met zelfstroom in ze te gaan!!!!!

image description

Doe geen zaken met dit bedrijf! In September vorig jaar 28 zonnepanelen laten plaatsen. Ik was deels niet thuis bij de installatie. Super lelijk gemaakt en het gebouw beschadigd. Als meer dan 10 maanden probeer ik te communiceren met klantenservice Zelfstroom. Medewerkers zijn vreselijk, tonen geen begrip en zijn ronduit arrogant en niet oplossingsgericht. Antwoorden duren en duren en niks wordt opgelost. In de tussentijd ook nog ontdekt dat de app en meterstanden niet kloppen en na Onlangs van ellende er maar mijn eigen elektricien op te hebben gezet dat om te ontdekken dat de LAN kabel los in de kast hangt en nooit aangesloten is geweest door Zelfstroom. 2 weken geleden beloofde een medewerker me dat er nu écht een servicemedewerker zou komen om het op te lossen en hij had ook nog het lef om te zeggen dat als het mijn schuld was ik het zelf moest betalen. Hoe durf je na iemand 10 maanden van het kastje naar de muur te hebben gestuurd. Of alles goed werkt weet ik dus ook nog niet omdat het systeem niet goed verbonden is. Dus nogmaals ga naar een ander bedrijf voor je panelen. !!!

image description

26 Januari is de btw teruggave bevestigd. Inmiddels zitten we op 27 Juni en heb ik nu na 5 maanden nog niks mogen ontvangen. De btw terug gave word gedaan uit handen gegeven door het bedrijf De Centrale BTW Teruggave. Slechte communicatie van zowel Zelfstroom/De Centrale BTW Teruggave. Al meerdere malen mail/telefonisch contact gehad. Heel jammer dit want de communicatie bij het kopen van de zonnepanelen was goed maar na het betalen is dit volledig opgehouden. Terwijl als je aanbied de btw teruggave te verzorgen. Zorg dat dit dan ook goed gebeurd.

image description

Ik ben niet tevreden over de aankoop van zonnepanelen via zelfstroom, op alle punten in het proces is verkeerde informatie gegeven en ik zou dit bedrijf aan niemand aanraden. Het contact met Luc Dierx, verkoper bij zelfstroom, heb ik als zeer teleurstellend ervaren, er werd geen enkele verantwoordelijkheid genomen over de verkeerde informatie die is gegeven en ook werden afspraken niet nagekomen. De klantenservice is niet tot slecht bereikbaar, en afspraken worden niet nagekomen. Zelfstroom besteed de plaatsing uit aan een ander bedrijf, die vervolgens weer een ander bedrijf inschakelt. Zodra er iets mis gaat wijst iedereen naar elkaar en moet je als klant maar zelf uitzoeken wie je gaat helpen.

image description

Wat een onprofessioneel bedrijf. Zonder erom te vragen blijven ze geadresseerde reclame sturen, net alsof je bevoorrecht ben en ze samenwerken met de gemeente. Dat is helemaal niet zo. Oplichters!! Een grappige reactie, dat ik mezelf af kan melden. Al 2x gedaan. Nog 1x post en er volgt een officiële klacht.

image description

Ik had hoop dat het nu eens een keer niet nodig om gelijk dit te moeten schrijven Maar na vorige week maandag met bijna 12 monteurs hier bezig hadden wij hoop dat 97 panelen zo klaar zouden zijn We zijn nu een week verder en ze zijn nog niet klaar Vandaag zijn er 3 mensen een paar uur geweest Over de monteurs trouwens geen verkeerd woord want die doen gewoon netjes hun werk Maar toen ze klaar waren zeiden ze dat ze niet wisten wanneer er weer andere kwamen om de rest 37 panelen af te werken en aan te sluiten toen werd ik niet echt vrolijk Aan het bellen geslagen niemand weet iets Jammer om zo nu al te moeten beginnen Hoop op een nette oplossing

image description

We hebben de zonnepanelen nu een kleine 3 jaar en wat zien ze er nog goed uit! Ook de besparing voldoet aan de verwachting, sterker nog we wekken meer stroom op dan we hadden gedacht en verwacht. Destijds een zeer vriendelijke heer aan de telefoon gesproken. Alle afspraken netjes en correct nagekomen van de schouw tot en met de oplevering. Zeker een aanrader! Update: nog steeds ontzettend tevreden. We hebben laatst de zonnepanelen maar eens laten reinigen en ze stralen weer als nieuw :-)

image description

Huur van 10 panelen kost volgen hun website 53 euro per maand. Dat is over 15 jaar verplichte huur rond de 9000 euro Huur die bij verkoop overgenomen moet worden. De enige winnaar is Zelfstroom niet de huurder. 10 panelen per stuk zeg 350wp levert per jaar 2800 kw op. Tegen 21 cent is dat 515 euro. Das minder dan de huur prijs. Totaal geen voordeel dus. Ja het begint pas na 15 jaar te lonen.

image description

Wat een verschrikkelijk bedrijf! Leuke post opsturen dat je vrijblijvend advies kan krijgen. De eerste afspraak hebben ze mij niet gebeld, na ze de volgende dag zelf gebeld te hebben kwamen ze met een smoes over te weinig personeel. Na een nieuwe afspraak te hebben gemaakt hebben ze mij weer niet gebeld. 2x een half uur gewacht voor niks!!! Schandalig!! 'Wij staan altijd voor u klaar met de beste kwaliteit en service' wat een grap

image description

Totaal niet blij met de afwerking.. ik was die dag helaas zelf niet thuis maar had dit niet verwacht.. na 7 keer verschillende mails gestuurd te hebben en geen reactie krijg.. en verschillende malen gebeld te hebben over het oplossen van deze slechte afwerking, en nog niks terug gekoppeld krijg, ga ik een reverentie plaatsen.. ik geloof best dat ze dit kunnen oplossen en dat ze heus wel goed werk afleveren, maar de communicatie is slecht.. ( en helaas de afwerking bij ons ook!) kan helaas geen foto bij voegen

image description

Nu zo'n 2 volle jaren klant bij Zelfstroom met een huurcontract. Niets dan tevreden over de service. Elke vraag wordt netjes beantwoord. De app werkt prima en samen met behulp van overzichten van onze energie aanbieder hebben we onze maandlasten flink kunnen verminderen. Recent een vraag gesteld die niet direct iets te maken had met de service van zelfstroom, werd door een technisch medewerker opgepakt en uitgelegd met superveel nuttige tips. Omdat dit voor Zelfstroom zelf geen voordelen op leverde, vond ik een positieve review zeker op zijn plaats.

image description

Tsja heb je via Vereniging Eigen Huis zonnepanelen aangeschaft bij Zelfstroom loop je toch een kleine kater op omdat de factuur anders wordt dan je verwachtte. Let wel zonnepanelen zijn netjes geplaatst tevreden over het personeel maar minder tevreden met de factuur. Blijkt bij de aanpassing van mijn eerste offerte ook een zodanige aanpassing van het bestelde materiaal te zijn gedaan (zonder dat ik daar expliciet op gewezen werd tijds een telefonische toelichting) dat de prijs bij afrekenen hoger werd dan op basis van de oorspronkelijke offerte werd verondersteld. Aanvulling d.d. 24-2-2022 Gezien reactie hieronder van Zelfstroom review naar beneden bijgesteld. Hopeloze wijze van communicatie. Uiteindelijk blijkt men mij een syteem te hebben geleverd dat ik niet nodig had parallel geschakeld i.p.v. Serieel. NB Ben met Zelfstroom in zee gegaan via Vereniging Eigen Huis. Die lijken verder geen actie te nemen. Aanvulling d.d. 7-3-2022 Vandaag na weer twee weken een reactie van Zelfstroom. Komen met een analyse van het verkoopproces helaas onvolledig en op onderdelen onjuist. Hopeloos hoe deze organisatie zijn communicatie en onderzoek georganiseerd heeft. Blijkbaar luisteren ze de, ongetwijfeld opgenomen, verkoopgesprekken niet na, anders zouden ze er al lang uit zijn. :-(.

image description

Wij hebben ook al drie jaar zonnepanelen vannzelfstroom, Geweldig gedaan goed personeel,afspraken goed nagekomen, Totaal geen klachten Dus er zijn ook mensen die wel tevreden zijn De mensen die klagen moet eens nagaan of ze het zelf wel goed begrepen hebben

image description

Ook hier reclame die in mijn bus gedeponeerd wordt ondanks de ja/nee sticker die ik heb. Helaas is de post "geadresseerd" en vermeld zelfstroom op de enveloppe "aankondiging" dus wordt hij toch nog in de brievenbus gedeponeerd terwijl het dus gewoon reclamefolders zijn. De "aanbieding" of "korting" blijkt na onderzoek uiteraard ook helemaal niet te kloppen of ergens anders veel voordeliger te zijn. Ik noem het vuilnis en daar komt het bij mij dan ook steevast terecht, onbegrijpelijk en achterbaks om op deze manier te adverteren. Tevens roept zelfstroom op diezelfde enveloppe heel leuk en pienter "klimaatneutraal gedrukt" en "zonder plastic bij het oud papier", terwijl als ze echt zo met het milieu bezig zouden zijn, ze deze zooi niet bij mensen in de bus moeten gooien die niet om reclame vragen... Tevens heb ik al jaren zonnepanelen en vraag me dus af waarom zelfstroom mij "geselecteerd" noemt betreffende toekomstige zonnepanelen..

image description

Ik krijg zo vaak post van dit bedrijf je wordt er gek van! In de brief staat dat je snel ?594 per jaar bespaart. Terwijl dit bedag hoger is dan wat ik per jaar betaal! Als ik zonnepanelen wil bel ik wel een ondernemer uit de buurt die gewoon langs komt voor een gesprek. En die niet zoveel spam stuurt. Jammer van het papier en de bezorg kosten, van al deze kosten die wij weg gooien hadden ze beter een gezin blij kunnen maken met gratis panelen!!

image description

Slecht service van begin tot eind. Zelfstroom won de aanbesteding via vereniging eigen huis. - 1ste maal ging de afspraak niet door vanwege Corona (begrijpelijk) - 2de keer hadden ze een ladder en lift bij terwijl het meerdere malen heel duidelijk aangegeven was dat dit niet kon in verband met indeuken sandwichpanelen op de gevel. Monteurs zijn weer vertrokken - 3de maal belden ze na indienen van mijn klacht bij zelfstroom of ze weer konden verzetten door corona (Dit heb ik geweigerd aangezien ik op dit moment al maanden verder was) Vervolgens kwam zelfstroom de panelen plaatsen. Na de installatie maakte de monteur een foto waarbij ik aan gaf dat ze niet conform legplan gelegd waren. Dat er nu schaduw op de panelen waren doordat ze te dicht op de Zuidelijke kant gemonteerd waren in plaats van naar de Noordelijke kant. De monteur weigerde dit aan te passen. Er loopt nu een klacht bij zelfstroom waar ik nog steeds geen reactie op heb. Eerlijk gezegd verwacht ik ook geen reactie aangezien ze ook nog steeds niet op mijn klacht van December gereageerd hebben. Conclusie verschrikkelijk bedrijf en verschrikkelijke service

image description

Wat ging goed? De geautomatiseerde CRM-machine: email over gesprek, voorbereiden gesprek door jaarnota bij de hand te hebben etc. Gesprek keurig netjes op afgesproken tijd. Wat ging mis? Medewerker was heel erg geprikkeld om zo snel mogelijk naar een huurcontract te sturen. Minimale uitleg. We wilden graag offerte tussen huur of koop maar we kregen daarop letterlijk het antwoord als u nog niet weet wat u wilt kan ik mijn tijd beter besteden aan iemand die dat wel weet want het kost mij veel tijd om een offerte te maken. Wat wij wilden is een vergelijk tussen kopen of huren maar blijkbaar willen ze daar niet zo transparant over zijn. Kosten huren? 12 panelen bij 10 jaar a 60 euro per maand kortom 7200 euro met een overnameprijs van 60 euro per paneel dus kortom 8000 euro. Wij weten nu nog steeds niet wat het kost om te kopen. Voordelen huur: servicecontract mocht er iets mis zijn. Nadelen koop: additionele verzekering op inboedel en eigen beheer De nadelen van huur of voordelen van koop werden niet benoemd. Zoals een huurcontract waar je aan vast zit bij verkoop woning... Wij zijn niet tevreden over de klantgerichtheid, het komt op ons over als een verkoopmachine van huurcontracten van zonnepanelen zodat maandelijkse inkomsten voor deze partij gegenereerd wordt.

image description

De keuze om zonnepanelen te plaatsen was voor mij een spannende. Ik ben niet zo technisch en kende verder ook niemand die al zonnepanelen op het dak had liggen. Toen ik een offerte aanvroeg maakte ik dan ook meteen aan mijn adviseur (Pieter) duidelijk dat ik niet over 1 nacht ijs ging. Uiteindelijk heb ik meerdere keren met hem gebeld omdat ik toch allemaal vragen bleef hebben en hij stond me telkens weer rustig en beleefd te woord. Ik geef toe, in het begin hing ik voor ieder wissewasje aan de telefoon met de klantenservice, maar nu ze langer liggen heb ik steeds meer vertrouwen in 'mijn' paneeltjes. Het huurbedrag heb ik ruimschoots terugverdiend door de opgewekte stroom en ik kreeg daar bovenop zelfs nog een paar euro retour op de jaarrekening! Al met al kan ik alleen maar zeggen dat ik tevreden ben. Alle medewerkers die ik heb gesproken zijn vriendelijk en respectvol en het product is gewoon goed. Wat mij betreft zeker een aanrader.

image description

Na een jaar voorzien te zijn met zonnepanelen van Zelfstroom lijkt het mij tijd voor een eerlijke review. De vrouw/Algemeen leider des huizes destijds zonder zonnepanelen had al tijden de wens om aan de zonnepaneel te gaan.....ik was huiverig. Waarom? Het gedoe, de montage, mijn angst voor lekkage aan je dak, de aanpassingen in de meterkast plus trekken van kabels door het huis. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan, en weet u hoe het mij bevallen is? Heel goed. Na het contact leggen met zelfstroom ging eigenlijk alles van het spreekwoordelijke "leien dakje"(toepasselijk!) Er wordt door Zelfstroom berekeningen gemaakt wat betreft kosten en baten. Per paneel wordt de opbrengst berekend. Mijn grootste angst, montage+aanpassen electrische installatie etc.....had helemaal geen angst hoeven zijn. Panelen werden vakkundig door de mannen gemonteerd, tevens hielden ze mij op de hoogte hoe het ging. Voor de twee kabels vanuit de omvormer richting meterkast werden twee gaten geboord. De elektricien monteerde de omvormer op een voor hem onhandige plaats, maar voor ons perfect op de bergzolder. Als laatste de aansluiting van de kabels in de meterkast middels een extra groep. Na vertrek van de vakmannen alles full operationeel. De app waarin je alles en nog veel meer kan monitoren wat betreft de zonnepanelen was een paar dagen later functionerend. Ik als ex-scepticus kan zonnepanelen sterk aanbevelen...tevens beveel ik Zelfstroom aan als partij om zaken mee te doen als u panelen wenst. Kundige monteurs in de buitendienst, en deskundige en vriendelijke binnendienst mocht er keer een vraag zijn. Om ook te beseffen, het investeren van uw spaargeld in zonnepanelen levert heel wat meer rendement op dan de 0% rente op de spaarrekening. Resumerend , mijn vrouw had wederom gelijk. Spijt dat ik het zo lang heb uitgesteld....onze 13 zonnepanelen.

image description

Sinds 2 dagen in bezit van 16x zonnepanelen. De 3x monteurs van duramotion die deze op mijn dak hebben gelegd door zelfstroom, hebben goed en net werk afgeleverd. Er waren 2 dakpannen gesneuveld. Dit hebben ze gemeld ik heb ze reservere pannen gegeven. En hebben dit ook netjes hersteld. Zelfstroom zelf leuke organisatie alleen af en toe wat moeizaam in de communicatie. Toch wat vaker moeten bellen na geen reactie te krijgen op de mail wat ik heb gestuurd. Voor de rest is alles goed en duidelijk verlopen. De tijd zal leren of het me per maand gaat schelen wat de verkoper me heeft berekend.

image description

Prima geregeld, ging er kritisch in bij de offerte aanvraag, alles gebeurt precies zoals het stappen plan voorschrijft, geen gemaar klant is koning. Dik tevreden!