Zon Advies Nederland

  1. Home
  2. Gelderland
  3. Elst
  4. Zon Advies Nederland

Zonnepanelen installateur Zon Advies Nederland

Nijverheidsweg 1, 6662 NG Elst, Nederland
Dit is een citaat van Zon Advies Nederland zelf:

Het platform Zon Advies Nederland is speciaal voor kopers en installateurs van zonnepanelen systemen. Met ruim 10 jaar ervaring in zonnepanelenland biedt het platform u betrouwbare informatie en advies met een ruim aanbod van wereldmerken zonnepanelen en omvormers.

Zon Advies Nederland

Belangrijkste kernwaarde voor Zon Advies Nederland is klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid. Door enkel het aanbieden van de beste producten en een scherpe aanschafprijs bent u er nog niet en op dat punt gaat Zon Advies Nederland een stap verder door o.a. het bieden van zorg, kennis, service opvolging en zekerheid. Voor Zon Advies Nederland geldt dat de “meter” pas begint te lopen nadat uw zonnepanelen systeem is geïnstalleerd.

Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

42 beoordelingen over Zon Advies Nederland van Google My Business

image description

Waardeloos bedrijf. Hieronder de gang van zaken: Om te beginnen waren we nogal verbaasd om een ongemarkeerde bus met drie niet-Nederlands-sprekende mannen te ontvangen. Tijdens de installatie geen communicatie mogelijk. Ik heb het 1 keer geprobeerd met google translate naar het Russisch.... maar dat werkte niet. Er werd zonder valbeveiliging, steigers of iets dergelijks gewerkt. Aan het einde van de dag kreeg ik telefoon in mijn hand met NL-talige werkvoorbereider. Op de vraag of er nog bijzonderheden waren, was het antwoord: "Nee". Daarna zelf buiten wat zaken gecontroleerd en heb ik een Scope12 inspecteur de installatie middels foto's laten beoordelen. Toen zijn we echt geschrokken! 1. Er waren 2 dakpannen kapot en dan kan ik niet onder de zonnepanelen kijken, dus wie weet nog meer 2. Ontluchtingspan is gesneuveld (niet gemeld) 3. Dakgoot lekt, omdat ze daar in zijn gaan staan 4. Kabels open en bloot over de dakpannen 5. Omvormer niet goed aangesloten (Volgens de Scope12 inspecteur): Stringkabels beide zwart, moeten rood en zwart zijn. Kabels moeten gescheiden door dakdoorvoer en gescheiden blijven. Vereffeningskabel is in de werkschakelaar aangesloten. Dit is niet wenselijk ivm capillaire werking van de draad. Er kan water door de draad naar binnen gezogen worden en in de werkschakelaar druppelen. 6. Meterkast brandgevaarlijk (volgens de Scope12 inspecteur). Draadjes in hoofdschakelaar erbij gepropt, te dunne draad naar de automaat van de zonnepanelen En als klap op de vuurpijl hebben we paar weken na installatie een mail gekregen van de installateur, met daarin een uitleg dat hij geen opgeleide monteur was en ze eigenlijk niets wisten van het installeren van zonnepanelen. Dat verklaarde een hoop, maar echt schandalig! Na 4 extra bezoeken uiteindelijk iets werkends en uiteindelijk goed en veilig aangesloten. Moet er niet aan denken wat er zou kunnen zijn gebeurd als we zelf geen actie hadden ondernomen. Kortom alleen maar ellende, dus niet mee in zee gaan!

image description

Installatie hier geplaatst, in eerste instantie was het contact erg prettig maar na de eerste betaling en maken eerste afspraken lastig mee te communiceren. -Eerste afspraak van levering kwam er niemand opdagen. Na telefonisch contact zou men een oplossing zoeken, men vond het erg vervelend. -2e afspraak bijna 2 maand later stond er wel een busje net Polen voor de deur, maar geen panelen en geen installateur. - hierop 3e afspraak gemaakt. Gelukkig vrij kort op de 2e. Helaas kwam hier ook weer niets of niemand opdagen. Vervolg afspraak maken erg lastig, je gaat van receptie naar werkvoorbereider, naar planning en weer terug. -4e afspraak kwam daadwerkelijk in orde, installatie elektrische componenten zijn netje verlopen. Plaatsen panelen leek ook goed te gaan totdat ik er mee aan het kijken kwam. Platen liggen hol en niet op gelijke hoogte, tevens zijn platen te dicht op de dakkapel geplaatst waardoor ze meer schaduw krijgen. Na het melden van deze klachten niets weer vernomen, ook geen excuus of tegemoetkoming voor de 3 dagen die ik vrij genomen heb en niemand kwam opdagen. Gemiste kans! Inmiddels zijn we 7 maand verder en heb ik na 1 telefoontje van een werkvoorbereider niets meer gehoord. Systeem werkt nog steeds naar behoren maar ligt er nog steeds zo scheef op.

image description

Ga nooit met dit bedrijf in zee. Er komt een aardige vertegenwoordiger langs en je tekent een contract. Maar dan begint de ellende!!!!!! Niemand op kantoor weet iets, iedereen verwijst naar een ander behalve als je aanzegt niet te betalen dan wordt er gedreigd. Nu wacht ik al maanden ( vanaf juli 2023) op de afhandeling van hun 'Friend4U'actie , waarbij de tipgever ? 200,- zal ontvangen. Dit is tot op heden nog steeds niet uitgevoerd. Ondanks een 10 tal mails en diverse telefoontjes. iedere keer een andere smoes. Dramatisch

image description

Het enige positieve is dat de installatie nu werkt. Verder alleen maar ellende. Anderhalf jaar bezig geweest om contact te krijgen na plaatsing van de panelen Dit om de panelen te laten verplaatsen. (Lagen over de erfscheiding) Rechtzaak moeten aanspannen en deze gewonnen. Panelen liggen nu goed maar de rechterlijke kosten die ze moeten betalen na 4 maanden nog niets ontvangen. Alles behalve professioneel.

image description

Zeer slechte ervaring. Afspraken werden steeds last minute afgezegd, maanden vertraging. Telefonisch niet bereikbaar, reageren nergens op. De adviseur, zelfstandige ZZP?er, deed er alles aan om het op te lossen, maar Zonadvies deed amper iets. Nu al 2 maanden aan het bellen om mijn friends voor friends bonus te krijgen ivm aandragen nieuwe klanten. Tijdens het zoveelste telefoontje hierover liet men zich ontvallen in zwaar weer te zitten vanwege fors afgenomen vraag naar zonnepanelen. Ze betalen simpelweg niet, misschien in financiële problemen, en telefonisch steeds smoesjes. Niet doen, kijk verder

image description

Zeer slechte ervaring met Zon Advies Nederland Bv. Advies was verder prima en daar werd genoeg tijd voor genomen. Maar wat ze hadden bedacht paste uit eindelijk niet op het dak. De personen die het kwamen plaatsen waren kundig, maar dit waren ZZP'ers denk ik. Die zeiden wat ze hebben ingetekend kan helemaal niet. Ze moesten het hele legplan omgooien. Hierdoor konden ze 1 paneel niet plaatsen en hadden ze ook niet genoeg materiaal (zijkappen) om het netjes af te werken. Contact krijgen is moeilijk. Twee keer een afspraak gemaakt. Kwam er niemand op dagen.

image description

Zeer slechte ervaring. Afspraken werden steeds last minute afgezegd, maanden vertraging. Telefonisch niet bereikbaar, reageren nergens op. De adviseur, zelfstandige ZZP?er deed er alles aan om het op te lossen, maar Zonadvies deed amper iets. Nu al 2 maanden aan het bellen om mijn friends voor friends bonus te krijgen ivm aandragen nieuwe klanten. Ze betalen simpelweg niet, misschien in financiële problemen, en telefonisch steeds smoesjes. Niet doen, kijk verder

image description

In eerste instantie was de ervaring positief. Totdat het contract ondertekend en gedeelte aanbetaald was. De communicatie is erg slecht om nier te zeggen compleet niet mogelijk. Uiteindelijk panelen geplaatst, bleken ze niet te werken omdat de omvormer verkeerd was aangesloten. Daarna problemen met aanmelden app. Bleek ook nog eens dat er 1 paneel niet was aangesloten.. Nu maanden later en diverse keren geprobeerd ze te bereiken, nog steeds niet opgelost. Als ik alles geweten had en de reviews eerder had gelezen, was ik zeker niet met dit bedrijf in zee gegaan. Zonnepanelen in maart geleverd en nog steeds niet in orde.

image description

Zonnepanelen liggen goed echter de kabels zijn verkeerd aangelegd en dan geeft t bedrijf niet thuis.. De kabels zijn door een waterafvoer getrokken waardoor het hemelwater bij hevige regenval niet voldoende kan doorstromen. B Smit Zwolle

image description

Wees gewaarschuwd en doe absoluut geen zaken met dit bedrijf. Levering en plaatsing was prima, maar daarna ging de omvormer kapot. Dit gemeld maar er werd niet gereageerd. Na maanden en maanden bellen en mailen geen reactie. Zelf een electricien ingeschakeld en die constateerde dat de omvormer kapot gegaan was omdat deze verkeerd aangesloten was. Wederom contact gezocht met Zon Advies Nederland, en uiteindelijk is na een half jaar de omvormer vervangen. Al die tijd geen opbrengst gehad van de zonnepanelen. Ze wijzen elke verantwoordelijkheid af en hebben de nieuwe omvormer wederom verkeerd aangesloten (risico dat deze weer kapot zou gaan en brandgevaarlijk). Dit zelf door een electricien laten oplossen omdat reactie van hun wederom uitbleef. Kosten vergoeden ze niet. Zeer zeer zeer slechte service. Wees gewaarschuwd en doe geen zaken met dit bedrijf. P.s. een tip voor mensen die al een installatie van dit bedrijf hebben: laat de aansluitingen controleren door een onafhankelijk electricien.

image description

De zonnepanelen via Zon Advies Nederland liggen alweer enkele weken op mijn dak en ik ben erg tevreden. Het duurde wat langer dan verwacht / afgesproken en daar moest een aantal keer achteraan gebeld en gemaild worden, dus dat liep niet geheel vlekkeloos. Maar het leggen en installeren van de panelen is super verlopen. De mannen die de panelen kwamen leggen waren erg vriendelijk en behulpzaam en hebben alles goed uitgelegd. En hetzelfde geldt voor de mannen die alles kwamen aansluiten in de meterkast e.d. Erg prettige communicatie, behulpzaam en duidelijk. De aanloop liep dus wat stroef, maar de uitvoering is naar volle tevredenheid verlopen!

image description

Communicatie en afhandeling van nazorg is compleet waardeloos. Na installatie, wat al de nodige vertraging had, geconstateerd dat er 1 paneel of optimizer niet werkt. Verkoopadviseur is een oud collega van mij en doet zijn best om er nog iets van te maken, maar is compleet afhankelijk van de klantenservice. Deze wordt waarschijnlijk 'geleidt' door 1 van de directieleden, want ik verneem nu al maanden niets meer. Voor jullie beeld: ik schrijf echt niet alleen negatieve reviews! Mijn advies is om er gewoon niet aan te beginnen. Ik heb gevraagd of er een Nederlands sprekend team of iemand kan langskomen om de installatie nog eens door te lopen, helaas blijft het nu stil. Als het nog lang duurt, ben ik toch genoodzaakt stappen te ondernemen om de hele boel op te laten halen en mijn geld terug te eisen. Jammer dat het zo moet.

image description

Zeer slechte ervaring met deze bedrijf. Eerst moesten een jaar wachten omdat er de ene keer de omvormer niet op voorraad was dat de panelen niet meer leverbaar was en dan de montage plug was van door uit eindelijk zijn de in november 2022 bij ons geweest en 10 van de 11 zonnepanelen gemonteerd maar 1 zonnepaneel konden ze niet monteren want ze hadden geen bevestiging beugels bij zich. Nu naar meer dat 8 maanden is de laatste zonnepanel nog niet gemonteerd en elke keer als we bellen of mailen wordt er gezegd dat ze het voor leggen bij de planning maar er gebeurt werkelijk niks. Ga a.u.b niet in zee met deze bedrijf het is een en al een puinhoop in de planning en de service het scheelt een hoop ergernis.

image description

Installatie hier geplaatst, in eerste instantie was het contact erg prettig maar na de eerste betaling en maken eerste afspraken lastig mee te communiceren. -Eerste afspraak van levering kwam er niemand opdagen. Na telefonisch contact zou men een oplossing zoeken, men vond het erg vervelend. -2e afspraak bijna 2 maand later stond er wel een busje net Polen voor de deur, maar geen panelen en geen installateur. - hierop 3e afspraak gemaakt. Gelukkig vrij kort op de 2e. Helaas kwam hier ook weer niets of niemand opdagen. Vervolg afspraak maken erg lastig, je gaat van receptie naar werkvoorbereider, naar planning en weer terug. -4e afspraak kwam daadwerkelijk in orde, installatie elektrische componenten zijn netje verlopen. Plaatsen panelen leek ook goed te gaan totdat ik er mee aan het kijken kwam. Platen liggen hol en niet op gelijke hoogte, tevens zijn platen te dicht op de dakkapel geplaatst waardoor ze meer schaduw krijgen. Na het melden van deze klachten niets weer vernomen, ook geen excuus of tegemoetkoming voor de 3 dagen die ik vrij genomen heb en niemand kwam opdagen. Gemiste kans!

image description

Jaren terug zonnepanelen aan laten leggen en destijds prima communicatie met het bedrijf. Er gingen wel wat dingetjes mis bij de installatie, maar allemaal niet ernstig. Recent hebben buren panelen laten plaatsen door hen en kreeg ik een mailtje dat ik tipgeld zou krijgen. Na een blije reactie van mij en 5 herinneringen, waarbij ik ook andere mensen binnen het bedrijf heb betrokken, is er nog steeds niks overgemaakt. Er komt niet eens een reactie. Mochten mijn buren problemen krijgen met hen, dan is dat extra zuur, gezien ik hen had verteld over Zon Advies Nederland. Het lijkt alsof dit bedrijf in elkaar zakt, als ik alle vrij recente reacties lees. Het was nooit super professioneel, maar momenteel lijkt het helemaal waardeloos. Hopelijk herpakken zij zich.

image description

Wachttijd duurde wat langer dan verwacht maar in deze tijd waar iedereen zonnepanelen wilt is dat begrijpelijk, de mannen die uiteindelijk kwamen installeren hebben hard gewerkt tot savonds laat om alles afgerond te krijgen. al met al erg tevreden en de panelen zitten er super strak op!

image description

Wat communicatie betreft is dit bedrijf regelrechte horror. Reageren gewoon nooit op telefonische verzoeken of mails. Ik moest eindeloos bellen en mailen om gedaan te krijgen dat ze na 4 maanden de panelen kwamen plaatsen. Kwamen in de middag en hadden ook niet alles bij zich. Om een nieuwe afspraak moeten vechten. Die kwam er, maar weer hadden ze niet alles bij zich. Pas na een maand was het eindelijk klaar. Echter met drie verkeerd gelegde panelen (op het noordoosten), niet volgens het legplan. Dat had ik al de eerste keer gemeld, maar uiteraard: niet op gereageerd. Ik hield de laatste betaling daarom tegen. Het duurde 8 maand (!) voor ze daar achter kwamen en een sommatie stuurden. De 3 panelen goed leggen weigeren ze, want "zo is het ook goed". Geen tof bedrijf dus! Weet waar je aan begint....

image description

Waardeloze club met zeer belabberd advies. Wacht al 2 maanden op een antwoord op een simpele vraag. Wil je annuleren kan dat niet zomaar, wil je uitstellen kunnen ze de prijs niet vast houden. Ze maken misbruik van de veel te goede markt momenteel.

image description

Slechte montage, service en geen garantie. Tot en met de opdrachtverstrekking ging alles prima, daarna was het een groot drama. Wij wonen in het oosten van het land en hebben 9 panelen o.a. langs de rand van een platdak laten plaatsen. Dan heb je echt véél meer ballast nodig vanwege wervelwind. ZON Advies plaatste véél te weinig ballast. Nog geen 2 maanden na plaatsing waaiden de panelen op en verplaatsten. Gelukkig bleven ze achter de dankopstand haken! De dakbedekking bleek beschadigd. Reactie ZON Advies: Bel je verzekeringsmaatschappij, het is immers stormschade. Na heel veel communicatie en doorslaggevende druk van een verzekeringsmaatschappij uit Apeldoorn heeft ZON Advies wat ballast bijgeplaatst. Ze wilden geen berekening laten zien. De monteurs hadden te weinig rubberen voetjes bij zich. Ik moest er op staan dat ze die maar moesten ophalen. Ze waren 2 moeren kwijt om een paneel vast te zetten. Ze hebben de bouten gewoon in het gat gestoken. Bedrading en optimizers horen onder de panelen te worden geplaatst. Zo niet bij ZON Advies. We zijn bijna een jaar na de eerste installatie. Inmiddels heb ik zelf nog 180 kg ballast geplaatst, heb ik de 2 bouten met nieuwe moeren aangedraaid, de bedrading en optimizers netjes teruggelegd en heb de dakbedekking gerepareerd. Opvallend is dat de enkele wat positievere reviews meestal op uitnodiging zijn.

image description

Ja alle slechte reviews hier onder/boven zijn waar. Februari offerte getekend. April eerste termijn betaald Juni wordt een prijsverhoging gemeld. (niet akkoord mee want er is al betaald) Augustus installatie geannuleerd geen omvormers September monteurs corona Oktober geen panelen November eindelijk de installatie ontvangen. Letterlijk tientallen telefoontjes, mails en gesprekken gevoerd. Planning krijgen is een drama!

image description

In 2020 heb ik zonnepanelen laten installeren. Het verkooppraatje was dat een oost-west ligging gunstiger zou zijn omdat dat de opbrengst meer zou spreiden over de dag. Omdat er geen dakinspectie gedaan werd voor de installatie was voor mij onbekend dat mijn dakbedekking eigenlijk eerst vervangen had moeten worden. Een jaar laten moesten mijn zonnepanelen dus tijdelijk verwijderd worden, om later weer teruggeplaatst te worden. Ik heb mijn opbrengst vergeleken met andere vergelijkbare systemen die wel richting het zuiden geplaatst zijn, en ik heb dus een offerte opgevraagd om de panelen te verwijderen en richting het zuiden terug te plaatsen. Ik zou dit zelf gedaan hebben als dat garantietechnisch geen probleem was geweest. Inmiddels ben ik er achter dat hun 'Zon Zeker Garant' van dezelfde partij is, en dus vrijwel geen garantie biedt buiten de normale garantie. Het heeft maanden geduurd voordat het lukte om het verwijderen in te plannen, maar dat is gelukkig goed gegaan. Vervolgens kostte het weer veel tijd voordat de panelen weer teruggeplaatst konden worden. Bij het terugplaatsen waren de installateurs niet geïnformeerd over de aanpassing, waardoor terugplaatsen op het zuiden die dag niet ging lukken. Vanaf dat moment is het 1 grote nachtmerrie met Zon Advies Nederland. - Ik ben vijf keer gevraagd om foto's te sturen, om meerdere keren de reactie te krijgen 'Ja dit is hoe het eerst ook lag' (Ja dat weet ik, maar dat was niet hoe het moet liggen) - Ik blijf betalingsherinneringen krijgen, waar ik elke keer op reageer dat de installatie nog niet voltooid is - Ik heb meerdere keren de belofte gekregen dat er een nieuwe afspraak ingepland zou worden, we zijn inmiddels 4 maanden verder en nog geen afspraak in zicht - Nu krijg ik te horen dat de afspraak ingepland gaat worden als ik eerst de volledige factuur betaal Mijn vertrouwen in dit bedrijf is volledig weg. Ze hebben niet de capaciteit om te voldoen aan hun beloftes, blijf hier weg.

image description

Offerte traject ging voorspoedig al bleek de adviseur niet heel veel technische kennis. Akkoord gegeven op de offerte. Daarna las ik alle negatieve reviews op google en trustpilot (skip de invited reviews) andere reviews zoals klantenvertellen zijn ook onbetrouwbaar. In overleg met de verkoper kon ik annuleren. Echter dacht kantoor er anders over en gingen moeilijk doen. Op mails en telefoontjes naar kantoor werd niet gereageerd. Pas na dreiging van rechtsbijstand met gerechtelijke stappen, de bevestiging tot annulering ontvangen lees ook de algemene voorwaarden men hanteert geen annuleringstermijn .ik adviseer iedereen een andere leverancier te kiezen en eerst goed reviews lezen (had ik zelf ook moeten doen)

image description

Afspraak gemaakt via centraal beheer achmea, deze werkt samen met Zon Advies Nederland. Vertegenwoordiger netjes optijd en goede uitleg gekregen. Inmeten door bekwaam persoon en jammer genoeg ipv 10 toch maar 9 zonnepanelen die op het dak gaan passen, deze 1e gaat natuurlijk ge crediteerd worden. Plaatsen gaat nog gebeuren en ga jullie op de hoogte houden. Tot nu toe zeker nog vol lof.

image description

Zeer ruime tijd bezig geweest met het voortraject waarna voor ons zonadvies als beste uit se bus kwam. Na ontvangst van de laatste offerte zijn we bijna gestalked door de vertegenwoordiger om de offerte te tekenen ondanks dat we hebben agg zelf contact op te nemen als de hypotheek definitief zou zijn. Na ons akkoord vlot de 1e factuur en deze ook direct voldaan. Inmiddels zijn we 4 maanden verder en nog geen zonnepaneel rijker vanwege leveringsproblemen van de omvormers..... de halve buurt is inmiddels geholpen door andere installateurs en wij wachten nog steeds. In 4 maanden precies 1 keer geïnformeerd over de leveringsproblemen. Daarbij ook een laadpaal aangeschaft die wel geïnstalleerd kon worden, na het opbrengen van enige geduld. Wat blijkt.... verkeerde paal of onjuiste installatie. 1e gesprek wat er hierover werd gevoerd was nogal klant onvriendelijk en uiteindelijk was de conclusie dat de monteur zo langs komen om te kijken wat het probleem was...... 4 weken en 3 telefoontjes verder waarbij ik alle keren terug gebeld zou worden nog steeds een ev lader die op halve kracht werkt en nog steeds geen zonnepanelen..... en de vertegenwoordiger die ons stalkte de eerste weken..... nooit meer een reactie gehad.....

image description

Levering is zo gedaan. Maar aftersales en service doet men niet aan. Zodra de problemen beginnen, laten ze je zitten. Doen geen enkele moeite je te helpen met zaken die je zelf moeilijk op kan lossen. Laten ook niks meer van zich horen. Absolute afrader. Zijn je centen niet waard. Zoek een eerlijke goede leverancier. Ken meer mensen met dezelfde problemen met Zonadvies Nederland.

image description

Heel goed gevoel aan het gesprek met de vertegenwoordiger maar dat was het enige wat positief was. Communicatie is echt dramatisch bij Zon advies Nederland. Uiteindelijk na meerdere mailtjes en telefoontjes schouwing geweest en op 25 april stonden er 3 monteurs op de stoep om 17 zonnepanelen te plaatsen maar ze waren binnen een half uur weer weg omdat er maar 10 in plaats van17 zonnepanelen op het dak zouden passen, beetje gek als er een schouwing geweest is. Sinds 25 april is het stil gebleven en op mijn e-mails wordt niet gereageerd. Inmiddels lopen wij dus ook al 2 maanden zon opbrengst mis.

image description

We wachten al 4 maanden op onze panelen en hebben nog steeds niks. Contact gaat uitermate langzaam, monteurs zijn nu al 3 keer uitgesteld, waarvan 2 keer zonder echte reden. 4 maanden aan opwek verlies, maar wel ons geld aangenomen voor nog helemaal geen enkele oplevering. Vertrouw deze partij niet.

image description

leuk bedrijf Er is een aardige mevrouw Sollicitatiegesprekken voeren

image description

Uiterst ontevreden!!! Verkoop gesprek en technische schouw waren positief en werd er meegedacht in oplossingen. Daarna de montage van eerder gemaakte afspraken is niets nagekomen werd allemaal afgedaan als technisch niet mogelijk of naar eigen inzicht monteur. Achteraf gezien had ik op dat moment de monteur weg moeten sturen. Helaas niet gedaan. Nu een 1/2 jaar verder en diverse meldingen over niet conform afspraak aangelegde installatie is de enige respons dat ik mee mag betalen aan het op conform afspraak herplaatsen van de panelen. Overige meldingen wordt gewoon weg niet op gereageerd.

image description

Op de website lees ik: Onze belangrijkste kernwaarden zijn klantvriendelijkheid, kwaliteit, professionaliteit, zekerheid en garanties, gemak en betaalbaar staan hoog in het vaandel. Nou... ik heb ze nog niet gezien hoor..... het is allemaal prima als je net als klant bij dit bedrijf komt, maar de zaken veranderen compleet als er onderhoud nodig is of er een monteur nodig is vanwege een fout in het systeem. Voor 14 panelen al 590 zonne-uren misgelopen vanaf januari 22. Dagelijks moeten bellen en dan loop ik alleen maar tegen zaken aan als: slechte interne communicatie, terugbelbeloftes die nimmer na worden gekomen, acties die niet ingezet worden omdat communicatie met externe bedrijven (solar edge) niet goed afgestemd is en procedures kennelijk niet bekend zijn bij personeel. Ik heb zelden zo'n situatie meegemaakt en ben ook helemaal niet iemand die snel een review schrijft. Echter kon ik de mezelf niet meer beheersen toen ik de kernwaarden op de website las. Een "professioneel" bedrijf, waar grof geld verdiend wordt, dat moet toch echt wel wat betrouwbaarder en meer servicegericht instaan voor de beloftes die ze n.b. op hun eigen website formuleren. Erg jammer... er is veel ruimte voor verbetering bij dit bedrijf. En wanneer dit bedrijf overigens beweert dat potentiële nieuwe klanten niet naar de reviews op Google moeten kijken, aangezien deze (volgens Zon Advies Nederland) niet door echte klanten worden geplaatst, dan vraag ik je dit toch wel te doen. De opmerking dat we hier niet naar moeten kijken is opnieuw een sneer naar alle klanten die niet tevreden zijn met de geleverde service en beloftes van het bedrijf. Dit bewijst opnieuw dat je niet serieus wordt genomen als klant. De mensen in de reviews klagen namelijk allemaal over dezelfde problemen. Het is tijd dat dit bedrijf eens goed alle processen en protocollen onder de loep neemt en de beloftes wel waarmaakt. Tot die tijd verblijf ik, met nog vele andere ZAN klanten in grote ontevredenheid!

image description

Installatie is gedeeltelijk van het dak gewaaid. Daarop Zonadvies verzocht veiligheidsinspectie & vervanging te verzorgen. Nu al 3 maanden verder... Monteurs meerdere malen niet komen opdagen bij afspraken. Communicatie zeer stroef (lange wachttijden, niet nagekomen beloftes). Vindt dit zeker voor veiligheidsinspectie niet kunnen.

image description

Ralph Gerritsen op advies gesprek gehad. Panelen zijn geleverd en geïnstalleerd. Tot zover de service.... 2 jaar lang al bezig om een werkende app te krijgen bij de panelen zoals beloofd was. Echt schandalig!! Wij moeten steeds contact opnemen ondanks afspraken dat zij ons zouden contacten en het op zouden lossen. Ik zou niemand adviseren om zaken te doen met deze partij je kunt echt fluiten naar je garantie. Komen gemaakte afspraken niet na!

image description

Zeer slecht gerunde bedrijf met valse beloftes en telkens maar excuusjes van de klantenservice. Wij wachten al maanden op dringend(!) onderhoud betreffende de zonnepanelen van Zon Advies Nederland. Er wordt telkens weer gezegd dat eraan gewerkt wordt of dat het ?wordt doorgegeven? naar de andere afdeling. Laatst zelfs nog een erg onbeschofte leugen aan de telefoon. In het kort: ??We hebben uw man al aan de lijn gehad over de werkzaamheden??. Probleem is alleen dat hij in 2018 is overleden? Tot nu toe nog steeds geen oplossing en telkens maar weer die belabberde excuusjes van dit bedrijf. Hier laten we het niet bij zitten.

image description

Bijzonder slecht advies, adviseurs kennen de regels niet. Ze krijgen het niet voor elkaar om het juiste aantal zonnepanelen te berekenen. Zelfs de grote baas heeft het aantal panelen dat bij ons kon verkeerd berekend. Dus ik heb nu niet de maximale hoeveelheid, waar ik om vroeg. Zon Advies is, net als bij veel van de reviews die ik lees, een bedrijf dat ik ten zeerste zou afraden. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik hiermee in zee ben gegaan. Ik moet een ster geven om een review te posten, maar een ster is het eigenlijk niet waard.

image description

Afspraak gemaakt voor een offerte. Zouden vandaag langs komen als ik klaar was met werken. Ze belden al 2 uur eerder op dat er een afspraak verviel hierdoor konden ze eerder bij mij aanwezig zijn. Omdat ik gewoon moet werken heb ik aangegeven dat dit bij mij niet uitkwam. Waarop mijn afspraak geannuleerd werdt. Ik moest maar een nieuwe afspraak maken want de tijd die we afgesproken hadden kon daarom ineens niet meer. Als ze deze offerte afspraak al niet na kunnen komen hoe komen ze dan de rest na

image description

Alles prima geregeld. Adviseur paar keer langs geweest voor berekening en wensen. Uiteindelijk een upgrade gekregen ivm leveringsproblemen. Liggen er 2 jaar op en werken. Op dag van installatie 2 mannen het dak op en een Nederlandse monteur binnen. Tevreden

image description

Zeer slecht bedrijf, een absolute afrader. Het aantal panelen dat geplaatst zou worden bleek op de dag van levering niet te passen. De rekening heb ik uiteindelijk zelf voor ze uitgerekend nadat er bijna een jaar lang geen correcte rekening verstuurd werd. De montage is slecht, er is een lekkage aan mijn dak, Zonadvies doet niets. Contact met de backoffice is vrijwel onmogelijk, mail wordt niet beantwoord.

image description

Echt een bagger service!!!! Ik adviseer niemand om hier zaken mee te doen!! Wachten al weken op een monteur elke keer van kastje na de muur gestuurd, eindelijk komt er een die nauwelijks nederlands spreekt en onderdelen niet bij had, en volgens hem had hij iets anders wel gemaakt met gevolg dat nu al weken 2 panelen het gewoon niet doen.. een vervolgafspraak ho maar!! Wie gaat die onkosten eigenlijk betalen? Wij gaan de rechtsbijstand in schakelen bout bedrijf!

image description

Als ik Zonadvies om service vraag reageren ze of helemaal niet of sturen mij met een kluitje het riet in dat ik het zelf moet oplossen met mijn internet provider! Maar helaas mijn internet is uitstekend! Slechte, hele slechte service dus niet doen!!!

image description

Je moet de teruggave idd zelf regelen dat is volgens mij overal zo. Het contact was prima iknheb de zonnepanelen nu 2 jaar en alles functioneerd goed en ik ben er tevreden mee. Ik weet verder niet hoe de service is als er iets kapot gaat maar zonadvies was zoveel goedkoper dan de anderen dat ik voor zonadvies heb gekozen. Tot nu toe geen spijt van mocht dat veranderen kan ik de review altijd nog aanpassen.

image description

Goed contact gehad met de verkoper van Zon Advies. Goed verhaal en een goede prijs. Na wat over en weer mailen werden mijn 45 panelen geïnstalleerd. Op dag 1 ontstond er al een probleem met het niet passen van de panelen op mijn dak. Het was verkeerd berekend en getekend. Maar ook dat werd goed verholpen en er werd op mijn platte dak een extra installatie gemaakt om de resterende 9 panelen te monteren. Maar, toen de installateurs klaar waren bleek er nogal wat aan de hand. Rondom de panelen was mijn dakfolie op verschillende plekken helemaal kapot getrapt. In het dakleer van mijn dakkapellen waren 5 gaatjes ontstaan omdat de installateurs de hoeken van de panelen daar hadden ingeduwd met doorgeven naar boven. De waterkeringen hingen los onder mijn "in dak systeem" en het neplood aan de onderkant was helemaal gescheurd. Dat koste dus een dag hersteltijd om het dak weer dicht te tapen, stukken folie te vervangen en een dakdekker om het dak weer dicht te branden. Verschillende keren met Zon Advies gebeld om dit door te geven. Volgens de verkoper "een kwalijke zaak", maar letterlijk 0 opvolging. Omdat ons huis nog in aanbouw was, kon de installatie niet worden aangesloten, maar "hij was helemaal getest, dus het zat goed" Toen we een paar weken woonden bleek de meter op zonnige dagen niet terug te lopen en bleek de installatie dus ook niet te werken. Na 6 weken!!! bellen en mailen bleek het een "firmware update te zijn" en binnen 15 minuten draaide de installatie. Maar toen werd ook zichtbaar dat 1 van de panelen geen stroom gaf en een 6 tal panelen op de zonkant een substantieel lagere output gaf. Dus, weer bellen/mailen/appen om dit opgelost te krijgen. Nu, 5 maanden later is het nog steeds niet opgelost. Iedere keer als ik contact heb, krijg ik te horen "dat iemand anders er over gaat" en "dat zij er ook niets aan kunnen doen". Zo geeft de dame op service afdeling aan "dat zij alleen maar kan zien wat er in haar systeem staat" en geeft de verkoper aan "dat hij niets kan doen, omdat het niet onder zijn verantwoordelijkheden valt." Mijn Zon Advies? Geef een paar euro meer uit en vraag je lokale installateur waar je op kan vertrouwen en die thuis geeft als je niet tevreden bent!

image description

Deskundig advies vooraf gaande aan plaatsing van de zonnepanelen en vlotte afhandeling van het installeren van de zonnepanelen. Aftersales service ook prima.